PDA

View Full Version : nieuwe (hopelijk vette) aanwinst.



Speeddemon
23 mei 2005, 11:58
8-)

Speeddemon
23 mei 2005, 12:00
http://i21.ebayimg.com/03/i/04/14/53/93_3.JPG

Goed, hij kost me $521, maar al met al nog steeds veel minder dan die Tokai op marktplaats van 725.

almarvk
23 mei 2005, 12:03
Mooie lawsuit van Ibanez. Vind de prijzen nog wel absurt. Elementen schijnen 't niet helemaal geweldig meer te doen bij hoge volumes. Verder natuurlijk een schitterende gitaar :D

Speeddemon
23 mei 2005, 12:06
Burny, lieve schat. Geen Ibanez.

belfrink
23 mei 2005, 12:15
Mooie plank man, veel plezier emee. :-D

Ik ken de gitaren niet verder dus ik zou niet weten hoe ze spelen/klinken.

Speeddemon
23 mei 2005, 12:20
Mooie plank man, veel plezier emee. :-D

Ik ken de gitaren niet verder dus ik zou niet weten hoe ze spelen/klinken.
men zegt dat Burny, Greco, Tokai, Orville en Edwards (ESP) de GOEIE Gibson kwaliteit haalden voor lage prijzen. Allemaal made in Japan, en lawsuit klonen, zie headstock.

bert k
23 mei 2005, 12:22
Is dat nou dezelfde fabriek als Tokai? Trouwens gefeliciteerd, toffe plank!

hoofd
23 mei 2005, 12:25
men zegt dat Burny, Greco, Tokai, Orville en Edwards (ESP) de GOEIE Gibson kwaliteit haalden voor lage prijzen.

Een beetje zoals Richwood nu dus? :lol:

congratz hoor! 8-)

Franc
23 mei 2005, 12:28
men zegt dat Burny, Greco, Tokai, Orville en Edwards (ESP) de GOEIE Gibson kwaliteit haalden voor lage prijzen.

Een beetje zoals Richwood nu dus? :lol:

congratz hoor! 8-)

He je was mee voor. Ik wou net vragen of ie niet zo goed is als een Richwood :-D

(sorry speed, shot voor open doel)

Mooie plank man. Maar je hebt hem nog niet in huis dus?

Speeddemon
23 mei 2005, 12:30
Een beetje zoals Richwood nu dus? :lol:

:razz:
alleen wordt Burny wel door een hoop pro's gebruikt en ik moet de eerste wereldbekende artiest met een Richwood zien op 't podium. :wink:

almarvk
23 mei 2005, 12:33
Burny, lieve schat. Geen Ibanez.

Moeilijk lezen van mijn kant. Sorry ;)

Franc
23 mei 2005, 12:45
Dat is wsch ook de reden dat een artiest ermee op het podium durft.
Want wees nou eerlijk, als je snel kijkt zou je denken dat er Gibson staat.
En dan ook nog niet headstock vorm.

Mooie plank. Zonder meer.

Iceman
23 mei 2005, 12:49
Oei, hier MOET ik reageren.
Een Burny is is geen lawsuit-Ibanez en zeker geen Richwood.
Burny maak(te) als 1 van de weinigen nog lomp zware Les Paul's.

Speeddemon gaat erg blij zijn met deze gitaar.
Als je 'em wilt verkopen, mail mij dan eerst even.

Zelf in het bezit van een Burny Les Paul Joe Perry.


http://members.home.nl/thomas.dijk/BurnyPerry/100_0095.JPG

Iceman
23 mei 2005, 12:49
Oei, hier MOET ik reageren.
Een Burny is is geen lawsuit-Ibanez en zeker geen Richwood.
Burny maak(te) als 1 van de weinigen nog lomp zware Les Paul's.

Speeddemon gaat erg blij zijn met deze gitaar.
Als je 'em wilt verkopen, mail mij dan eerst even.

Zelf in het bezit van een Burny Les Paul Joe Perry.


http://members.home.nl/thomas.dijk/BurnyPerry/100_0095.JPG

Anders Destium
23 mei 2005, 13:03
Gefeliciteerd, ziet er ook mooi geaged uit :)

Speeddemon
23 mei 2005, 13:12
:wink: mag ook wel na 25 jaar.

Daniël_san
23 mei 2005, 13:17
:o gefeli, witte lp's zijn zooooooooooooooooo lijp!

john.3001
23 mei 2005, 13:46
damn, ik ga ook ooit nog es een witte lp custom kopen... hey, haal de slagplaat es eraf en maak nieuwe foto's!!!

ToTaL FaKe
23 mei 2005, 13:51
oee sexy 8-) gefeliciteerd ermee, en veel plezier :wink: , gaat wel lukken denk ik zo :-D

Speeddemon
23 mei 2005, 14:02
damn, ik ga ook ooit nog es een witte lp custom kopen... hey, haal de slagplaat es eraf en maak nieuwe foto's!!!
die foto's zijn van de Ebay auction.
Ik verwacht 'm pas te hebben over een dag of 10. :(

Dan weet ik ook de uiteindelijke kosten. (ze zullen uiteraard onder de 650 blijven).
Van de week een Epi LP Custom in 't wit bespeeld. Die was al 559 (netto prijs, dus adviesprijs zal rond de 600-620 liggen). Erg leuk, en als ik 't zo hoor zal deze Burny stukken beter zijn dan de huidige Epi zooi.

Volgende aankopen:
-Dean Vendetta 1.0 of 2.0
-één of ander HSH of HSS shredmonster (Nelsonic, Cort, Kramer, Charvel, Hamer o.i.d.)
-Gibson SG '61 RI of een SG Supreme
-handgebouwde superstrat (HSS, Wilkinson etc.)
-handgebouwde über-Les Paul (waarschijnlijk Shamray)

belfrink
23 mei 2005, 14:05
damn, ik ga ook ooit nog es een witte lp custom kopen... hey, haal de slagplaat es eraf en maak nieuwe foto's!!!
Volgende aankopen:
-Dean Vendetta 1.0 of 2.0
-één of ander HSH of HSS shredmonster (Nelsonic, Cort, Kramer, Charvel, Hamer o.i.d.)
-Gibson SG '61 RI of een SG Supreme
-handgebouwde superstrat (HSS, Wilkinson etc.)
-handgebouwde über-Les Paul (waarschijnlijk Shamray)

Als je geld over hebt mag je dat ook rustig naar mijn rekening storten :P

Speeddemon
23 mei 2005, 14:34
euh, het is lange termijnplanning hoor.
Als ik die Burny betaald heb, kan er misschien nog een Dean Vendetta vanaf, maar dan is de koek ook op.

KOOP ALLEMAAL HOT WIRE AUDIO KASTJES! :lol:

ToTaL FaKe
23 mei 2005, 14:44
als jij voor mij niet al te duur een compressor weet in elkaar te fixen ala Dynacomp voor niet al te veel wil ik het best eens overwegen :wink:

Cubensis
23 mei 2005, 14:47
HSS superstrat?
je mag mn shadow kopen voor 800 ;)
(niet dat ik m wegdoe, maargoed :P )

Speeddemon
23 mei 2005, 15:01
als jij voor mij niet al te duur een compressor weet in elkaar te fixen ala Dynacomp voor niet al te veel wil ik het best eens overwegen :wink:
op zich, ik heb onlangs de onderdelen incl. de juiste originele IC besteld voor een DynaClone, maar ik wacht nog effe.
Zit er namelijk over te denken de Ibanez CP9 te clonen en verbeteren (veeeeel meer laag nodig!!!!), deze is wat helderder en transparanter dan een Dyna.
Heb nu thuis een originele block logo no LED Dyna, een Boss CS-2, Ibbie CP9 en een Pedalworx Orange Sqeezer clone.
De Dyna en OS clone hebben de meeste ruis als je ze als boost gebruikt voor een distortion. Dyna en CS-2 klinken het vetste als je smooth hard rock/heavy metal sounds wil. CP9 is een betere allrounder.

ToTaL FaKe
23 mei 2005, 15:21
you've got PM :wink:

BLOK182
23 mei 2005, 16:40
Speedy jij copycat :-D Nee toffe axe man!! Veel succes met de aankoop enzo!

Speeddemon
23 mei 2005, 16:48
Ik denk dat ie ook geweldig zal kleuren naast m'n '68 RI Strat in Olympic White. Ik houd niet eens van 'signature' spul ofzo, maar ik heb dan dus de Strat van Hendrix en de LP van Randy Rhoads. :o 8-)

NeeraDJ
23 mei 2005, 16:54
Sweet! Ook een ebben toets?

srv-man
23 mei 2005, 20:40
Burny = Fernandes. Ze schijnen inderdaad goed te zijn, laatst stond er een zwarte in Den Haag te koop voor 750 euro.
Ik heb zelf een Tokai gehad, was gewoon heel erg goed, alleen de pu's vond ik niet bijzonder, maar daar is altijd wat aan te doen natuurlijk.

Veel plezier ermee!

Tupelo
23 mei 2005, 22:34
Toch wat negatieve repliek... Zie ze inderdaad voor een aardige prijs weg gaan. B.v. die bij Maxguitars voor 750 euro. Dingen zijn maf duur geworden eigenlijk.

Ik heb er ooit één gehad in 1995 (burny). Kocht 'm voor 800 gulden en 't was een bud gitaar. Brug was zo gemonteerd dat 'ie gewoonweg niet te intoneren was. Frets waren bagger.

Kon destijds ook een Tokai LP kopen voor 500 gulden. Was toen al iedereen hardstikke enthousiast over, terwijl ik die toch een beetje mager vond klinken.

Hoop voor je dat je meer geluk hebt & dat die van mij gewoon de rotte appel was ofzo.

PeArLjAm
24 mei 2005, 12:54
ha speedy gave gitaar! Ik heb ooit een oude burny bespeeld (een standard ipv een custom welliswaar) en dat was een zeer goede gitaar! Beter dan de huidige japanse tokai's in mijn optiek.

Paultje-k
24 mei 2005, 13:15
http://www.andheavymetalforall.com.br/and.artista.mar02.foto02.gif


8-)

Speeddemon
24 mei 2005, 14:06
RIGHT ON!
Moet dus nog wel een setje amber knoppen regelen, wil ik 'm echt Randy-zeren. :lol:

T mooie was ook; Ik koop dus nooit gitaren omdat een idool van me erop speelt ofzo, ik wilde gewoon EEN Les Paul Custom. Ikke Ebay afzoeken, kwam ik deze tegen. Diezelfde dag kocht ik toevallig Randy Rhoads Tribute van Ozzy voor 9,99 (nieuw ja!) en zag ik RR met die gitaar.
Ik zit er ook over te denken om zo'n Gibson truss rod cover te kopen met 'Les Paul Custom' gegraveerd in wit. 8-)

bat
24 mei 2005, 18:46
(...) en 't was een bud gitaar. (...)
Dit is een bud gitaar:

http://www.compleatgamester.com/pages/Anheuser-Busch/neon-signs/Bud-neon-guitar1.jpg

Jij bedoelt waarschijnlijk dat het een butt-gitaar was? :wink:

frekie
25 mei 2005, 09:44
Fernandes/Burny was een beetje de tegenhanger van Tokai in het jap kopie gebeuren. Prima gitaartjes, ik heb wel Fernandes lawsuit stratjes gehad. Ik had ooit een site over Tokai, iemand stuurde me ooit wat JPGs van oude recensies in de MM , ze vergeleken Tokai en Burny LP, de Burny werd op zich goed beoordeeld maar had wel een fineerlaagje dus geen massieve top. Kan exemplarisch zijn. Wel lekker ranzig zo'n witte LPC :-D

...rock...
25 mei 2005, 13:03
mooie aanwinst!!!!!! :o
wat is eigenlijk het verschil tussen tokai en burny :oops: zelf zoek ik een tokai strat.

EpiCenturiesAWAy
25 mei 2005, 14:26
Mooi gitaartje man!

Stratman70
25 mei 2005, 15:09
Gefeliciteerd man! Ik zag 'm ook staan op Ebay. Ik hou regelmatig Burny en Tokai in de gaten, maar ik heb net zelf een Jem 555/OWH gekocht en twee maanden geleden al een Tokai strat, dus dat ging helaas niet meer.

Ik vind 'm echt geweldig. Die kleur....
Ben toch al helemaal weg van Lawsuitgitaren, m.n. van Burny en Tokai. Als er ooit nog een Les Paul in huis komt, dan wordt dat één van die twee.

Je hebt er trouwens een goede prijs voor betaald: beslist niet te veel. Al komen er nog wat kosten bij natuurlijk, zodra hij Nederland binnenkomt.

10 dagen is trouwens best snel. Heb altijd (veel) langer op gitaartjes vanaf Ebay moeten wachten (Japan en Amerika)

Succes en veel plezier er mee.

Zit er trouwens van die fret-edge binding op? Of lopen de frets over de binding?

Speeddemon
25 mei 2005, 21:26
Tja, als die Franse pisnicht niet had meegeboden had ik 'm voor $395 gehad ipv $521. 't mooie is wel, $521 was ook echt m'n max bod, dus die kerel is gewoon echt ge-owned met $2,20. :lol:

Gister betaald, rib uit m'n lijf natuurlijk... and now... we wait. :wink:

Wat die fretbinding betreft, no clue. Misschien heb je wat aan dit plaatje:

http://i23.ebayimg.com/01/i/04/14/eb/cd_3.JPG

Zal ik er nog gold/transparant Gibson knoppen op zetten ipv de zwarte die er op zitten?

Thedevilinside
25 mei 2005, 21:56
Tja, als die Franse pisnicht niet had meegeboden had ik 'm voor $395 gehad ipv $521. 't mooie is wel, $521 was ook echt m'n max bod, dus die kerel is gewoon echt ge-owned met $2,20. :lol:

Gister betaald, rib uit m'n lijf natuurlijk... and now... we wait. :wink:

Wat die fretbinding betreft, no clue. Misschien heb je wat aan dit plaatje:

http://i23.ebayimg.com/01/i/04/14/eb/cd_3.JPG

Zal ik er nog gold/transparant Gibson knoppen op zetten ipv de zwarte die er op zitten?

Leuk gitaartje speedy.

Maar een mede bieder is geen pisnicht :oops:

En misschien was die fransman wel de verkoper onder een andere naam, dan ben jij "ge-owned", wat een triest woord is dat toch.

Speeddemon
25 mei 2005, 22:01
Maar een mede bieder is geen pisnicht :oops:
Wel als ie je $126 meer laat dokken. :razz:


En misschien was die fransman wel de verkoper onder een andere naam, dan ben jij "ge-owned", wat een triest woord is dat toch.
ik denk 't niet. In z'n feedback staan veel Franse en wat Duitse commentaren. Als 't een Japanner was, zou dat wel in 't Engels zijn.

Stratman70
25 mei 2005, 22:02
Hmmm, moeilijk te zien, die fretbinding. Het lijkt er wel op.

Wat die knoppen betreft: wel mooi, die amber dingetjes erop.

Speeddemon
25 mei 2005, 22:13
Hey Stratman,
deze zitten erop:

http://www.jcguitars.com/xxx057.JPG


maar welk van deze 2 zou je doen?:

Amber:
http://www.jcguitars.com/xxx0108.JPG

Gold:
http://www.jcguitars.com/xxx059.JPG

Thedevilinside
25 mei 2005, 22:22
Maar een mede bieder is geen pisnicht :oops:
Wel als ie je $126 meer laat dokken. :razz:


En misschien was die fransman wel de verkoper onder een andere naam, dan ben jij "ge-owned", wat een triest woord is dat toch.
ik denk 't niet. In z'n feedback staan veel Franse en wat Duitse commentaren. Als 't een Japanner was, zou dat wel in 't Engels zijn.

als het je 126 dollar meer heb gekost is het wat mij betreft een topper ghehehehe

Speeddemon
25 mei 2005, 22:56
jij bent ook een toppertje hoor.

krullebol! :cool:

Stratman70
26 mei 2005, 10:51
Ik zou voor die gold types gaan. Volgens mij zitten die ook op die van Randy.

Speeddemon
1 juli 2005, 15:42
Ik heb die gold knoppen dus ondertussen in huis, de gitaar zelf nog niet. :(
Heb vandaag eindelijk pas de factuur van die japanner binnen, omdat die zeurderige douane de 'douane verklaring' die erbij zat niet goed genoeg vonden. "factuur ontbreekt". WELL DUH! Welke particulier doet een factuur bij een 2e hands gitaar van 25 jaar oud?! :evil:

Dus ipv 10 dagen wordt het 40 dagen...(als ze 'm gelijk hadden bezorgd had ik 'm binnen 5 dagen binnen gehad!!!)

vulvasonic
1 juli 2005, 16:24
NOG STEEDS NIET???????

Sjeeses, ga je je niet een weinig zorgen maken?




Ik zou trouwens mooi die zwarte knoppen er op laten zitten. Dat combineert wel zo prettig met de zwarte slagplaat (die laat je er toch wel op zitten he?).

Speeddemon
1 juli 2005, 16:38
ja ik laat die zwarte slagplaat er zeker opzitten!
Ik zag vandaag op Ebay eenzelfde type zonder slagplaat en met die gouden knoppen. Die zag er heel kaal en kitschy uit.

Maar zorgen maken, mwah... ik snap die douane ook niet. Toen ik m'n Fender Strat kocht, moest ik gewoon gelijk betalen, maar ze vroegen niet om een factuur en een ingevulde douaneverklaring.

Als dat niet was gebeurt, had ik 'm 1 juni al binnen gehad... Dus hij ligt nu op me te wachten ergens in Roosendaal ofzo.

robzilla
1 juli 2005, 17:09
Gefeliciteerd Speedy! :)

Burny's lijken me erg cool, ik wil nog wel eens een 335 scoren (Liever een Gibson natuurlijk, maarja..)

Jeanken
2 juli 2005, 14:14
Waarom wantrouwen als hij in de douane ligt, ze vragen wel meer naar een factuur hoor. Alles komt wel op zijn pootjes terecht.

Speeddemon
4 juli 2005, 02:25
Waarom wantrouwen als hij in de douane ligt, ze vragen wel meer naar een factuur hoor. Alles komt wel op zijn pootjes terecht.
omdat ze dat bij m'n Strat niet deden.

Als ze er niet om hadden gevraagd, had ik die gitaar een maand geleden binnen gehad.

Dus sorry als ik de douane niet zo hoog heb zitten. Vooral ook omdat iedereen behalve ik grote dingen lijkt te kunnen importeren, zonder aangeslagen te worden. :-?

Josdevos
4 juli 2005, 10:16
Heb vandaag eindelijk pas de factuur van die japanner binnen, omdat die zeurderige douane de 'douane verklaring' die erbij zat niet goed genoeg vonden. "factuur ontbreekt". WELL DUH! Welke particulier doet een factuur bij een 2e hands gitaar van 25 jaar oud?! :evil:

Doen ze wel quasi altijd nu. Een paypal betalingsbewijs is meestal ook wel voeldoende...

Ibanez RuleZ
4 juli 2005, 10:33
je hebt mazzel of je hebt pech. ik heb eens een gitaar uit de vs gehad en hij was er binnen een week, ik heb ook eens 6 weken moeten wachten op een setje buizen omdat de douane dat zo nodig wilde

Harrald

schwalbe
4 juli 2005, 10:33
(...) en 't was een bud gitaar. (...)
Dit is een bud gitaar:

http://www.compleatgamester.com/pages/Anheuser-Busch/neon-signs/Bud-neon-guitar1.jpg

Jij bedoelt waarschijnlijk dat het een butt-gitaar was? :wink:

nee, dat is een bud neonlamp in gitaarvorm.
Dit is een bud-gitaar:


http://www.purpleguitars.com/guitarimages/other/dean_budweiser.jpg

Stratman70
4 juli 2005, 10:35
Yep. Trouwens, ik heb niet anders meegemaakt dat mijn gitaar er drie maanden over doet om bij mijn huis te komen. Al bij verschillende gitaren gehad.

Josdevos
4 juli 2005, 11:00
Speelde Dave Grohl gisteren nog op op Werchter trouwens...

http://www.gibson.com/products/custom/guitars/earnhardtjr.jpg

EpiCenturiesAWAy
4 juli 2005, 11:35
Speelde Dave Grohl gisteren nog op op Werchter trouwens...


Was het goed ?? Ik hem monkeywrench gehoord op de radio en het was toch wel ZEER vet!