PDA

View Full Version : Patser- gitaartje?



Robs
21 augustus 2002, 18:46
He peepz,

Heb een ongelooflijk lekker spelend en goed klinkend gitaartje gevonden, nl. een mexicaanse 50's reissue van fender, zo'n speciale vintage uitvoering. Eigenlijk helemaal wat ik zoek, alleen: hij is goud!
Op zich wel flitsend/funky maar ook wel wat patserig. Lijkt me in ieder geval wel verwachtingen scheppen als een of andere dude op het podium staat met zo'n unit! Of valt dat wel mee? Iemand een mening?

FragDaddy
21 augustus 2002, 19:07
is het gouden hardware of een gouden lak (gold top)

die laatste is wel erg vet. gouden hardware ben ik geen liefhebber van.

maar het maakt echt niet uit met wat voor gitaar je op het podium staat. volgens mij maakt dat het publiek geen drol uit.

Bas
21 augustus 2002, 19:15
Ik heb een Epi '56 Goldtop, enne.. het ziet er gewoon vet uit :grin:

Denk dat het publiek er inderdaad geen zier om geeft..

Lacrymosa
21 augustus 2002, 20:58
Ik weet wel wat je bedoelt, niet goldtop of zo..............maar gewoon............GOUD!!!

Op zich kan et wel, als je er echt verliefd op ben, anders kan je mischien de zelfde gitaar in een mooiere kleur bestellen.....

Maar je moet et zelf weten, maar ik zal er nooit mee in et openbaar verschijn

want met die gitaar kan je net zo goed de gitarist van de Vilage People zijn, of Bo George........zeg maar......nah.

CheerS!!

srv-man
21 augustus 2002, 22:18
Het belangrijkste is dat een gitaar goed speelt en dat je er verliefd op wordt. Ik heb zelf een knalroze gitaar gehad, die fantastisch speelde. Nu begrijp ik totaal niet meer waarom ik ooit zoŽn kleur heb kunnen kiezen. De kleur is dus zeker belangrijk. Een goudkleurige gitaar kan best en op het podium zal het zeker wel meevallen met de villagepeople uitstraling, onder een paar gekleurde lampen ziet het er al heel anders uit.
In het ergste geval kun je hem natuurlijk flink schuren, relic-en of overspuiten maar het hangt er helemaal van af hoe je je er zelf bij voelt!

starter
21 augustus 2002, 22:41
Op 2002-08-21 19:58, schreef Lacrymosa:
want met die gitaar kan je net zo goed de gitarist van de Vilage People zijn, of Bo George........zeg maar......nah.
CheerS!!


Wat is er mis met de Village People? Maar persoonlijk vind ik Luv toch beter...

Robs
21 augustus 2002, 23:24
Wat is er mis met de Village People? Maar persoonlijk vind ik Luv toch beter...
[/quote]

Wat niet? Maar zonder gekte, het is natuurlijk inderdaad hoe je jezelf erbij voelt. En aangezien ik in een funkband speel is goud zo gek nog niet, de concerten van George Clinton (en alle andere P-funkateers) waren natuurlijk een dolle boel, met veel roze, goud en veren. Nu hoeft het natuurlijk ook geen extravaganza parade te worden maar toch: een beetje show kan geen kwaad.

Overigens nu er toch een kleuren discussie gevoerd wordt, eigenlijk wilde ik lichtblauw, maar ik kan de juiste niet vinden. Het is allemaal babyblauw, metallic of echt KNALblauw. En bestellen lijkt me niet zo'n goed plannetje, ik wil wel graag horen wat je in huis haalt...
Maar goed, ik twijfel lekker verder, thanx voor de respons.

Qtron
22 augustus 2002, 01:41
go for it! toch juist tof als het er een beetje funky uitziet.

Anders Destium
22 augustus 2002, 14:06
Als je het ZELF een hele mooie gitaar vindt moet je het zeker doen, wat boeien jou die andere mensen, het is toch niet hun gitaar!

Robs
22 augustus 2002, 21:13
Dat boeit me eigenlijk geen bal inderdaad, anders... 't is is meer dat het niet mijn eerste keus zou zijn en dat je af en toe ook ZELF even niet meer ziet wat mooi is en wat niet. Dan is het wel relax om wat feedback te krijgen van wat vrienden, bekenden, of, nog beter, van mensen die ook voor het dilemma "welke gitaar wil ik" hebben gestaan. Dus vandaar...

Robs
22 augustus 2002, 21:16
Oh ja, nog een vraagje: als je een gitaar bestelt bij de gemiddelde gitaarboer, zit je er dan aan vast of mag je nog zeggen: "nee hij klinkt toch niet zoals ik wil"?

P.S. Sorry, kan het ook in de winkel vragen, maar zit nu toch achter de pc.

Anders Destium
22 augustus 2002, 21:39
Dat probleem heb ik ook gehad, de vraag is normaal gesproken of ze diezelfde gitaar zelf zouden bestellen, dus je kunt er geluk mee hebben als je hem bestelt...
Maar aan de andere kant als ze het merk bijvoorbeeld niet voeren maar de gitaarboer zit op de hoek zit je er waarschijnlijk aan vast, je kunt wel altijd vragen of ze hem dan afstellen.

Tikkelen
23 augustus 2002, 16:48
Des te lelijker de gitaar des te beter, vooral de kleur moet smerig zijn. Vooral kopen een gouden strat (ja, natuurlijk moet die lekker spelen en klinken!) Pure kitsch....Knal roze klinkt ook goed, of een diarree kleurige strat uit de seventies!

in_vitro
23 augustus 2002, 20:48
Je gitaar moet juist kitsh zijn!!! Mijn volgende gitaar wordt zeker weten de Fender Tele Paisley of Blue Flower... Valt op das gewoon kicken!!!!

BLOK182
23 augustus 2002, 20:58
Of zo'n lichte blauwe/groene, das ook lekker.

rePUNKtative
23 augustus 2002, 21:05
geef mij dan maar een echt knal groen explorer of flying V :smile:

(net zoals die V van James Hettfield in de clip van Whiskey in The Jar)

Anders Destium
23 augustus 2002, 21:29
Dan ga ik gewoon voortaan spelen op een flowerpattern van Vai of een snakeskin Jackson Soloist :grin:
(zo'n witte Jem 7v komt er ooit WEL nog eens overigensd denk ik)

rePUNKtative
23 augustus 2002, 21:52
ja, die bij de Feedback (BAH BAH!!!) staat :smile:

Soort van Swirl kleurtjes (http://www.feedback.nl/pix/ibanez-jem2kdna.jpg). Wel cool!

Anders Destium
23 augustus 2002, 22:12
Nee geen swirl (alsjeblieft :smile: )
Die waren eind jaren tachtig echt compleet de bom, maar nu ?!?!
Ik had het over de 7nog iets flowerpattern, of anders een Ibanez JPM-gitaar, steel je ook de show mee al voordat je begint....
...en dan kan het meestal voor de mensjes alleen maar tegenvallen

MegaDrive
1 september 2002, 16:30
Een maat van mij speelt schaamteloos 3x per week in zijn metalband op een rose BCRich Warlock, dus het KAN erger :grin:

Dila
1 september 2002, 17:58
ik vind die swirls er wel lollig uitzien... lekker fout.

da_rippah
1 september 2002, 19:51
Dat is toch juist 'apart'! Ik zou em zeker kopen als je het zelf mooi vind.