PDA

View Full Version : Guitarpro en MIDI



Guitarik
21 augustus 2002, 16:57
Ik heb nou Guitarpro3 gedownload. Hartstikke handig!! Ik vind alleen die MIDI zo bagger klinken. Weet iemand of ik ergens goede MIDI-geluid kan krijgen op het net?

savecracker85
21 augustus 2002, 21:36
ik vind midi altijd bagger klinken..... tis net alsof je gitaar speelt op n keybord :sad:

skanky
21 augustus 2002, 22:18
midi is geen geluid, het is een manier om apparaten met elkaar te laten communiceren. De geluiden die je hoort komen uit je soundcard

DiGGERtje
28 augustus 2002, 15:12
Ik vind het geluid best goed (als je tenminste goede (lees: grote) soundfontbanken hebt). Alleen het gitaargeluid zuigt. Dat is gewoon via de pc niet na te doen.

MADdie86
28 augustus 2002, 18:41
MIDI is eigenlijk een kabel waar allemaal 1tjes en 0tjes door heen gaat. Het licht dan aan je geluids kaart of je MIDI naar analoge systemen hoe het klinkt.

Op de soundblaster reeks kan je wel wat mooie geluidjes krijgen. En dan spreek ik van SB128 oem PCI of beter (BETER)
Bij levranciers zoals Cirrus logic e.d. klinkt het bijna altijd bagger. omdat die een MIDI proccesor van YAMAHA op hun kaart hebben geschroeft en dat loopt dus bijna nooit goed.

Daarom heb ik zelf ook een oude SB 128 gekoppelt aan een eigen MIDI front. Zodat ik met mijn "keyboardje" alles in de PC laad en de notatie kan zien. En dan loopt van mijn gitaar via een MIDI element alles ook naar de PC. En dan zit daar nog een klein MIDI naar Analoge speakers.

MIDI is daarom voornamenlijk ook niet echt voor echte optredens vind ik. het is meer voor als je een meng paneel hebt en je wil alles synochreen laten lopen met het monitor-meng paneel. Of waar ik het voornamenlijk voor gebruik notaties. Je download gewoon een *.MID bestand en je kan zo zien wat de akkoorden zijn e.d. Stuk makkelijker dan op gehoor doen of text TAB's downloaden. Plus met MIDI kan je dan de TAB of noten aflezen en tergelijker tijd heb je een geluid's voor beeld.

Dit is een lang slap verhaal maar het is wel zo. Wat ik zou aanraden voor MIDI beginners en Gitaar beginners is http://www.tabledit.com daar kan je een demo downloaden. Het is een programma waarmee je MIDI bestanden omzet in Tablatuur en Noten. Je kan Tab's voor Gitaren (4,5,6,7,12 snaren) en voor de accordeon. Dus het is wat dat betreft een heel veelzeidig programma