PDA

View Full Version : bastop, maar weke?



StereoX
22 mei 2005, 19:50
hallo mensen,

aangezien ik weer full-time aan het bassen ben is het tijd om een bastop aan te schaffen.

ik wil er maximaal 500 euro aan spenderen. de muziek die er mee gemaakt wordt is hardcore en ik speel op een ibanez atk 400 en een soundgear 305.

ik zat zelf te denken aan een hartke 3000/3500/4000 of een peavey nitrobass. wat zouden jullie voor het geld aanschaffen?

sickpunk
22 mei 2005, 20:30
zeker ff de nieuwe lijn van hartke checken...
heb er vandaag een uurtje of 4 op gespeeld(nieuwe oefenruimte) tjah... ik heb een hekel aan al die schuifjes maar het klonk zeker wel lekker!

emielow
22 mei 2005, 20:35
hartke 3500 is altijd goed, beter dan de 3000 en 4000 in mijn ogen... , ik zou hem gewoon 2ehands kopen, ik heb er een mocht je belangstelling hebben stuur je maar een mail of een pm..

StereoX
22 mei 2005, 20:38
hartke 3500 is altijd goed, beter dan de 3000 en 4000 in mijn ogen....

en waarom vind je hem beter? de schuifjes lijken me niet handig werken op een of andere manier. en er zit toch ook een buis in de 3500? wat doet die met het geluid en is die niet erg slijtgevoelig?

AntY
22 mei 2005, 21:30
pre amp buisjes slijten nauwelijks / niet, ze kunnen wel veel voor je geluid betekenen door er een andere in te zetten.

wat voor speakerkast heb je al?

AntY
22 mei 2005, 21:30
pre amp buisjes slijten nauwelijks / niet, ze kunnen wel veel voor je geluid betekenen door er een andere in te zetten.

wat voor speakerkast heb je al?

Fowakka
23 mei 2005, 09:30
De hartke versterkers zijn hun geld dubbel en dwars waard. Ik heb zelf de 7000 dat is de bi-amp versie van de 3500. Het buisje maakt (zoals de meeste buisjes) het geluid wat ronder.

Ik nu wel op een punt aangekomen dat ik wat meer wil met mijn geluid. En zit te denken mijn Hartke te verkopen en met wat extra geld erbij een nieuwe versterker te kopen.

En over welke schuifjes hebben jullie het.. over de equalizer? Die werkt erg prettig, gewoon een keer zoeken naar je geluid en dan kun je 'm laten staan.

StereoX
23 mei 2005, 16:20
pre amp buisjes slijten nauwelijks / niet, ze kunnen wel veel voor je geluid betekenen door er een andere in te zetten.

wat voor speakerkast heb je al?

een speakerkast heb ik nog niet. ik gebruik bij de ene band een hartke kast (durf niet te zeggen welke) en bij de andere een self-made cab.

Lawrence
26 mei 2005, 18:42
Hartke is inderdaad echt oke voor de prijs de 3500 vooral. Een hoop volume voor relatief weinig geld. Ik zou me niet zo heel druk maken over het buisje dat in de voorversterker zit, als je de amp helemaal door meet is dat volgens mij niet meer dan een lampje en wordt je geluid niet door t buisje gekleurd.

Chris Wolstenholme
26 mei 2005, 23:33
gek dat als je dan zon gloeilamp vervangt t opeens heel anders kan klinken

:razz:

Random Bassist
3 juni 2005, 19:54
ik speel zelf al een half jaar op een behringer BX3000T en ben daar vreed kontent van (goed en veel geluid voor zijn prijsklasse)

MazeMouse
4 juni 2005, 06:30
ik speel zelf al een half jaar op een behringer BX3000T en ben daar vreed kontent van (goed en veel geluid voor zijn prijsklasse)
En dankzij de shape functie kun je er nog best veelzijdig geluid uit trekken ook nog.
En zeker wel genoeg volume om door de band heen te komen :)

Wabbie
4 juni 2005, 13:57
ik speel zelf al een paar jaar op een hartke HA3500 met een trace& elliot cabinet er onder. Klinkt extreem wreed en is lekker veelzijdig. En meer dan genoeg oemph