PDA

View Full Version : G-major MIDI in combo met ENGL Powerball



Raffel
21 augustus 2002, 14:37
Ik ga binnenkort een ENGL Powerball kopen, maar met een midi-multi fx in het vooruitzicht... Waarschijnlijk een TC G-Major... Nu heb ik geen zin om te schakelen met die g-minor EN het floorboard dat bij de Powerball zit... Kan ik hier nu een midi-floorboard op aansluiten en dan alles tegelijk schakelen of zie ik dat fout?

dml
21 augustus 2002, 15:12
Ja dat kan. Ik weet niet of de Engl standaard is voorzien van Midi. Zo niet dan kun je van Engl een losse midi-module aanschaffen die je zelf zo in de amp kan schroeven zonder modificaties.
Het kan ook nog anders: de G-major heeft 2 ingebouwde relais voor het schakelen van kanalen op ext. amps, maar daarmee kun je dus niet alle functies van de Engl schakelen. Ik gebruik de G-major ook op de laatste manier om alleen de kanalen op mijn Koch te schakelen. Functies als Solo-volume haal ik uit de G-major (deze functie is ook standaard geprogrammeerd in de Gmajor!!!). Op deze manier hoef je de midi-module niet aan te schaffen.
Als floorboard gebruik ik de Rocktron Midimate, met de onderste rij knoppen schakel ik de presets / kanalen en met de bovenste rij zet ik effecten aan / uit, werkt perfect. Wil je alleen presets schakelen dan is de Behringer FSB 1010 een goedkoop alternatief. Wat duurder is de Roland FC200 of GFC50. Engl heeft zelf ook nog een midi-floorboard waarmee je alleen presets kan schakelen. Voordeel van de Rocktron is dat 'ie met ep-rom's werkt dus geen ingebouwde batterij en de geprogrammeerde "data" gaat nooit verloren, maar het is een erg prijzig apparaat.

Raffel
21 augustus 2002, 15:28
de engl floorboard is volgens mij geen din kabel, en dat maakt volgens mij wel uit met midi schakelen of niet...

Die functie van de g-major is dan wel fijn denk ik. Hmmm, ja je kan bij de powerball de master A en B qua volume instellen, maar dat kan dus ook wel met major, want in principe gebruik je dat toch alleen voor lead/ritme schakelen.

Ik zat te denken aan de Voodoolab Ground Control, met 2 losse expressie pedalen. Maar ik weet niet waar ze um hebben en wat ie kost...

LordRiffenstein
21 augustus 2002, 17:39
Om de Powerball te schakelen met midi heb je de Z11 van Engl nodig. Daarmee kan je alle mogelijkheden van de Engl aanspreken. Powerball + G-Major is normaal gezien een ZEER goed combinatie.

Waar heb je de Powerball gezien, wil die zelf ook wel eens testen en vergelijken met mijn Savage120.

Groeten,

Yoeri

Raffel
22 augustus 2002, 10:19
bij EMI in eindhoven...

check emi-online.nl

Ze hebben ook de savage daaro. Heb ze allebei getest, maar de powerball was meer iets voor mij...

Maar eh, ik snap dus echt helemaal nix van die midi-switch kastjes he. KAn je mij dat es haarfijn uitleggen riffenstein? Aangezien jij vast zo'n kastje aan je savage hebt zitten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Raffel op 2002-08-22 10:28 ]</font>

dml
23 augustus 2002, 16:13
DMC is in NL niet (meer) te krijgen. Misschien in duitsland, check ff op http://www.musik-produktiv.de of http://www.e--team.de

LordRiffenstein
24 augustus 2002, 12:02
Maar eh, ik snap dus echt helemaal nix van die midi-switch kastjes he. KAn je mij dat es haarfijn uitleggen riffenstein? Aangezien jij vast zo'n kastje aan je savage hebt zitten.

Het kastje voor de Savage is nog iets anders. Het kastje dat je voor de Powerball nodig hebt werkt als volgt: ALLE Engl versterkers kunnen ook met standard footswitchen (zoals Marshall bv gebruikt) geschakeld worden, je moet de manual maar eens bekijken. Met de midi-interface ga je de inputs voor de gewone footswitches aansturen. Als je beide manuals eens bekijkt wordt het waarschijnlijk wel duidelijk!

Groeten,

Yoeri

Raffel
28 augustus 2002, 09:22
hmmm ik kijk ff naar de midi-switcher en powerball manual dan... bedankt