PDA

View Full Version : nocki's new rack



Nocki
21 mei 2005, 20:13
http://people.zeelandnet.nl/nocki/newpic.JPG

nu nog afbouwen. racklight en lade en een 2e marshall cab.

AART
23 mei 2005, 15:16
ziet er goed uit, hoe heb je je mesa rackmounted gemaakt?

Squier4ever
23 mei 2005, 17:56
sjiek sjit nocki!!

Nocki
23 mei 2005, 18:05
ik heb zo'n plaat waar een cd speler op kan staan gepakt en daar op de juiste maat gaten in geboord. daarna de amp eraan gehangen. wel nog even goede ondersteuning regelen voor de zeker heid en de fan bevestigen. maar het was geen probleem. alleen het uiterlijk goed krijgen was wat m,oeilijker duys dab heb ik zo opgelost met de plaat die ook in de top zat.

ik heb een rackmixer gekocht om de effecten te geen mixen. maar ik ga het toch houden zoals het was. de rackmixer staat dus weer te koop. ik moet weer allemaal nieuwe kabels laten maken en dat heb ik er nog even niet voor over...

Nocki

sickpunk
23 mei 2005, 18:27
mag ik je bijdeze bedanken voor dit geniale idee?? ik zocht nog steeds een idee om mijn fender basstop in een rack te kunnen hangen.... THANX!

Nocki
23 mei 2005, 20:48
dat mag... :-)

eigenlijk wou ikmn rack er gewoon inzetten endoordat het neit ging heb ik het zo gedaan... :-)
Nocki

srv-man
23 mei 2005, 20:51
Mooi hoor Nocki, maar is het rack nog wel stabiel met dat zware kreng op die hoogte en bovendien: niet een beetje oversized voor wat er in zit? Of gaat er nog meer in komen?

skabouter
23 mei 2005, 23:17
erg mooi nocki ! ziet er goed uit, en leuk aangepakt ! alleen ik zou idd wel een kleiner rack nemen, of beter opvullen. opzich past ie qua hoogte lekker bij je cab(s), maar dan moet ie wel wat voller. koop wat blindplates, met wat stickers, of je bandnaam painten ofzo :) altijd leuk. of zelf iets creatiefs maken met lampjes oid. :)

Thom TK
23 mei 2005, 23:56
:o
Mooooi.
Maar daar moet wel veel geld in zitten...maarja dat denk ik altijd bij racks :lol:

erg mooi gedaan! Mooie Mesa ook, die .Caliber 50+

Thom TK
23 mei 2005, 23:57
Ik bedoel geen .caliber 50, edit werkte niet...maarja toch mooi :D

vinni
24 mei 2005, 10:45
Waar heb je dat rack vandaan?
En hoeveel heb je dr voor betaald als ik vragen mag?

Alleen die wielen komen niet echt roadproof over.
Ik gebruik zelf de bekende blauwe zware wielen van Quitel.

Vinni

Chiel
24 mei 2005, 11:02
Eerst een zelfbouw stack en nu weer een zelfbouw rack! Tja, je blijft iig wel lekker bezig zo :razz: . Zo te zien heeft Nocki geshopped bij www.flightcase.nl of vergis ik me?

stewartfan
24 mei 2005, 15:55
speel jij veel op grote podia ? ik zie je al staan in een cafe beetje groot niet ? blijft er een beetje weinig over voor de andere he,
maar wel erg mooi !

Nocki
24 mei 2005, 19:24
anderen? welke anderen? jij denkt dat ik in welleens op een podium staat... :-)

het is idd wel erg groot maar dat is wel leuk juist. ik ga idd het rack weer verkopen. ik heb al een 12 he op het oog. die past net wat beter. opvullong komt nog wel... is niet zo belangrijk vind ik. de hoogte kocht ik omdat mn floorboard dan in het dekel paste. maar hij was er nit in 14 he wel in 16 he. vandaar dat deze weg gaat.
ik heb gezien dat mn floorboard ook plat op de bodem kan dus kot er een nieuw 12 HE rack. komt wel goed...

Nocki

vester86
24 mei 2005, 19:32
nice rackje, da is nog ff doorsparen voor mij :-p

Hoeveel kosten die wieltjes eronder?? zit erover te denken om wieltjes onder mn 1936 cab te schroeven, maar k vind 15 euro per stuk voor zwenkwieltjes iets te veel van het goeie, zeker als er ook nog een rem op moet (22 euro)

Lenweë Míriel
24 mei 2005, 19:41
mooi zeer mooi

robert-gitarist
24 mei 2005, 21:25
Ziet er lekker uit man :D

amon
25 mei 2005, 15:22
Gefeliciteerd (still 1 to go....)


hmmm, iedereen zegt wel 'mooi' , maar om eerlijk te zijn vind ik het niet mooi...
Ja, ok, je aparatuur en die cab, dat is wel mooi en leuk, maar de afwerking van dat rack ed niet. Veel te groot/leeg. Maar daar komt blijkbaar verandering in. Ben beniewd!

Nocki
26 mei 2005, 12:23
wieltjes zijn idd duur dat moet je er gewoon voo rover hebben. ik ben bezig om toch maar een 12 He rack te halen ipv deze.\iets kleiner en handelbaarder. te leeg vin ik niet zo'n probleem. ik wil nog wat dingen hebben die erin moeten en de ruimte heb ik nodig om mn pedalbaord kwijt te kunnen. ik bheb trouwens liever een leeg rack dan een rack waar ik zoveel mogelijk stickers op moet plakken of die vol zit met licht dingetjes...

ik heb ondertussen ook een racklight gekocht en een AD-3. die hoop ik te gaan gebruiken in mn schakelbare fx loop van de boogie om ook akoestisch te kunnen spelen met een speciale preset die mn akoestisch ook akoestisch laat klinken over mn stackje...

Nocki

skabouter
27 mei 2005, 18:14
ik bheb trouwens liever een leeg rack dan een rack waar ik zoveel mogelijk stickers op moet plakken of die vol zit met licht dingetjes...
Nocki

haha, hoe tegenstrijdig met wat je laatst tegen mij op msn zei :D

Nocki
27 mei 2005, 18:19
:-D klopt. daar zat ik nog aan te denken... je iet ik verander net zo snel van mening als van spul.


goede gitaren trouwens, richwood.

Nocki

amon
27 mei 2005, 19:44
goede gitaren trouwens, richwood.



Over een week niet meer... :-D :razz:

Lock en Load
15 juni 2005, 19:00
ik heb een rackmixer gekocht om de effecten te geen mixen. maar ik ga het toch houden zoals het was. de rackmixer staat dus weer te koop. ik moet weer allemaal nieuwe kabels laten maken en dat heb ik er nog even niet voor over...

Nocki

Welke rack mixer? En wat vraag je ervoor?

Nocki
15 juni 2005, 19:27
verkocht...

ik heb trouwens een 12He rack besteld... ik verwacht m gauw en dan kan ik in de vakantie lekker te keer gaan.. :-)


Nocki

Lock en Load
15 juni 2005, 20:10
verkocht...

ik heb trouwens een 12He rack besteld... ik verwacht m gauw en dan kan ik in de vakantie lekker te keer gaan.. :-)


Nocki

Jmmr voor mij. Mooi voor jou.

Als je maar foto's post is alles ok :wink:

Nocki
14 juli 2005, 22:11
op 15 juni mn 12HE besteld en op 14 juli binnen... het had voor mij niet niet meer gehoeven... pff wat duurde dat lang...
alles zit erin en ik heb er een 1he lade bij... dus... eindelijk mn rack eeen beetje klaar. alleen nog een leuk rack preampje erbij zien te vinden voor mn 2e gitaar en ik ben gelukkig.voortaan speel ik met het volgende.

2 Samson wireless series one draadloze setjes
Mesa mark IV
g-major
korg dtr-1


de 2 draadloos zijn om op het podium snel te kunnen wisselen van gitaar.
binnen kort foto's...
Nocki

Nocki
25 juli 2005, 12:52
http://people.zeelandnet.nl/nocki/rack.JPG

er moet nog een plaat onder de mark IV komen en een ander frontje. op de vloer van het rack blijft het leeg (2HE) voor het vervoer van mn midi pedaal.

Nocki

Raffel
25 juli 2005, 13:39
wel praktisch. :) Wat weegt je rack nu?

Nocki
25 juli 2005, 13:42
kheb nog niet gewogen maar hij is nog steeds goed in de auto te tillen of het podium op. eraf zal wel vanzelf gaan...
hij is zwaar maar nog steeds niet zwaarder dan vroeger de mark Iv combo en flightcase waar ie inzat. dat was echt een zware combi...

Nocki

skabouter
25 juli 2005, 13:59
en je 2e poweramp, wanneer komt die ?

Nocki
25 juli 2005, 14:01
ik zit erover na te denken om idd een solid state preamp erbij te nemen. waarschijnlijkzo'n marshall valvestate ofzo voor de fx. maar tot die tijd werkt het fantastisch...

Nocki

skabouter
25 juli 2005, 14:10
mja, poweramp bedoel je :)

Nocki
25 juli 2005, 14:14
je hebt gelijk. ik bedoel een poweramp... ben een beetje in de bonen...

Nocki

Raffel
25 juli 2005, 14:33
waarom niet een A/B switch en die aparte preamp gewoon aansturen met de Mark IV eindtrap?

Nocki
25 juli 2005, 15:31
het is straks de bedoeling om of de ene gitaar smane met zn eigen draadloze set en preamp of de andere met draadloos set en eigen preamp naar de effecten en de eindtrappen te sturen.

ze maken dus gebruik van dezelfde eindtrap van de boogie en de zelfde effect processor.
een a/b pedaal erbij wordt weer een extra kabel.

Nocki

Nocki
29 juli 2005, 16:56
binnen kort een 2e preamp. het wordt een jackson jx-3... mn 2e al... :-)

ben benieuwd hoe dat klinkt met de mesa 6l6 eindtrap van mn mark IV...

ben van plan even goed te gaan kijken met buizen. welkehet leukste klinken erin.
ik laat m schakelen door de g-major...

ben benieuwd of ik blijer ben dan met de vorige...

Nocki
31 juli 2005, 22:30
Hier de laatste update.

http://people.zeelandnet.nl/nocki/rackie.JPG


De gibson LP gaat in het linker draadloos set direct naar de preamp van de Mark IV. de gibson SG gaat naar de Jackson preamp.
Beide preamps gaan naar de gmajor Links of Rechts en van daaruit naar de eindtrap van de Mark IV... :-D

Nocki

Nocki
1 augustus 2005, 10:55
shit... het werkt niet zo als ik wil...

beide preamps op deze poweramp storen elkaar...
grrrrr...

Nocki

FrankS
1 augustus 2005, 12:38
shit... het werkt niet zo als ik wil...

beide preamps op deze poweramp storen elkaar...
grrrrr...

Nocki
Engl 930/60 in die onderste 3 eenheden vh rack niets voor je? Kun je schakelen tussen poweramp A en B (beide stereo)

Verder gaaf rackie ja!

skabouter
6 augustus 2005, 12:54
vet rack hoor nocki ! jammer dat die jackson niet werkt voor je..........

en ik vind wel dat je je boogie frontje ff wat netter moet doen hoor, die is niet zo mooi :D

Chiel
6 augustus 2005, 18:27
Oempfff :oops: . . . wat zie ik daar nu??? De EQ in de 'V'-positie...

Nocki
6 augustus 2005, 18:56
idd. in de V-positie... bij een hoop amps lukt het zo niet een goed geluid te krijgen maar ik moet zeggen dat het goed klinkt... :-)
op het podium en bij het oefenen veranderd dat natuurlijk een klein beetje maar niet veel.

Nocki

Philippe
6 augustus 2005, 19:38
Zóó jaloers op die Mk IV :sssh:

Nocki
6 augustus 2005, 19:40
Het is ook een geweldige amp. ik heb al zoveel amps gehad en deze groeit nog altijd mee met alle grillen die ik heb.

Nocki

Raffel
6 augustus 2005, 20:35
waarom hou je hem dan niet? Wat is nou 150 euro.

Nocki
6 augustus 2005, 20:37
ik denk dat je even alle posts nog eens moet lezen want je haalt de mark Iv en de jackson door elkaar.

Nocki
6 augustus 2005, 20:59
Hee raffel. we hebben het nu over de mesa/boogie mark Iv. die blijft. de jackson preamp gaat weg. je bent mis...

Raffel
6 augustus 2005, 22:40
ah de jackson is dus toch niet zo geweldig :)

Mark IV zou ik idd ook nooit meer weg doen :) Top amp!

Nocki
20 augustus 2005, 21:12
Jackson is weer weg... :D :-D :D

nu ben ik op zoek naar een marshall valvestate 8008 of een velocity van rocktron.


dan wordt het wet dry dry wet

Nocki
1 september 2005, 17:56
Ja!!! heb de marshall 8008. en hij versterkt alleen het effect geluid. het is een geweldige verbetering. alleen de effecten zoals tremelo enzo werken niet super. maar die gebruikte ik ook nooit...

Blije Nocki

EpiCenturiesAWAy
1 september 2005, 18:12
Mooi voor jou! En moet je nu nog iets anders hebben (behalve die behringer dan :-D ) ??

AART
1 september 2005, 18:25
Nieuwe Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skabouter
14 september 2005, 23:24
Ja!!! heb de marshall 8008. en hij versterkt alleen het effect geluid. het is een geweldige verbetering. alleen de effecten zoals tremelo enzo werken niet super. maar die gebruikte ik ook nooit...

Blije Nocki

waarom werken die niet super dan ? en wat is er mis ? hoe kan dat?

Nocki
14 september 2005, 23:30
een tremelo maakt het geluid hard en zacht. doordat door 4 speakers een tremelo effct komt en door speakers het normale geluid vallen dat soort fx weg. maar met bv octavers, pitchshifters, delays, phasers en chorus komen perfect door...