PDA

View Full Version : Nieuw london city!?



EpiCenturiesAWAy
21 mei 2005, 17:44
Hallo, ik was net in de gitaarwinkel daar stond een full-stack van de nieuwe london city amps. 1 buizen en 1 ss head stond er en nieuwe cabs.
De cabs waren zeer goedkoop! 333 per stuk ik wou ze wel eens testen en ja ze klonken best goed! Maar weten jullie er iets over, goed niet goed ??
Merci!

Aron Maiden
21 mei 2005, 17:54
Ik heb ze ook gezien, maar nog niet gehoord.
Ze zien er wel vet uit :P
En zijn erg goedkoop, :)

Groetjes aron

skabouter
21 mei 2005, 18:36
meeer info !!!! en pics !

EpiCenturiesAWAy
21 mei 2005, 18:50
Pics heb ik niet:) Maar ze zien er wel vet uit de heads zijn zoals rectifiers!
Ook met zo'n traanplaat . De cabs zijn allemaal straight cabs met zo'n ijzeren plaat met gaatjes in voor. De speakers in de cabs wist de verkoper niet denk ik want hij zij : Ja london city speakers hee! :-D

pietvanbuiten
21 mei 2005, 21:20
vandaag bij onze muziekboer geweest,
had een london city 75 wat trans. bak staan,
2x jensen speaker 2chanals , clean en overdrive ,
chorus en reverb voor:ja.....335 euri
london city stratje ingeplugd, en knopfler zat er in ,
maar ook high gain brian may.
vet bakkie voor dat geld, compleet nieuwe lijn amps ook 4x12
met 100wat top

andy
21 mei 2005, 22:27
Die London City's waar jullie het over hebben, hebben weinig met de orginele fabriek in Amsterdam te maken. De naam is indertijd door een Japanse (?) fabrikant over genomen.
Ze maken ook gitaren.

bat
21 mei 2005, 23:29
Volgens mij is de naam eigendom van één of andere gitaartoko hier in Nederland, die in het verre oosten in eerste instantie gitaren en blijkbaar nu ook weer versterkers in elkaar laat zetten onder deze naam.

De London City gitaren kregen behoorlijk goede kritieken voor prijs/kwaliteitverhouding (beetje zoals sommige mensen nu hoog opgeven over Richwood) dus wellicht dat dat ook voor de versterkers geldt!

Bluesbreaker
21 mei 2005, 23:33
Volgens mij is de naam eigendom van één of andere gitaartoko hier in Nederland, die in het verre oosten in eerste instantie gitaren en blijkbaar nu ook weer versterkers in elkaar laat zetten onder deze naam.

De London City gitaren kregen behoorlijk goede kritieken voor prijs/kwaliteitverhouding (beetje zoals sommige mensen nu hoog opgeven over Richwood) dus wellicht dat dat ook voor de versterkers geldt!

Vet cool dope shitte hype man :roll:

bat
21 mei 2005, 23:43
Volgens mij is de naam eigendom van één of andere gitaartoko hier in Nederland, die in het verre oosten in eerste instantie gitaren en blijkbaar nu ook weer versterkers in elkaar laat zetten onder deze naam.

De London City gitaren kregen behoorlijk goede kritieken voor prijs/kwaliteitverhouding (beetje zoals sommige mensen nu hoog opgeven over Richwood) dus wellicht dat dat ook voor de versterkers geldt!

Vet cool dope shitte hype man :roll:
En wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is?

Nrrrk
21 mei 2005, 23:55
Kep vandaag toevallig transistor half stack getest. Komen schijnbaar uit dezelfde fabriek gerold als de Chinese Randalls. Cabinet klonk zeker niet slecht, best strak. De top klonk wel IETS slechter dan de Randalls, maar ze zijn dan ook nog 'n stuk goedkoper.

buizentop ben ik wel zeer benieuwd naar.

almarvk
22 mei 2005, 00:16
Hier de specificaties die zo snel ff kon vinden:

Top:
* 100 Watt RMS volledig buizen ontwerp
* Overdrive kanaal met schakelbare Gain 1 / Gain 2
* Boost schakeling op Normal kanaal
* 3-bands EQ en volume regelaars per kanaal
* Master volume en master galm regelaars
* 3 externe speakeraansluitingen voor diverse impedanties
* Zowel kanaalkeuze als Boost-functie met de voet schakelbaar
* 688 x 292 x 256 mm. / 20,7 kg.

Cabinet:
* 4 x 12" speaker kabinet, LC Design High Performance gitaarluidsprekers
* 700 Watt RMS in mono mode, 2 x 350 Watt in stereo mode
* 4 Ohm en 16 Ohm mono / 8 + 8 Ohm stereo inputs
* 776 x 800 x 350 mm. / 26,6 kg.

almarvk
22 mei 2005, 00:20
Hierbij ook een pic:

http://www.jic.nl/images/versterkers/LC/7000100_Bulldog.jpg

Wormaap
22 mei 2005, 01:07
Wat ongelofelijk lelijk zeg :|

DaveItUp
22 mei 2005, 08:15
Het ziet er ook echt goedkoop uit. Benieuwd hoe t klinkt.

andoni
22 mei 2005, 10:15
Hier de specificaties die zo snel ff kon vinden:

Top:
* 100 Watt RMS volledig buizen ontwerp
* Overdrive kanaal met schakelbare Gain 1 / Gain 2
* Boost schakeling op Normal kanaal
* 3-bands EQ en volume regelaars per kanaal
* Master volume en master galm regelaars
* 3 externe speakeraansluitingen voor diverse impedanties
* Zowel kanaalkeuze als Boost-functie met de voet schakelbaar
* 688 x 292 x 256 mm. / 20,7 kg.

Cabinet:
* 4 x 12" speaker kabinet, LC Design High Performance gitaarluidsprekers
* 700 Watt RMS in mono mode, 2 x 350 Watt in stereo mode
* 4 Ohm en 16 Ohm mono / 8 + 8 Ohm stereo inputs
* 776 x 800 x 350 mm. / 26,6 kg.

700 Watt cab :o

Wat denken die daar op aan te sluiten? :roll:

up-guitarman
22 mei 2005, 10:39
Hoeveel kost die buizentop ??? Klinkt hij lekker ??? Wat voor buizen zitten erin ??? ...
(Ik heb hem hier in la belgique nog nergens gezien voorlopig ...)

Ik ga deze zomer voor een nieuwe top of combo (bestaat er ook een buizencombo van deze serie?) Is het een beetje de moeite om te doen?

Groet,
UP-G

skabouter
22 mei 2005, 12:12
wat een ongelovelijk lelijk ding...........ik haak af !

wat is de prijs eigenlijk ?

ik hoop dat hierdoor nu die ouwe tops wat goedkoper worden, daar moet ik er echt ooit nog 1 van !

pol
22 mei 2005, 12:43
het zal ook wel niet veel soeps zijn als die box maar zo licht is.
licht box, dus dun hout gebruikt en lichte magneten op de speakers, en die 700 watt zal ook wel ruim overschat zijn.

wytz
22 mei 2005, 14:31
hmm...kan er geen site van vinden....

vulvasonic
22 mei 2005, 22:28
Hierbij ook een pic:

http://www.jic.nl/images/versterkers/LC/7000100_Bulldog.jpg

Mmmmmm......, als ik, vormgever van beroep, zo vrij mag zijn een mening te geven over het design van deze London City versterker.........; WAT EEN LELIJKE KUTBAK IS DAT ZEG!!!!!!

En die ouwe groene zagen er nog wel zo mooi uit. Wie heeft in vredesnaam zijn/haar goedkeuring gegeven op DIT ontwerp. Welke idioot heeft het in zijn/haar hoofd gehaald om een versterker van een merk met zoveel historie zo naar de kloten te helpen? Ongelooflijk! Zo'n figuur moesten ze meteen ontslaan.

iam
22 mei 2005, 22:43
hmm...kan er geen site van vinden....

www.jic.nl

ik zou eerder voor de Fame versterkers gaan als je het goedkoop zoekt
(alhoewel ik die hun soundclips echt slecht vind klinken)

outside
22 mei 2005, 22:45
Hoeveel kost die buizentop ??? Klinkt hij lekker ??? Wat voor buizen zitten erin ??? ...
(Ik heb hem hier in la belgique nog nergens gezien voorlopig ...)

Ik ga deze zomer voor een nieuwe top of combo (bestaat er ook een buizencombo van deze serie?) Is het een beetje de moeite om te doen?

Groet,
UP-G

In la Belgique hebben ze in Leo Caerts (Leuven) niet zolang geleden een hele lading london city amps binnegebracht, heb wel alleen combo's gezien maar mss waren er ook wel heads...

up-guitarman
23 mei 2005, 00:30
Mm, ook ergens rond Antwerpen toevallig ???

Btw, op hoeveel komt die top ongeveer ??? En heeft iemand hem al getest of zijn er ergens soundclips te vinden ???

Daniel Ten-13
23 mei 2005, 09:14
Ik heb gisteren ook die toren gezien bij ons in de muziekwinkel. Daar was de buizen top €535,-
Zaten iig 4 EL34 buizen in geloof ik... maar pin me er nie op vast.

Helaas geen tijd gehad om 'm te testen. :cry:

Cubensis
23 mei 2005, 11:53
Hierbij ook een pic:

http://www.jic.nl/images/versterkers/LC/7000100_Bulldog.jpg

wel t oude logo...

almarvk
23 mei 2005, 12:07
Ze hadden beter het oude ontwerp kunnen behouden of iets aan kunnen passen. Dit ziet er totaal niet uit! Het gaat natuurlijk wel om het geluid en betrouwbaarheid, maar als ik 'm zou hebben zou ik 'm direct aanpassen...

Vroeger wisten ze wel hoe je zo'n ding moest ontwerpen ;)

pietvanbuiten
23 mei 2005, 13:58
kep hier toevallig een prijslijst:

15 wat combo 8'' speaker 79,- 2 channel
20 wat combo 10'' speaker +galm 135,- 2 channel
75 wat combo 12''speaker+ galm 255,- 2 channel
75 wat combo 2x 12'' chorus+galm 335,- 2 channel
100 wat full tube 2 channel+galm losse top 550,-
4x12'' cab. 700??wat 4 of 16 ohm mono 8+8 stereo 295,-!!!
footswitch fs301 22euro
foofswitch fs400l 31euro
speakers zijn Jensens meende ik, zat vroeger altijd in Fender piet

belfrink
23 mei 2005, 14:07
Ben zeer benieuwd hoe die combo`s klinken voor die prijs. :D

pietvanbuiten
23 mei 2005, 14:08
oh ja, ik speelde in 1970 ook al over een london city buizentop van 100 wat
met een gibson sg in een rockband.
als de band los ging,viel in het naburige pand de stofzuiger uit, hahaha
toen was herrie schoppen ook al leuk :-D :-D

pietvanbuiten
23 mei 2005, 15:01
[quote=almarvk]Hierbij ook een pic:



Mmmmmm......, als ik, vormgever van beroep, zo vrij mag zijn een mening te geven over het design van deze London City versterker.........; WAT EEN LELIJKE KUTBAK IS DAT ZEG!!!!!!

En die ouwe groene zagen er nog wel zo mooi uit. Wie heeft in vredesnaam zijn/haar goedkeuring gegeven op DIT ontwerp. Welke idioot heeft het in zijn/haar hoofd gehaald om een versterker van een merk met zoveel historie zo naar de kloten te helpen? Ongelooflijk! Zo'n figuur moesten ze meteen ontslaan.

ik lig eigenlijk niet zo wakker van looks, het is mooi meegenomen als 't er
goed uit uit ziet , maar hoe het speelt of klinkt matters toch?
ik speelde een keer wat brainbox covers met kaz lux, loopt ie naar m'n
koch versterker, zegt ie ineens: wat zitten daar kelijke knoppen op.
ik zeg al waren ze vierkant, wat maakt dat nou uit hij klinkt lekker en
die regelknoppen zijn een middel om daar toe te komen.
kijkt ie naar m'n floorboard (ik speel wha met m'n hak, dus de wha zit er omgekeerd in)zegt ie wat is dat dan? ik leg het uit, zegt ie je speelt lekker, maar je bent een aparte man hahaha
geweldig lekker spelen met die kaz lux trouwens!! :-D :-D

almarvk
23 mei 2005, 15:36
kep hier toevallig een prijslijst:

15 wat combo 8'' speaker 79,- 2 channel
20 wat combo 10'' speaker +galm 135,- 2 channel
75 wat combo 12''speaker+ galm 255,- 2 channel
75 wat combo 2x 12'' chorus+galm 335,- 2 channel
100 wat full tube 2 channel+galm losse top 550,-
4x12'' cab. 700??wat 4 of 16 ohm mono 8+8 stereo 295,-!!!
footswitch fs301 22euro
foofswitch fs400l 31euro
speakers zijn Jensens meende ik, zat vroeger altijd in Fender piet

Zijn dat allemaal buizenversterkers?? Alleen de top toch?
En die 4x12 met jensen, heb je dan niet hetzelfde als een Behringer??

pietvanbuiten
23 mei 2005, 20:09
Ben zeer benieuwd hoe die combo`s klinken voor die prijs. :D

d'r staat er 1 bij muziekhandel Jan de Vries in Steenwijk, de 75 wat combo. out-checke maar...... Piet :-D :-D

pietvanbuiten
23 mei 2005, 21:20
[quote=pietvanbuiten]kep hier toevallig een prijslijst:

zijn dat allemaal buizenversterkers?? Alleen de top toch?
En die 4x12 met jensen, heb je dan niet hetzelfde als een Behringer??

ja,alleen de top is buizen, behringer ben ik niet zo in thuis

Geronimo
23 mei 2005, 22:02
Hierbij ook een pic:

http://www.jic.nl/images/versterkers/LC/7000100_Bulldog.jpg

Mmmmmm......, als ik, vormgever van beroep, zo vrij mag zijn een mening te geven over het design van deze London City versterker.........; WAT EEN LELIJKE KUTBAK IS DAT ZEG!!!!!!

En die ouwe groene zagen er nog wel zo mooi uit. Wie heeft in vredesnaam zijn/haar goedkeuring gegeven op DIT ontwerp. Welke idioot heeft het in zijn/haar hoofd gehaald om een versterker van een merk met zoveel historie zo naar de kloten te helpen? Ongelooflijk! Zo'n figuur moesten ze meteen ontslaan.

:seriousf: :seriousf: Hahaha idd dat ding ziet er inderdaad echt niet uit, ook al met zo'n mesa rip-off stukje traanplaat! Dan verkoopt het wel moeten ze gedacht hebben... En die kast 700 watt en maar 26 kg wegen, dat is bijna de helft van mijn 4x12; ze hebben er niet bijgezegd dat je ie bij 700 watt wel uit elkaar klapt! :D

Dat logo, waarom ook die lelijke kleur blauw? Dat geeft het echt een goedkoop uiterlijk.

Engl is hier superdesign bij :D

up-guitarman
24 mei 2005, 11:39
Tjah, die looks, dat is een punt, maar de sound, dat is veel belangrijker, heeft iemand er al over gespeeld (en dan bedoel ik de buizentop vooral). De prijs ligt niet erg hoog dus mss is het de moeite wel ...
(en die looks pas je toch lekker zelf aan ...)

Antal
24 mei 2005, 11:43
Tjah, die looks, dat is een punt, maar de sound, dat is veel belangrijker, heeft iemand er al over gespeeld (en dan bedoel ik de buizentop vooral). De prijs ligt niet erg hoog dus mss is het de moeite wel ...
(en die looks pas je toch lekker zelf aan ...)

Ik vind het ook nog wel belangrijk dat hij een beetje betrouwbaar is. Lijkt me minstens zo belangrijk als sound!

up-guitarman
24 mei 2005, 13:42
Das waar, maar het is een nieuwe amp, dus dat zullen we jammer genoeg pas over een tijdje weten wss...
Iemand al iets meer te vertellen over de sound ???

Javaca
24 mei 2005, 16:38
Die looks...
Het ziet er een beetje jaren '80 uit. Hierbij past het wel;
http://www.sonoranliving.com/gallery/gallery%2Feighties.jpg

Mijn combotje ziet er niet uit, maar het geluid is voor mij goed genoeg... Anders gooi je er bij een gig toch gewoon een vlag overheen?
Ik heb er altijd een stelletje in m'n gitaarkoffer zitten. Neemt weinig ruimte in en kan leuk van pas komen.
Kleine selectie;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a1/CPCflag.PNG

andy
25 mei 2005, 19:55
Mensen die het ding oerlelijk vinden, vinden de rectifier dan waarschijnlijk ook een gedrocht. :razz: Want het is er een aardige rip off van. Ik kreeg vandaag bijna letterlijk een gitaar in de handen gedouwd om het ding te testen in de winkel. Maar ik had geen tijd helaas.

Maar in het echt ziet ie er wat beter uit dan op de foto. Ik zou me er niet voor schamen. In Groningen stond ie trouwens voor 799, top en box. Zat wel een grappig detail op, een bewerkt volumeknopje, ik meen wat doodshoofd achtig. :wink:

sickpunk
5 juni 2005, 22:05
in het echt is ie wel wat mooier dan op die foto hoor...
mar hoe die klinkt? geen idee!

pietvanbuiten
6 juni 2005, 00:35
heeft iemand nou al eens zo'n london city outgechecked of niet? :-?

theo!
6 juni 2005, 14:00
mja, ben ook zeer benieuwd hoe het klinkt, er zit geen dealer in mijn buurt, dus voor mij word het testen van zo'n amp toch wel wat moeilijker, wie o wie brengt mij het goede nieuws dat zo'n ding goed klinkt? :P

andy
6 juni 2005, 19:48
Als ik deze week ff tijd heb zal ik het proefkonijn wel spelen, maar ik beloof niks.

theo!
7 juni 2005, 17:21
our savior :-D

falcovanhoorn
10 juni 2005, 19:20
ik heb gister in Tonika in Groningen er even een kwartiertje op kunnen spelen. Ik speelde via een ibanez rg 320 ofzo geloof ik. Clean kanaal was goed, je hoort dat et buizen is, distortion was iets te weinig gain voor mij maar voor de gemiddelde rockband wel ok i guess.

pietvanbuiten
11 juni 2005, 17:44
vanmiddag op een 200w london city transistorhead met box (stack dus) gespeeld.
niet mijn ding, clean gaat nog, maar beide crunch instellingen
hebben een metaalachtig geluid, dat alleen onderdrukt wordt als de treble
bijna dichtstaat.
lag wellicht ook aan de gitaar (LAG) en ik had nog geen 10 minuten de tijd,ze gingen sluiten.
volgende week krijgt ie de 100 wat buizentop, check ik dan beide nog wel ff........
met eigen les paul natuurlijk D :D

andy
11 juni 2005, 23:27
ik heb gister in Tonika in Groningen er even een kwartiertje op kunnen spelen. Ik speelde via een ibanez rg 320 ofzo geloof ik. Clean kanaal was goed, je hoort dat et buizen is, distortion was iets te weinig gain voor mij maar voor de gemiddelde rockband wel ok i guess.

Yo, dat is mijn ervaring dus ook. Jammer dat ik die bak niet ff lekker kon opentrekken om een goed oordeel te geven. Er zaten nog meer mensen te pielen daar. Ik ben altijd wel benieuwd of er lekker laag in zit op redelijk volume, maar die vraag moet ik dus schuldig blijven. Volgens mij is het iig wel een aardige "instap" half stack, vanwege de prijs. Maar ja, het ding is goed koop, dus de vraag blijft: Wat is de kwaliteit van de onderdelen.

Corto
4 september 2005, 20:52
Ik heb er een gekocht (de g100d). Veel te relaxte versterker en deze jonge kan pompe! Beetje openzetten en je ramen knalle kapot. Hijs wel lelijk maar de prijs maakt et goed. Je kan em makkelijk qua volume vergelijke met een goede Marshall combo

EpiCenturiesAWAy
4 september 2005, 21:34
Netjes! Is het een buizen ? Heb je een combo ?

EmgMaster
4 september 2005, 23:44
Ben zeer benieuwd hoe die combo`s klinken voor die prijs. :D

d'r staat er 1 bij muziekhandel Jan de Vries in Steenwijk, de 75 wat combo. out-checke maar...... Piet :-D :-D

Wist niet dat er een muziekzaak in steenwijk zat, waar zit ie precies??

Koekje
5 september 2005, 01:35
((Ik heb hem hier in la belgique nog nergens gezien voorlopig ...)

bij beat explorer in wetteren heb ik deze ook al gezien zowel half stack als combo, nog niet de kans gehad om over de half stack te spelen, maar de combo klonk toch behoorlijk voor zijn geld (zeer goedkope amp, dus verwacht ook niet té veel :) ) ... deftige clean, drive kanaal was iets minder mijn zin, maar voor beginners meer dan behoorlijk , ook nog extra effecten knop en twas een 100-watt'er, dus veel mogelijkheden voor weinig geld

Corto
5 september 2005, 20:50
Ja idd Combo, geen buizen. Ik had eerst van m'n gitaarleraar een L5 geleend (Lab Series). Ik vond deze klinken. Eerder in het forum had iemand een opmerking over de speakers, dat ze zo ligt zouden zijn. Een combo van 30 kilo dat zegt toch wel iets :wink: Hij "Disst" die L5 wel. Ik miss bij deze amp wel de mogelijkheid om alleen de reverb aante passen. Bij de *nog* iets goedkopere versie die geen effects had kon dat wel makkelijker. Maarjaa..! Tot nu toe (1 week verder) zeer dik tevreden. Van et weekend gejammed met vrienden (ENGL Ritch Blackmore :-D ) En hij kon em toch best aan hehe :P ofja voor zover. Hebben er nog andere mensen een LC gekocht... laat ff je review horen!

Corto
5 september 2005, 20:51
Ja idd Combo, geen buizen. Ik had eerst van m'n gitaarleraar een L5 geleend (Lab Series). Ik vond deze klinken. Eerder in het forum had iemand een opmerking over de speakers, dat ze zo ligt zouden zijn. Een combo van 30 kilo dat zegt toch wel iets :wink: Hij "Disst" die L5 wel. Ik miss bij deze amp wel de mogelijkheid om alleen de reverb aante passen. Bij de *nog* iets goedkopere versie die geen effects had kon dat wel makkelijker. Maarjaa..! Tot nu toe (1 week verder) zeer dik tevreden. Van et weekend gejammed met vrienden (ENGL Ritch Blackmore :-D ) En hij kon em toch best aan hehe :P ofja voor zover. Hebben er nog andere mensen een LC gekocht... laat ff je review horen!

Metalzone
5 september 2005, 23:13
Ik verwacht deze week een 100 watt buizenbeest binnen van lc. Bouwjaar 70...dus ben absoluut benieuwd hoe dat gaat klinken....hopelijk houden de ruiten het :razz:

aadbilnaad
25 september 2005, 15:15
ik heb bij feedback de london city bulldog stack gezien.. (http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=4994)
is deze een beetje goed?
wil voornamelijk rock/punk erop spelen ( zoals blink182, red hot chilli peppers, good charlotte, van halen enz).
iemand ervaringen met deze stack?
alvast bedankt

Lacrymosa
26 september 2005, 09:48
Ik heb vrijdag in de feedback ff op die buizentop zitten spelen.
Klinkt behoorlijk goed voor de prijs.
Reageert goed op je spel, zoals een echte buizenbak het hoort te doen.
De overdrive kanalen klinken lekker transparant, en lekker fel, je het 2 soorten gain, 1 meer marshall georienteerd en de ander wat meer Mesa georienteerd.
Ik had graag gezien dat er bij de 2de gain variant iets meer gain was.
Maar dat is met een boost pedaaltje ook wel op te lossen.

Conclusie:
Value for money, big time!!!
Je moet het niet gaan vergelijken met de top of the line, maar goed, dan betaal je ook minstens 1600 euro voor een top, en hier maar iets van 600 of zo.......