PDA

View Full Version : Epiphone G400 SG Custom



sKa3
21 augustus 2002, 10:57
Ik kan van iemand een Epiphone G400 Les Paul SG Custom kopen, is een SG met drie humbuckers. Nu wil ik eigenlijk weten waar je nou goed op moet letten als je zo een tweedehands gitaar gaat kopen. Hij vraagt voor deze gitaar en voor een Marshall VS30R samen 450 euro. Volgens mij is dit heel erg goedkoop aangezien die gitaar alleen al in de winkel iets van 650 euro kost. De gitaar is 1 jaar niet veel gebruikt geloof ik maar de originele snaren zitten er nog op!!! Tips zou ik heel fijn vinden omdat ik nog nooit zo tweedehands een gitaar heb gekocht en zo lang speel ik ook nou nog niet dus...

23-08
nou handig, ik zei dat ik interesse had, veel contact gehad, bel ik op.....verkocht. handig, had hij ook wel even door kunnen sturen, wie weet had ik er wel meer voor willen betalen. nou, maar bedankt voor jullie hulp, kan ik altijd nog gebruiken bij een andere gitaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-08-23 15:13 ]</font>

pimmetje
21 augustus 2002, 11:12
Als je nog niet zo lang speelt, dan kan je waarschijnlijk beter ff iemand zoeken die al wel wat ervaring heeft met dat soort zaken. Je gitaarleraar of bevriende muzikanten zijn altijd goede opties.

Je zou de zoekfunctie hierboven ff kunnen proberen. Je zal dan wel wat meer details vinden over zaken als:
- is de hals goed (niet getordeerd)
- zijn de tuners goed (ontstemt-ie niet constant)
- Doen alle pick-ups 't naar behoren.
- steken er geen frets uit tov elkaar (fretbuzz).
- is de kam goed (afstand tussen snaren en hoogte van kam).
- steken er geen frets uit buiten de hals (klauwen openhalen).
- doen alle switches en potmeters 't.
- hoe klinkt-ie onversterkt (ivm later nieuwe pic-ups).
- zijn de hals en de elementen goed afgesteld (afstellen kost immers weer geld).

En niet te vergeten: vind je zelf de gitaar lekker klinken en spelen?

Als de snaren van een jaar terug erop zitten, zou ik 'm willen horen met snaren die er net ff 2 dagen of zo op zitten en een beetje zijn ingespeeld. Met oude vergoorde snaren vind ik een gitaar eigenlijk niet te testen.

sKa3
21 augustus 2002, 11:16
Dat de originele snaren er nog opzitten was weer zo van; er is nog niet veel op gespeeld.
Dus nog geen snaar gebroken.

rePUNKtative
21 augustus 2002, 11:19
dat maakt in principe wel uit, maar snaren die er al een jaar op zitten, zijn toch onderhevig aan oxidatie.

Ik raad je aan eerst nieuwe snaren er op te zetten en dan een tijdje er op te spelen. Echt een wereld van verschil...

Personelijk zou ik et wel doen, mits ie niet in goede staat is.

woogie
21 augustus 2002, 12:00
De prijs is alleszins zeer goed tenminste als ze beiden in goede staat zijn en je er dus geen onmiddelijke kosten aan hebt (zie bovenstaande berichten voor details)

suCceS

TIMBER
21 augustus 2002, 14:54
Tja,.. zo op het eerste gezicht lijkt het een goede koop. Maar net als voorgaanden zou ik er inderdaad eerst maar eens nieuwe snaren opzeten (10 euro, wie doet je wat),.. en zou ik even iemand meenemen die er verstand van heeft. Wel moet je je zelf afvragen wat je wilt met een gitaar want de genoemde versterker is erg geschikt voor acoustisch- en slaggitaarwerk,... maar voor solo's is't ie een stuk minder,

check ook eens onze bandsite
http://www.timber.musicpage.com

sKa3
21 augustus 2002, 15:00
Dat komt dan goed uit want ik speel voornamelijk slaggitaar in onze band. :smile:

MetalliCat
21 augustus 2002, 16:07
Euh..Timber...waarom maak je steeds reclame voor je bandsite..? Daarvoor hebben we een ander forum :smile:

TIMBER
21 augustus 2002, 16:36
Tja,.. ik gebruik een "auto lock in" dus dat gaat automatisch,... Ik heb hem al uitgezet,.. Excuse moi,...

Bins
21 augustus 2002, 16:57
Ik denk dat een 30 watt transistor net niet hard genoeg is om mee op te treden. Je zou hem dan heel hard moeten zetten, en daar wordt het meestal niet mooier op (bij ss heh).
Vind je dat mooi trouwens, 3 humbuckers? Ik vind het geen gezicht.
Kijk trouwens voor je koopt of de switch en de potmeters goed zijn, bij mijn epi sg zijn ze helemaal gaar. Verder vind ik het een wereld ding om te spelen, superlekker.
Als ik jou was (maar ik ben jou niet) zou ik vragen of hij em ook zonder amp wil verkopen. Of misschien kan je die amp zelf doorverkopen ofzo...

sKa3
21 augustus 2002, 17:05
misschien ben ik raar, maar ja ik vind het mooi :S lol. ik heb er in een winkel op gespeeld en ik kwam erachter dat er maar drie schakelstanden (of hoe je dat ook noemt) op zitten, dus voor die drie humbuckers. nu weet ik niet of je ze dan allemaal apart of ook tegenlijk ofzo aan kunt zetten. weet iemand dat misschien. ook waar die andere knopjes (potmeters?) voor dienen, dus voor welke elementen zodat ik dat precies uit kan testen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sKa3 op 2002-08-21 17:06 ]</font>

Anders Destium
21 augustus 2002, 17:12
Pickupconfiguraties verschillen van model tot model, dit kan je zelf verhelpen, maar ik denk dat je per stand één humbucker gebruikt (die worden nooit samen gekoppeld).
Maar als je naar een gitaarbouwer gaat en je wil dit verhelpen (met de goede papieren bij de hand dus de configuratie van jouw gitaar) kan die wel vertellen wat al dan niet kan...
Verder lijkt het mij een goede deal, ik heb hier thuis ook een VS30R (al een jaar of 6)en bevalt nog steeds goed

Bins
21 augustus 2002, 18:34
Potmeters zijn die "draaiknoppen". Dus je tone/volume "pots". Bij mijn Epi hebben de volumepots alleen: uit, 1, en 10. Dus geen 2,3,4,5,6,7,8,9. Je kan draaien wat je wil, maar na de 1 is alles hetzelfde. Ik zit er niet zo mee, want alles staat bij mij toch altijd op 10, maar tis niet zoals het hoort, ik ga ze laten vervangen binnenkort.

Anders Destium
22 augustus 2002, 13:12
Daar hebben meer gitaren last van (en niet alleen Epi's :smile: )

MetalliCat
23 augustus 2002, 14:28
Op 2002-08-21 16:36, schreef TIMBER:
Tja,.. ik gebruik een "auto lock in" dus dat gaat automatisch,... Ik heb hem al uitgezet,.. Excuse moi,...

Ah ok :smile:

sKa3
26 augustus 2002, 11:48
Van weer iemand anders kan ik nu deze zelfde gitaar voor 370 kopen. Is dat een beetje goede deal?
Kan ik niet beter een gewone G-400 in de winkel kopen en dan na een jaar ofzo er andere elementen inzetten (heeft er maar twee is dus goedkoper, bij drie wordt me dat te duur). Zijn er ook nog andere verschillen tussen de custom SG en de normale G-400 dan alleen die derde humbucker?
Gaat het goud trouwens ook snel van die elementen af? Ook ben ik na wat rondzoeken op dit forum er achter gekomen dat de elementen zeer rondom- magnetisch zijn ofzo. Wat houdt dat dan weer in?
Is vast wel iemand die me kan helpen....hoop ik :grin: