PDA

View Full Version : even tussen neus en schaamlippen door



wanna1
20 augustus 2002, 22:11
is Koch nu het B-merk van Engl of
is Engl nu het B-merk van Koch,

ik weet het nl. niet. En als ik een versterker in de winkel ga uittesten wil ik niet de foute meenemen
hmm ik koop ze toch allebei niet denk ik
maar toch wil ik het weten

BluesJR
20 augustus 2002, 22:28
Ik dacht dat Koch Nederlands was en Engl Duits... maar ik kan het ook fout hebben...

pimmetje
20 augustus 2002, 23:14
Ik wist ook niet dat ze wat met elkaar te maken hadden. Sowieso maakt dat toch geen flikker uit? Je probeert een aantal versterkers enkele malen goed en je koopt die die dat geluid geeft wat je zoekt. 't Zal ja dan toch verder aan je reet roesten wat voor merkje eraan hangt?

FragDaddy
20 augustus 2002, 23:17
ze hebben geen kont met elkaar te maken.

Koch is een nederlands bedrijf (Amersfoort) en Engl zit in duitsland.

dit is net zoiets als vragen of Fender en Marshall bij elkaar horen!

beide zijn trouwens A merken. het wordt zelfs vaak gesteld dat sommige engl's een betere marshall-scheur hebben als de nieuwe marshalls.. en Koch is ook lang niet slecht. (er lopen hier wel wat mensen rond met een Koch.)

ik blijf toch altijd verlieft op oude Marshalls.. sorry.

BluesJR
21 augustus 2002, 02:18
En elk type van iedere fabrikant is weer heel anders. Het zit er dik in dat een type van een Engl meer lijkt op een bepaalde Koch dan een ander type Koch... gewoon lekker testen. Ohja.. en nog ff het artikeltje lezen dat ergens hiero is gepost met feitjes over versterking :wink:.

philbee
21 augustus 2002, 11:13
hehe aardige naam van een topic

BLOK182
21 augustus 2002, 13:01
Engl en Koch hebben idd niets met elkaar te maken, hoewel ze wel ongeveer de zelfde modellen (combo's tops etc) leveren in ongeveer dezelde prijsklasse. Persoonlijk vind ik Engl beter scheuren en Koch beter clean klinken.