PDA

View Full Version : stagg



unknown-pleasure
20 mei 2005, 19:26
Hi,
Ik ben met beperkte middelen (200 euro) op zoek naar een leuke beginners-gitaar (elektrisch) . Stagg is dat wat? Verder nog suggesties?

AART
23 mei 2005, 19:22
crap, neem een richwood vintage series en een roland cube 15 of cube 30 ofzo

ToTaL FaKe
23 mei 2005, 19:23
crap, neem een richwood vintage series en een roland cube 15 of cube 30 ofzo
+1, denk dat de rest ook dat gaat zeggen :-D

wietse
23 mei 2005, 19:48
crap, neem een richwood vintage series en een roland cube 15 of cube 30 ofzo
+1, denk dat de rest ook dat gaat zeggen :-D
bijna :-D
alles behalve een stagg ,richwood ,london city, yamaha,dean allemaal veel beter.
maar koop van stagg niks of het moeten al kabels e.d zijn want die zijn wel goed.

almarvk
23 mei 2005, 20:19
Stagg zijn kwalitatief nog veel minder dan een andere beginners gitaar. Kijk eerst naar het model dat je wilt aanschaffen dan bij de goedkopere merken. Zoals natuurlijk de genoemde Richwood & London City.
En je kan natuurlijk de veilingsites in de gaten houden. Daar staan ook vaak mooie aanbiedingen op...

BassAgent
23 mei 2005, 20:24
Stagg zijn kwalitatief nog veel minder dan een andere beginners gitaar. Kijk eerst naar het model dat je wilt aanschaffen dan bij de goedkopere merken. Zoals natuurlijk de genoemde Richwood & London City.
En je kan natuurlijk de veilingsites in de gaten houden. Daar staan ook vaak mooie aanbiedingen op...
+1

Raytheman
24 mei 2005, 08:57
Dit lijkt me een goede aankoop: http://www.marktplaza.nl/Yamaha-SC-800-1979-982552.php

ijzerbroot1
24 mei 2005, 10:02
Stagg is maar zozo. Ik heb een Les Paul gehad en die was redelijk na flink wat geschroef enafstellen eraan. Kon na 1 maand de switch al vervangen. Voor het geld redelijk maar je moet wel goed uitkijken want er zitten goede bij maar ook belachelijk slechte. Uitproberen dus.

belfrink
24 mei 2005, 10:21
Ik heb ook een Stagg Les Paul model gehad (sunburst uitvoering) en ik moet zeggen dat die mij uitstekend beviel, hij speelde lekker en de sound was zeker niet slecht voor een gitaar van die prijs. :D

Javaca
24 mei 2005, 11:00
Zit hier vandaag een stelletje Yamaha's af te stellen, maar die zijn nou ook niet je van het. :-?

up-guitarman
24 mei 2005, 11:25
Bwa, ik ben toch zeer tevreden over mijn yamaha hoor !!! Bij Yamaha krijg je gewoon heel veel instrument voor je geld, en mocht de sound je binnen enkele jaren niet meer bevallen stop je er toch gewoon andere pups in. :wink:

Wat die Stagg betreft, ik zou het niet doen, hoewel er nog redelijke tussen zitte. Squier is volgens mij slechter, zeker de instapserie, de affinity strat dus (en ik kan het weten, ik heb er een :oops: )

Javaca
24 mei 2005, 12:28
Een Pacifica 112:
-Scharpe frets
-Brakke topkam
-Brakke tuners
-Kromme hals
-Dode plekken op de hals
-Slechte feel van de hals.

Een Bas:
-Brakke electronica
-Kromme (licht getordeerde) hals
-Dode plekken
-HELE brakke tuners.

up-guitarman
24 mei 2005, 13:57
Een Pacifica 112:
-Scharpe frets
-Brakke topkam
-Brakke tuners
-Kromme hals
-Dode plekken op de hals
-Slechte feel van de hals.


Mijn RGX112;
- Frets zijn OK
- Topkam kan ermee door
- Tuners kan ik je in volgen, ik heb er onlangs Gotoh's in gezet
- Goeie hals; een jaartje terug stond ie een fractie te hol, laten afstellen, en nu staat ie nog steeds hoe hij moet staan (terwijl ik er niet bepaald voorzichtig mee ben)
- Dode plekken weet ik niet vermits de hals zwart gelakt is ...
- Feel is naar mijn bescheiden mening geweldig (ik kan er meer mee dan met sommige 1000euro-gitaren)
- Elektronica could be better (maar rekening houdend met de prijs best goed)

Ik vind die Yamaha's echt niet slecht, ik heb er eigenlijk nog nooit een slechte vastgehad ... En jah, die tuners zijn idd vrij crappy, maar die van stagg e.d. zijn toch ook niet alles !!!

Prijs/kwaliteit vind ik Yamah persoonlijk "het betere merk" voor een beginner/semi-gevorderde dan (en met andere hardware erop kan je er nog lang mee door als back-up bvb.)

telecastermaster
24 mei 2005, 15:17
Toch vind ik dit best een aardig gitaartje. :)


http://secure.emdmusic.com/images/products/00/14344.jpg

deedee
24 mei 2005, 15:20
Een Pacifica 112:
-Scharpe frets
-Brakke topkam
-Brakke tuners
-Kromme hals
-Dode plekken op de hals
-Slechte feel van de hals.


ik ben best tevreden over m'n pacifica 112

ijzerbroot1
25 mei 2005, 10:39
Ik anders ook met m'n RGX 421DM. :-D

Franc
25 mei 2005, 12:13
En ik met mijn Richwood LP.

Hee, misschien leuke tip? Koop een Richwood? :wink: :-D

SantaSCSI
25 mei 2005, 14:10
En een Cort Zenox? Is ook niet al te duur, rond 200 euro ongeveer, en hij speelt echt geweldig als je het mij vraagt. Enkel die slagplaat moet eraf gesloopt worden :-D

Globetrotter
26 mei 2005, 10:33
Hoi!

Ik zou niet direct een gitaartje van stagg kopen. Een kennis van me heeft een PRS model van stagg, en vind die qua bespeelbaarheid dan vooral maar matig. Ik ben wel begonnen met bassen op een geleende Stagg bas en die deed wel prima zijn werk. Stonden in de meet music ook vrij goed aangeschreven voor de beperkte kostprijs (200€ voor een basje). Ze zijn echter wel een pak beter met gitaarstaanders, percussie spullen enz,...
Cheers,

Bart