PDA

View Full Version : 675 euro voor gitaar + versterker



Pee
20 augustus 2002, 20:21
Ik kan 675 euro besteden aan een gitaar en versterker. Het zou mijn eerste electrische gitaar zijn, maar ik speel al 6 jaar akoestisch. Mijn stijl (of toch wat ik probeer): blues/rock:
-Jimi Hendrix
-Stevie Ray Vaughan
-Gary Moore
-John Lee Hooker

soms speel ik graag eens wat van the offspring of joe satriani, maar dit is minder dan de blues.

Ik zoek dus een gitaar die die stijlen aankan en daar moet nog een versterker bij om in een band te spelen.

iemand voorstellen?

Ibanez_grx70_Dennie
20 augustus 2002, 20:33
geen idee speel zelf rock punk britpop

Pee
20 augustus 2002, 20:42
ik dacht zelf aan:

squier strat + peavey bandit
of
peavey predator plus + peavey bandit
of
ibanez as73 + peavey bandit


nog iemand anders?

Qtron
20 augustus 2002, 21:30
Die Peavy is volgens mij wel een goede versterker in zijn prijsklasse. Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een tweedehands buizenversterker,
een Fender of zo. Zeker als je blues speelt!

ik weet niet hoe die squier kwalitatief is. je hebt geloof affinity en standard. ik zou in ieder geval voor de standard gaan.

probeer ook eens een yamaha pacifica. heb ik goede dingen over gehoord.

hoofd
20 augustus 2002, 21:32
Op 2002-08-20 20:33, schreef Ibanez_grx70_Dennie:
geen idee speel zelf rock punk britpop



Waarom reageer je dan in godsnaam? Daar heeft die jongen toch niks aan?

Verder zou ik als ik jou was flink rondkijken in de 2dehandsmarkt (gitaarmarkt.nl, marktplaats.nl, of gewoon in een gitaarwinkel met 2dehandsjes). Probeer gewoon van alles dat in je budget zit. Ik zou ook kijken naar andere versterkers dan die Peavey (kijk eens onder topic versterker, kom je misschien wel wat bruikbare tips tegen).
Succes verder!

BluesJR
20 augustus 2002, 22:12
Ga inderdaad voor een tweedehands buizenversterker!!! Koop altijd iets goeds en niet iets waarvan je weet dat je het na een tijdje weer vervangt... is echt zonde van je geld!