PDA

View Full Version : 675 euro voor gitaar + versterker



Pee
20 augustus 2002, 20:21
Ik kan 675 euro besteden aan een gitaar en versterker. Het zou mijn eerste electrische gitaar zijn, maar ik speel al 6 jaar akoestisch. Mijn stijl (of toch wat ik probeer): blues/rock:
-Jimi Hendrix
-Stevie Ray Vaughan
-Gary Moore
-John Lee Hooker

soms speel ik graag eens wat van the offspring of joe satriani, maar dit is minder dan de blues.

Ik zoek dus een gitaar die die stijlen aankan en daar moet nog een versterker bij om in een band te spelen.

iemand voorstellen?

Ibanez_grx70_Dennie
20 augustus 2002, 20:33
geen idee speel zelf rock punk britpop

Pee
20 augustus 2002, 20:42
ik dacht zelf aan:

squier strat + peavey bandit
of
peavey predator plus + peavey bandit
of
ibanez as73 + peavey bandit


nog iemand anders?

Qtron
20 augustus 2002, 21:30
Die Peavy is volgens mij wel een goede versterker in zijn prijsklasse. Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een tweedehands buizenversterker,
een Fender of zo. Zeker als je blues speelt!

ik weet niet hoe die squier kwalitatief is. je hebt geloof affinity en standard. ik zou in ieder geval voor de standard gaan.

probeer ook eens een yamaha pacifica. heb ik goede dingen over gehoord.

hoofd
20 augustus 2002, 21:32
Op 2002-08-20 20:33, schreef Ibanez_grx70_Dennie:
geen idee speel zelf rock punk britpop



Waarom reageer je dan in godsnaam? Daar heeft die jongen toch niks aan?

Verder zou ik als ik jou was flink rondkijken in de 2dehandsmarkt (gitaarmarkt.nl, marktplaats.nl, of gewoon in een gitaarwinkel met 2dehandsjes). Probeer gewoon van alles dat in je budget zit. Ik zou ook kijken naar andere versterkers dan die Peavey (kijk eens onder topic versterker, kom je misschien wel wat bruikbare tips tegen).
Succes verder!

BluesJR
20 augustus 2002, 22:12
Ga inderdaad voor een tweedehands buizenversterker!!! Koop altijd iets goeds en niet iets waarvan je weet dat je het na een tijdje weer vervangt... is echt zonde van je geld!
In jou geval ga ik weer eens de Fender HotRod of de BluesJunior aanraden. Tweedehands absoluut niet duur en ik vind een goede versterker eigenlijk belangrijker dan een goede gitaar.
Gitaren zijn ook een stuk minder duur.
Koop ook een tweedehandse gitaar. Fenders zijn tweedehands niet zo duur (behalve uiteraard die modellen die echt oud zijn) en daar kan je geen miskoop mee doen.
Succes met zoeken en laat weten wat het is geworden!

PeArLjAm
21 augustus 2002, 10:52
Ja ik ben het helemaal met bluesJR eens, koop beter iets duurder, het liefst 2e hands natuurlijk.. Een mooie fender strat mexico heb je wel voor 300 euro en als je eventjes zoekt een fender buizenamp voor een eurotje of 400-450. kom je toch niet ver boven je budget..

Qtron
21 augustus 2002, 14:22
als je een squier japanese vintage (serienummer begint met JV, eind jaren 80 - begin 90) kunt vinden is dit ook een echte aanrader. Die dingen zijn echt supergoed gemaakt.

Pee
21 augustus 2002, 17:19
maar een bluesjr voor in een band, is dit niet te weinig?

Anders Destium
21 augustus 2002, 17:24
Niet om lullig te doen: 675 euro is wat weinig om te investeren als je from out of nowhere naar spelen in band gaat...
Het loont echt de moeite om 2e hands dingen te zoeken, ik zelf vind de gitaar wél erg belangrijk overigens

WesMontgomery
21 augustus 2002, 18:41
Ik zou zeker een FENDER versterker kopen als je into blues bent. Anders valt je geluid echt tegen (of je moet een goede buizenbak hebben van Marshall, Fender of Rivera). Maar zelfs de Fender transistors zijn voor blues beter dan bijv. de Peavey.

Pee
21 augustus 2002, 18:56
en een fender princeton 65?

ik ben eigenlijk niet zo voor tweedehands, maar als het niet anders kan...

Dionyios
21 augustus 2002, 19:35
Misschien dan iets langer doorsparen en dan gewoon iets duurders kopen??

Pee
21 augustus 2002, 19:45
als ik doorspaar duurt het nog een jaar tot ik weer geld bijverdien (werken in de vakantie).

ik wacht nu al een jaar, en een jaar erbij is teveel

Casey
21 augustus 2002, 20:12
Ga die Peavey Bandit eerst goed beluisteren want ik heb er zat op gespeeld in een oefenruimte en kreeg er nooit een redelijk geluid uit .
Als je toch een solid state wil kijk dan eens naar een Hughes en Kettner .
Een Blues JR heb ik zelf en die klinkt veel beter , en gaat hard genoeg voor in een kroeg , ik denk zelfs dat je schrikt als je hem opendraaid .

nilfisk
21 augustus 2002, 20:23
soms speel ik graag eens wat van the offspring of joe satriani

Das als water en vuur :grin: echt vette tegenstelling :grin:

BluesJR
22 augustus 2002, 10:03
Op 2002-08-21 20:12, schreef Casey:
Een Blues JR heb ik zelf (...)


Ik heb een vraagje over die Blues JR. Als je er een booster pedaaltje voorzet, als bijvoorbeeld een Boss DS-1 of een equalizer. Krijg je dan een acceptabele sustain, of blijft hij dan echt 'Fender-achtig'. En met sustain bedoel ik Satch sustain...

Casey
22 augustus 2002, 10:20
Met een boost pedaal krijg je altijd veel meer sustain maar een satch tone krijg ik er niet uit als je dat bedoelt, het is natuurlijk geen scheur versterker .
Ik heb ook nog een Koch Twintone en gebruik de Fender puur voor een lekkere cleane of crunchy Blues .
Hier flink wat info over de Blues JR:
http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=94318&lastpost=2002-08-2201:47:30

PeArLjAm
22 augustus 2002, 15:03
Op 2002-08-22 10:20, schreef Casey:
Hier flink wat info over de Blues JR:
http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=94318&lastpost=2002-08-2201:47:30


Hehe dat is de blues Junior mafia, heb ik zelf ook al eens rondgekeken, echt veel info over mods en dergelijke. De meesten van hun hebben mazzel dat ze in de usa wonen, daar is de vversterker ~300 dollar hiero 650 euro. niet normaal dat prijsverschil..

BluesJR
22 augustus 2002, 18:53
Echt achterlijk idd dat prijsverschil.
Maar de reden dat ik dat vroeg is omdat ik maar eens versterkertjes ga testen en ik speel dan wel blues, maar wel met een ruig randje... lekker veel sustain en janken enzo.
De Fenders vind ik echt een uniek geluid hebben, maar toch waarschijnlijk te weinig 'edge' voor mij.
Maar kan je misschien wat vertellen over die Koch Twintone.. de karakteristiek.. prijs.. waar ik heb eventueel zou kunnen testen..?