PDA

View Full Version : Nieuwe Versterker



in_vitro
20 augustus 2002, 19:58
Tja... t onderwerp bestaat al maar ik ga toch even voor een persoonlijk advies.

Ik zit nu al even te kijken naar een nieuwe versterker en heb al heel wat geprobeert (Fender, H&K, Marshall ed.) maar telkens kom ik toch weer terecht bij Marshall als zijnde 'mijn' geluid versterker. Mesa is mij toch nog iets te duur af dus vandaar dat ik voor Marshall ga. Nou heb ik al op een aantal versterkertjes van Marshall gespeeld (veel combo) maar ik heb er nog niet echt veel verstand van en wil toch even advies vragen. Ik heb eerst voor een transistor versterkertje gekeken maar nadat ik de Marshall AVT50 had geprobeerd wilde ik niks meer met die pure transistor te maken hebben. Maar hoe zit t nou met een pure buizen versterker. Heb je daar nou veel onderhoud aan kwa kosten en hoeveel kost een soort gelijke (nieuw of 2e hands) buizen versterker. Ik heb ong. 600 - 700 euro te besteden.. Gooi er maar eens wat tegen aan. Het maakt niet uit wat voor een type hoeveel wat maar geef maar ong. aan hoeveel het kost en wat jij denkt dat het mooie er aan is (mag ook wel mesa zijn!!!)

BS
21 augustus 2002, 00:18
Met jouw budget moet je een goede buizen versterker van Marshall op de kop kunnen tikken. Op de Gitaarmarkt staan er een aantal die je zou kunnen overwegen.
O.a. een aantal JCM 800's

Als je goed voor je spullen zorgt valt onderhoud wel mee.
Dus na het spelen hoes over je versterker niet in vochtige ruimtes laten staan.
Standby geberuiken ( zit er niet voor niets op ) buisjes eerst lekker warm laten worden voor je het vermogen aanspreken etc.

Verder wordt over het algemeen aangehouden eens in de 2 jaar eindversterker buizen vernieuwen en eens in de 5 jaar voorversterker buizen.

Heb zelf Marshall & Mesa Boogie


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BS op 2002-08-21 00:20 ]</font>

FragDaddy
21 augustus 2002, 18:13
ik heb laatst voor 330 euro een 2e hands JCM800 combo op de kop getikt, zaten nog redelijk nieuwe buizen in ook.. :smile: sweeeeet!
ik heb de 2 kanaals versie met reverb. (ik wilde perse de 2 kanaals versie.)

dus ff rondkijken en dan kun je voor de helft van je budget een scheurmonster hebben..

inderdaad, je moet buizen vervangen. maar dat is niet echt kostbaar en een buizenbak klinkt toch echt stukken beter als een transistor-versterker. en trouwens, als ik jou budget zo zie, kun je makkelijk een buizenbak kopen en nog wat geld overhouden om eventueel meteen de buizen te vervangen of geld opzij leggen om over een jaar ofzo buizen te vervangen.

een mesa ga je denk ik net niet redden voor dat budget.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-21 18:19 ]</font>