PDA

View Full Version : Zowel actief als passief?



Subsonic Wimke
20 augustus 2002, 19:21
Hoi, ben in bezit van Fender Jazz Bass Plus USA van 1991 ,deze bas speelt actief en passief lekker handig als batterij leeg is,ook heb ik een Mexican Jazz Bass V passief, wil graag Usa De Luxe aanschaffen,kan die dat ook?

AllodoX
20 augustus 2002, 19:50
Uh... kan wel, maar dan moet je zelf een schakelaartje maken denk ik.. althans.. de USA deluxe heeft dezelfde preamp als mijn Mexikaanse Deluxe, en die kan het niet..

Subsonic Wimke
20 augustus 2002, 20:34
He Allodox ook een bossche he! Jij hebt een deluxe 5 ik heb de standard ik heb mijn snaren uit elkaar moeten zetten, want ze zaten niet precies boven die magneetjes of hoe noem je die? Met name de B snaar zat precies boven het binneste magneetje , is dit van invloed op het geluid? Heb jij ook een midregeling op dat paars monster van je?

AllodoX
20 augustus 2002, 22:25
Yep.. de alignment van m'n snaren tot de polepieces ( zo heten die puntjes ), klopt niet echt.. maar daar zit ik niet mee.. er komen binnenkort Bartolini's in, en die hebben een geloten bovenkant.. zie je de puntjes niet :smile:

maareuh.. ik heb 4 knoppen op de jazzbass

- volume
- pickup balans
- hoog + laag ( dubbele knop, een top en een rand )
- midden

de deluxe is overigens ook actief.. moet dus een batterijtje in.

Dogma
28 augustus 2002, 16:50
Ik heb īn mm Fender standard Jazzbass 4 snaar, en bij mij loopte de e snaar niet tussen de pooltjes van het hals element, de e snaar lag meer op het onderste pooltje, (8 pooltjes)zelf iets daarover heen. Qua geluid maakte het niets uit .Nu heb ik er een schaller brug opgezet met stelbare zadeltjes en staan de snaren beter afgesteld + ik iriteerde mij ook mateloos aan die lichte standaard brug met losse zadeltjes. Die schaller brug is lekker zwaar......sustain......baby!
Nou heb ik īs gehoord dat die mexicaanse jazzbassen 2 dezelfde brug pickups hebben en niet zoals de amerikaanse, 1 speciaal voor de brug en 1 speciaal voor de hals .Deze amerikaanse elementen verschillen wel dergerlijk in o.a.formaat.
Dit verklaard natuurlijk wel dit probleem omdat de snaren vanaf de brug naar de hals naar elkaar toelopen, de snaarafstand veranderd.

Subsonic Wimke
31 augustus 2002, 14:40
Dat zou de verklaring kunnen zijn, je moet voor de aardigheid eens naar de side van Fender gaan ,en de standaard V eens bekijken, dat is geen gezicht man, de snaren zitten veel te dicht op elkaar,dat is bij de Amerikaantjes toch wel anders,misschien ook een reden voor het prijsverschil!

Dogma
2 september 2002, 18:38
Ja, iriterend is dat bij fender, dat zie je nou nooit bij Ibanez ed., Japanse autoīs zijn zowiezo ook beter dan amerikaanse...maarre karakter,uitstraling en geluid he? dat is toch wel belangrijk! Zo,n v8 klinkt ook zo mooi...... dan winnen toch die amerikanen weer!

Subsonic Wimke
2 september 2002, 21:42
Ik heb trouwens wel gehoord dat de Amerikaanse Statocasters in Mexico worden gespoten , wie kan mij daar meer over vertellen,hoe zit het nou eigenlijk met al die fabrieken in Japan,Mexico,en Amerika?

Dogma
4 september 2002, 17:15
`T schijnt dat de onderdelen van de Mexicaanse fenders in Amerika gemaakt worden en in mexico in elkaar worden gezet.
Die onderdelen worden machinaal gemaakt...zowieso weinig loonkosten. En het handwerk wordt dan naar een land met lage loonkosten uitbesteed....Mexico dus.
Mexico is tegenwoordig goedkoper als Japan denk ik. Ik kan me voorstellen dat ze daar dan ook gespoten worden.
Alleen speciale modellen komen nog uit Japan.

AllodoX
4 september 2002, 18:06
de japanse zijn bijna net zo duur als de amerikaanse..