PDA

View Full Version : een paar vraagjes!



jansen_p5
20 augustus 2002, 16:43
Wat voor snaren kan ik het best kopen voor een akoestische gitaar (nylon snaren), ze moeten wel een beeetje lang mee gaan.

En wie weet hoe duur een automatisch stem apperaatje is?
alvast bedankt
Pim :grin:

suzanne
20 augustus 2002, 20:46
de snaren kun je denk ik het beste in de winkel vragen, maar zo'n stemapparaatje is rond de 25 euro.

mk1
21 augustus 2002, 12:45
Hallbach high tension concertsnaren spelen erg lekker en gaan nog eens lang mee ook

Lacrymosa
21 augustus 2002, 15:21
Kan ik op een gitaar waar normaal medium tension op zit, high tension snaren zetten?

CheerS!!

mk1
21 augustus 2002, 15:54
Ja hoor, kan best, ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Doordat ze wat minder "elastisch" zijn heb je ook minder last van "rammelende" snaren.

alexgit
21 augustus 2002, 20:41
D'addario vind ik altijd goed, en voor een stemapparaatje ben je wel wat meer kwijt dan 25 euro.
Tenminste, als je een goeie wil.
Ik had eerst zo eentje van 25 euro, maar die heb ik later ingewisseld + extra betaald voor een nieuwe omdat ik er niet zoveel mee kon.

Wolf
22 augustus 2002, 01:52
Och, als je de lage e maar goed hebt, kan er geen probleem ontstaan. Ik raad je aan een stemfluitje te kopen, zelfs na 35 jaar werken die nog op en top.
En qua snaren, tsja, ik speel op mijn spaanse altijd met de goedkoopste snaren die er zijn, want na een week (vrij intensief) spelen merk je kwaliteitsverschil toch nauwelijks meer en als je niet absurd hard speelt gaan ze allemaal even lang mee.