PDA

View Full Version : Nieuwe honkbalknuppel!



groovyB3
19 mei 2005, 16:40
Nieuwe hals binnen gekregen voor m'n '57 reissue strat (voor zover dit nog een '57 ri is natuurlijk, aangezien alleen de body nog origineel is :D ). Het is uiteraard een hals van formaat honkbalknuppel. ;)

Custom made door Vox Humana van een ZEER mooi stukje hout. Aan de bovenkant is de hals mooi gesierd met birdseyes en de onderkant is geflamed. Op 1 stuk hout 8-) Verder zit er een mooi donker stuk rosewood op en uiteraard Jumbo frets met 7.25" radius.
De hals is op z'n dikst gemaakt, als in, een dikkere Strat hals is gewoonweg niet mogelijk. Hij is dikker dan de 1" van Warmoth iig. Aan de achterkant kon er niets meer bij, dus is de toets opgehoogd.

Ik was genoodzaakt om andere schroeven in de zadels te draaien, omdat ik anders niet tot de voor mij gebruikelijke 8mm actie kon komen.

Deze hals was precies wat m'n '57 Ri nodig had. De body klinkt op de een of andere manier vrij schel en in combinatie met een maple toets werkte dit niet helemaal lekker. Met het dik plak rosewood wat op deze hals ligt werkt het gelijk stukken beter. Werkt goed icm de Van Zandt Rock pickups.

Tijd voor foto's :)

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0047.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0048.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0049.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0051.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0052.JPG

Daniël_san
19 mei 2005, 17:00
:o Gefeli, Mooi stukkie hout hoor!

Daniël_san
19 mei 2005, 17:09
Ik kan niet editten, maar wat kost zoiets nou? :oops:

Tupelo
19 mei 2005, 17:25
Beauty!

deedee
19 mei 2005, 17:34
mooi dingetje hoor,
gefeliciteerd! :-D

groovyB3
19 mei 2005, 18:00
Ik kan niet editten, maar wat kost zoiets nou? :oops:

Thanks piepels! :D

Ik heb em van een vriend gekocht voor 150 Euro. Hij had er nieuw ongeveer 1000 gulden voor betaald.

Daniël_san
19 mei 2005, 18:17
:-D goeie deal.

Negative K3 fan
19 mei 2005, 18:57
goeie deal idd.

maar hoe dik is dat nou vergeleken met bv. een LP 50 style nek, of nog erger, een rickenbacker ofzo?

Cubensis
19 mei 2005, 19:00
hij is mooi (je hebt m toch al 2 weken ofzo? )
heb 'm ff vastgehouden, hij is zeker erg dik, maar niets vergeleken bij de neck van m'n arirang ;)
maar dikke necks ruleren 8-)

Lucluc
19 mei 2005, 19:04
dikke necks ruleren 8-)

Ja, daarom zijn halzen van oude Jazzmasters vaak geweldig. Die dikte, daar komt sustain vandaan en je kunt je hand er zo fijn op laten rusten.

OK!!!!

Ritch
19 mei 2005, 19:06
Ik kan niet editten, maar wat kost zoiets nou? :oops:

Thanks piepels! :D

Ik heb em van een vriend gekocht voor 150 Euro. Hij had er nieuw ongeveer 1000 gulden voor betaald.


:o :o :o :o :o :o :o :o :o




Klootzak!!!!!!



























Gefeliciteerd :)

Cubensis
19 mei 2005, 19:14
over die arirang
http://community.webshots.com/album/348709225CQqkOK
hier wat foto's ;), gewoon een halve O (en ik heb erg grote handen, dus waarschijnlijk lijkt ie voor de kleingehandigden kleiner op de foto ;) )

Anavrin
19 mei 2005, 19:35
en daar mogen ze zomaar Fender opzetten???

Diedo
19 mei 2005, 20:17
nee, dat doet die rat natuurlijk zelf... :wink:

vinni
19 mei 2005, 21:01
Ik was genoodzaakt om andere schroeven in de zadels te draaien, omdat ik anders niet tot de voor mij gebruikelijke 8mm actie kon komen.

Wil jij beweren dat je een actie hebt van 8mm? :o :o :o

In mijn vocabulaire betekent dit dat je snaren ca. 8mm boven de frets staan op de 123 positie!......of begrijpen we elkaar niet goed?

Vinni

vinni
19 mei 2005, 21:03
ehh herstel....da's natuurlijk de 12e positie......

Vinni


P.s....dach dat ik al een hoge actie had....ca. 4 mm.

vinni
19 mei 2005, 21:03
ehh herstel....da's natuurlijk de 12e positie......

Vinni


P.s....dach dat ik al een hoge actie had....ca. 4 mm.

Cubensis
19 mei 2005, 21:10
Ik was genoodzaakt om andere schroeven in de zadels te draaien, omdat ik anders niet tot de voor mij gebruikelijke 8mm actie kon komen.

Wil jij beweren dat je een actie hebt van 8mm? :o :o :o

In mijn vocabulaire betekent dit dat je snaren ca. 8mm boven de frets staan op de 123 positie!......of begrijpen we elkaar niet goed?

Vinni
yus, zijn gitaren zijn dan ook onbespeelbaar voor ieder behalve hemzelf :D

Anders Destium
19 mei 2005, 21:44
Een losse merklozehals voor zoveel geld kopen? Die gast moet er dan wel echt blind op hebben vertrouwd, al ziet hij er inderdaad prachtig uit!

Veel plezier ervan, al zijn die stickers natuurlijk erg cheap ass :wink:

iam
19 mei 2005, 22:09
waar zit de trussrod hier?

bijna zo'n mooie flame als op de hals van mn richwood ;)
(nee echt :))

Lucluc
20 mei 2005, 08:31
Wil jij beweren dat je een actie hebt van 8mm? :o :o :o

In mijn vocabulaire betekent dit dat je snaren ca. 8mm boven de frets staan op de 123 positie!......of begrijpen we elkaar niet goed?

Vinni

Ja jongen, zo spelen stoere mannen.

Snaar'n Bennie
20 mei 2005, 12:26
Denk het wel...

pietvanbuiten
20 mei 2005, 13:52
wat hebbe sommige lui toch ook een mazzel!!!! :-D :-D
succes, piet

Cubensis
20 mei 2005, 13:59
waar zit de trussrod hier?

aan t andere eind van de neck (onder de slagplaat) zoals vroegâh ;)

groovyB3
20 mei 2005, 14:00
ehh herstel....da's natuurlijk de 12e positie......

Vinni


P.s....dach dat ik al een hoge actie had....ca. 4 mm.

Idd, 8mm rond de 12e fret. :)

@AD: Het is geen merkloze hals, maar een Vox Humana hals. Een vriend van me had em daar laten bouwen.
@Iam: Trussrod zit aan de bodykant

Het Fender logo zat er al op toen ik em kocht, maar ziet er niet super uit. Zet er binnenkort wel een goeie op.

Javaca
20 mei 2005, 14:09
Mooi ding Sash.
Voor dat geld had er trouwens wel een ebben toetsje op mogen zitten :razz:


over die arirang
http://community.webshots.com/album/348709225CQqkOK
hier wat foto's ;), gewoon een halve O (en ik heb erg grote handen, dus waarschijnlijk lijkt ie voor de kleingehandigden kleiner op de foto ;) )

Wow, de zgn. paardenlulhals :o
Speelt ie een beetje?

groovyB3
20 mei 2005, 14:37
Mooi ding Sash.
Voor dat geld had er trouwens wel een ebben toetsje op mogen zitten :razz:


Hey voor 150 Eurie ga ik niet zeiken ;)

dejohan
20 mei 2005, 14:42
dikke necks ruleren 8-)

Ja, daarom zijn halzen van oude Jazzmasters vaak geweldig. Die dikte, daar komt sustain vandaan en je kunt je hand er zo fijn op laten rusten.

OK!!!!

Sustain op een Jazzmaster?

Cubensis
20 mei 2005, 14:57
Mooi ding Sash.
Voor dat geld had er trouwens wel een ebben toetsje op mogen zitten :razz:


over die arirang
http://community.webshots.com/album/348709225CQqkOK
hier wat foto's ;), gewoon een halve O (en ik heb erg grote handen, dus waarschijnlijk lijkt ie voor de kleingehandigden kleiner op de foto ;) )

Wow, de zgn. paardenlulhals :o
Speelt ie een beetje?

een beetje?!
dat ding speelt fucking goddelijk, ask sash :D

maar kan me voorstellen als je kleine handjes ofzo hebt dat ie dan misschien wat minder comfortabel is, maar voor mij is ie echt ideaal :D

groovyB3
20 mei 2005, 15:35
Hey! You're stealing my thunder! :D

Die hals van die Arirang is erg lekker, maar je moet er idd kolenschoppen voor hebben, anders is het niet te doen.

marc_o
20 mei 2005, 15:53
Hey Sash, was die nu die sunburst '57 refinished? Ziet er goed uit, maar het is wel bij vloeken in The Holy Church of Fender, 22 frets :)

Mooie hals in ieder geval en dan ook nog Graphtech zadeltjes.....je wordt nog eens modern.



en nu sparen voor een line 6 spider :-D

FonZZo
20 mei 2005, 18:14
[/quote] Idd, 8mm rond de 12e fret. :) .[/quote]

Zelfs voor iemand die de SRV loopt uit te hangen is dit m.i. wel heel erg veel.
Jij vindt dit 'lekker' spelen? Of is dit voor de ultimate tone and sustain?

groovyB3
20 mei 2005, 18:52
Hey Sash, was die nu die sunburst '57 refinished? Ziet er goed uit, maar het is wel bij vloeken in The Holy Church of Fender, 22 frets :)

Mooie hals in ieder geval en dan ook nog Graphtech zadeltjes.....je wordt nog eens modern.



en nu sparen voor een line 6 spider :-D

Het zou wat zijn :D

Ben terug gegaan naar Graphtechs omdat ik gewoon te veel snaren brak. De laatste tijd speel ik zo'n 3 uur per dag en dan gaat het erg hard. De 22 frets neem ik maar voor lief :D

@Fonzzo: Met jumbo frets vind ik zo'n hoge actie met een setje 0.11 erg fijn spelen. Als ik een snaar fret doe ik dit met de zijkant van me vinger en niet met m'n vingertopje. Als de snaren laag afgesteld zijn heb ik er te weinig grip op en schieten ze weg. Op de een of andere manier speelt het dan 10x fijner.
Doet verder weinig voor je geluid.

wietse
20 mei 2005, 19:17
Hey! You're stealing my thunder! :D

Die hals van die Arirang is erg lekker, maar je moet er idd kolenschoppen voor hebben, anders is het niet te doen.
en toch heb ik er één en heb ook nog eens kleine handen, daar wordt het niet gemakkelijker op voor mij.(maar goed ik heb keuze zat :-D )
maar iedere gitarist die bij me komt met grote handen wordt verliefd op dat ding, ze vinden het allemaal zalig die dikke hals.
je blijft ook altijd iets verander aan je gitaren he sash, heb je er wel één waar niks aan veranderd is?

groovyB3
20 mei 2005, 19:17
Kut edit doet het weer niet...

Maar goed het is dus idd die sunburst '57 Ri. Heb em toen zelf overgespoten in Olympic White.

mijnechtenaamisalvergeven
20 mei 2005, 23:36
Weet je toevallig wat voor truss rod (spelling?/ nederlands woord hiervoor??) er in zit? Van welk materiaal is de truss rod?

Die halzen van Vox zijn hun geld zeker waard... maar volgens mij koop je voor 500 euro meer een complete strat bij vox.

Een maat van me heeft bij vox pasgeleden een hals voor een zevensnarige gitaar laten bouwen; die gitaar klinkt nu echt 20x beter als met de oude hals. Die hals kostte bij lange na geen 1500 euri trouwens. (is ook zo'n mooi stuk vogelogen hout)

Aca Ilic
21 mei 2005, 15:46
[quote="groovyB3"]
Ik was genoodzaakt om andere schroeven in de zadels te draaien, omdat ik anders niet tot de voor mij gebruikelijke 8mm actie kon komen....

Mooie stuk hout sash, maar alsjeblieft niet overdrijven met actie van 8mm bij 12 fret, je speelt toch geen Dobro maar een fender for god's sake.
Ik kan me nog indenken dat iemand tot 6 mm gaat, maar 8 mm is science fiction jongen ( of beter gezegd opscheppen, no hard feelings :wink: )

groovyB3
21 mei 2005, 17:07
Ik kan me nog indenken dat iemand tot 6 mm gaat, maar 8 mm is science fiction jongen ( of beter gezegd opscheppen, no hard feelings :wink: )

Dan nodig ik je uit om m'n science fiction gitaar eens te komen bekijken. Ik zal het meetlatje alvast klaarleggen.

groovyB3
21 mei 2005, 17:09
je blijft ook altijd iets verander aan je gitaren he sash, heb je er wel één waar niks aan veranderd is?

Jah, de Richwood LP is nog stock. De rest niet :)

Diedo
21 mei 2005, 19:22
je blijft ook altijd iets verander aan je gitaren he sash, heb je er wel één waar niks aan veranderd is?

Jah, de Richwood LP is nog stock. De rest niet :)

maar die mag dan ook bijna per direct de deur weer uit :)

groovyB3
21 mei 2005, 19:56
maar die mag dan ook bijna per direct de deur weer uit :)

Jah ik hou gewoon niet echt van de looks van een Custom. Vandaar dat ie te ruil staat tegen een burst.

Ic3gl0vE
21 mei 2005, 20:16
Goed, je koopt dus een Les Paul die je lelijk vindt. Goed bezig jongen.

Maar je gebruikt weer graphtecs tegenwoordig? Ik kan me herinneren dat je die juist niet meer wilde omdat ze je tone negatief zouden beïnvloeden.

Hoeveel weken verwacht je te doen met deze hals, Sash?

groovyB3
21 mei 2005, 20:47
Maar je gebruikt weer graphtecs tegenwoordig? Ik kan me herinneren dat je die juist niet meer wilde omdat ze je tone negatief zouden beïnvloeden.


Klopt doen ze ook, maar anders is het gewoon niet te doen met snaarbreuken. Nu doe ik 2 weken met een setje, eerst was het een dag of 5 a 6.

Heb jij trouwens altijd wat te zeiken tegen mij of ben je stiekem gewoon vaak ongsteld?

Lucluc
21 mei 2005, 21:05
Sustain op een Jazzmaster?

Die discussie hebben we al eens gehad, nietwaar? Ja, sommige jazzmasters hebben ongelofelijk veel sustain. Ik denk dat het dan vooral komt door een dikke hals.