PDA

View Full Version : Misschien eens leuk om te lezen...



waarismijnplectrum
20 augustus 2002, 16:26
http://www.guitarnuts.com/amps/myths.html

Soulman
20 augustus 2002, 17:43
Leuk, leerzaam voor iedereen :wink:

BLOK182
20 augustus 2002, 18:58
Eindelijk weer iemand die die dombo's die menen dat hun 100 watt Marsjal 2x zo hard gaat dan een 50 watter (buizen allebei dan he).

BluesJR
20 augustus 2002, 22:59
Hier was laatst een draadje over. Van iemand die een nieuwe versterker wilde kopen.
Dit artikel moeten we eigenlijk in een Hall of Fame draad zetten voor mensen die een versterker willen kopen. Scheelt een hoop nodeloos geklets.

waarismijnplectrum
21 augustus 2002, 01:45
Op 2002-08-20 22:59, schreef BluesJR:
Hier was laatst een draadje over. Van iemand die een nieuwe versterker wilde kopen.
Dit artikel moeten we eigenlijk in een Hall of Fame draad zetten voor mensen die een versterker willen kopen. Scheelt een hoop nodeloos geklets.


Scheelt idd een hoop nodeloos geklets, en scheelt ook weer een hoop nodeloze aankopen van versterkers of cabinetten alleen omdat iemand meer volume wil hebben...

BluesJR
21 augustus 2002, 02:15
Ik ben ooit ook in zo'n verkooppraatje getrapt over dat ik 100watt moest hebben voor optredens. Ik had nu liever een maximaal 50watt buizen gehad.

FragDaddy
21 augustus 2002, 18:12
Ik ben ooit ook in zo'n verkooppraatje getrapt over dat ik 100watt moest hebben voor optredens. Ik had nu liever een maximaal 50watt buizen gehad.


dat is toch geen probleem, trek je er toch 2 eindbuizen uit ? dan hebbie nog maar 50 watt.. trek wel de 2 binnenste of de 2 buitenste er uit. hebbie nog 2 reserve buizen om te vervangen als de andere 2 op zijn!

het enige probleempje is dat de speaker impedantie ook veranderd. ik weet niet of die nou 2x zo hoog of 2x zo laag ingesteld wordt. als je intresse hebt wil ik wel effe op internet kijken voor je (je kunt natuurlijk ook zelluf kijken)

BluesJR
21 augustus 2002, 19:11
Het probleem is dat het geen buizen versterker is. Het is een oude H&K Attax 200 en die is het geworden boven een Marshall. Ik weet alleen niet meer of die wel of geen buizen was. Ik was 13 toen ik hem kocht..:smile:.