PDA

View Full Version : Brand



Franc
19 mei 2005, 15:55
Mogge,

Gisteren voeld ik eens aan de bovenkant van mijn 100Watter en dat werd toch flink heet :-?

Er staan natuurlijk 4 EL34s en 412AX7s onder te stoken en ze zitten dichter op het hout dan bijvoorbeeld Marshall omdat mijn chassis wat hoger is en het geheel in een smallbox zit (Marshall doet zijn 100Watters in de grotere behuizing).

Ik vraag me af of de handel in de fix kan vliegen door die hitte en of ik 'vents' moet maken bovenop en of dat dan wel voldoende zou zijn...

De kast is MDF zwartgeverfd....

Iemand zich hier wel eens zorgen over gemaakt?

Franc.

aad
23 mei 2005, 21:55
Mogge,

Gisteren voeld ik eens aan de bovenkant van mijn 100Watter en dat werd toch flink heet :-?

Er staan natuurlijk 4 EL34s en 412AX7s onder te stoken en ze zitten dichter op het hout dan bijvoorbeeld Marshall omdat mijn chassis wat hoger is en het geheel in een smallbox zit (Marshall doet zijn 100Watters in de grotere behuizing).

Ik vraag me af of de handel in de fix kan vliegen door die hitte en of ik 'vents' moet maken bovenop en of dat dan wel voldoende zou zijn...

De kast is MDF zwartgeverfd....

Iemand zich hier wel eens zorgen over gemaakt?

Franc.

Je zou eens kunnen beginnen met een radiatorfolie op het hout te plakken. De glimmende kant zal een (flink) deel van de warmte reflecteren. Misschien genoeg. Misschien kun je ook een glimmende r.v.s.? plaat of iets dergelijks op afstandbusjes in het hout schroeven. Dat werkt hetzelfde maar dan nog met een lucht isolatie ertussen. Of een ventilator.

Het is niet fijn idd zo'n verdachte toestand. Al zal het misschien geen kwaad kunnen, je zal er niet "relaxed" mee kunnen spelen.

groet,
:wink:

aad
23 mei 2005, 21:58
Hij gaat lekker!!! :-D

schwalbe
23 mei 2005, 22:02
Hitte terug reflecteren?
Dan vliegt het hout inderdaad niet in de fik, maar worden de buizen wellicht te heet; je kaatst de hitte er immers naar terug.
Ik zou eens checken of het hout door al die hitte al is veranderd/verkleurd ofzo. Als dat niet zo is dan is er kennelijk niks aan de hand.

Negative K3 fan
23 mei 2005, 22:55
versterkers worden over het algemeen gigantisch heet... vooral van die combo's als mijn 5150 destijds in de zomer een paar uurtjes had staan blazen dan kon je het paneel niet meer aanraken en als het groter was geweest zonder twijfel een eitje op bakken, ook mijn vox wordt gloeiend heet als het weer zich ervoor leent. Op zich zou ik me er niet te veel zorgen over maken, al is een ventilatieroostertje erbij natuurlijk nooit verkeerd!

Franc
24 mei 2005, 11:18
Dat het chassis heet wordt vind ik niet zo erg, da's toch alu.

Maar het hout kan minder hebben lijkt me.
Ik wil ook niet teveel hitte bij de buizen weghalen, dus geen ventilatoren en zo, dus misschien toch maar wat ventilatiesleuven bovenop zodat de hitte vrij wegkan....

Er bestaat niet zoiets als hittewerende verf ofzo? (ik roep maar wat :-D )

Diedo
24 mei 2005, 11:23
Er bestaat niet zoiets als hittewerende verf ofzo? (ik roep maar wat :-D )

misschien moet je dan de NASA even bellen... :wink:

Geronimo
24 mei 2005, 20:46
Dat het chassis heet wordt vind ik niet zo erg, da's toch alu.

Maar het hout kan minder hebben lijkt me.
Ik wil ook niet teveel hitte bij de buizen weghalen, dus geen ventilatoren en zo, dus misschien toch maar wat ventilatiesleuven bovenop zodat de hitte vrij wegkan....

Er bestaat niet zoiets als hittewerende verf ofzo? (ik roep maar wat :-D )

Ik weet niet hoe heet jij heet vind, maar als het echt te erg is denk ik idd dat er gewoon wat gaten in moeten. Hittereflecterende toestanden houden het alleen maar binnen waardoor het alleen maar erger wordt denk.