PDA

View Full Version : RE-FRETTEN



Cloud Strife
20 augustus 2002, 14:05
ik hoor mensen wel eens praten over re-fretten wat is et precies en wat voor mogelijkheden zijn er?

Harry
20 augustus 2002, 14:42
re-fretten is het vervangen van de frets in je gitaarhals. Meestal laat je dat doen als ze versleten zijn, maar ook als je andere soorten frets wil, bijv. bredere of smallere

Cloud Strife
20 augustus 2002, 14:51
hmmz oke je hebt bredere of smallere maar wat is beter dan?

rePUNKtative
20 augustus 2002, 15:06
volgens de meeste mensen spelen Jumbo Frets het lekkerste :wink:

sebass
20 augustus 2002, 15:10
Nou het is niet echt dat je dunnere of bredere frets hebt geloof ik. Maar je kan ze wel laten vervangen inderdaad als ze versleten zijn of als je een andere ja hoe zeg je dat bolling wilt van het fretdraard. Bijvoorbeeld als je compound radius wilt dan begin je met bolle frets en naarmate je hoger op de hals komt worden ze steeds platter handig voor solo's. En als je een speciale inlay wilt door de hele hals heen zullen ook de fretten eruit gehaald moeten worden. Er zijn volgens mij ook hogere fretten zodat je beter een vibratio kan doen alleen zit daar een groot nadeel aan want als je de snaar te diep indrukt is deze iets te hoog en dus vals vergeleken bij de rest. Ik ben hier even de naam van kwijt maar in ieder geval word het fretboard iets afgevlakt.

Cloud Strife
20 augustus 2002, 15:13
Hey thanx dude deze info kan ik goed gebruiken

Anders Destium
20 augustus 2002, 15:54
Let wel op dat het niet zo is dat ook je hals versleten en/of krom is, dan is het een nogal zinloze investering...
Want dan moet je een nieuwe hals, da's bij een opgeschroefde normaal niet zo'n groot probleem (euro of 200-250), maar dan heb je wel een goede!

Cloud Strife
20 augustus 2002, 17:26
Dank voor het advies

Nesker
20 augustus 2002, 19:25
ook is het benden met grotere (jumbo) fretten makkelijker