PDA

View Full Version : Basscombo 200-300 euries?



Kasper
19 mei 2005, 00:05
Hi, aangezien de vorige bassist van de band waar ik nu bij speel is opgestapt, en morgen achter zijn gear komt, hebben we geen bassamp meer om op te repeteren/giggen.

Nu dacht ik aan een Combo te kopen (liefst 2ehands zodat ik er niet te veel verlies aan heb moest ik hem terug zou verkopen).
Nu weet ik absoluut niets van bassamp-merken of kwaliteit/prijs, maar wat zou er aan te raden zijn voor de prijs van 200-300 euro?

Bijkomend vraagje: van bassamps zie ik overal wattages staan van 350W of meer. Is het zo dat het wattage van een bassamp niet te vergelijken is met die van een gewone gitaaramp?

AntY
19 mei 2005, 01:36
Ja. Voor hetzelfde volume moet je ongeveer 4-5 keer zoveel rekenen.

Bij weinig budget zou ik sowieso tweedehands kopen :)

schwalbe
19 mei 2005, 10:18
Tsja, 150-200 watt is eigenlijk het minimum voor een bassamp waar je mee optreed. Een stelregel is 3x het gecombineerde vermogen van de gitaristen. Let ook goed op het vermogen van de amp bij 4 en 8 ohm... bij 4 ohm komt er meestal bijna 2 keer zoveel vermogen uit als bij 8 ohm; probeer dan 2 8-ohm speakers te combineren voor 4 ohm.

Kasper
19 mei 2005, 12:26
Hmmm, ik begrijp er weinig van, maar toch bedankt voor de info.

Verder iemand nog tips ivm merken ofzo?
Waar ik onlangs 2X mee opgetreden heb was een Ampeg B3 (1x15" dacht ik). Maar die zullen wel buiten mijn pricerange liggen.

Andere 2 gitaristen spelen op 100Watt versterkers met elk een cab van 4*12"
Muziek is hardcore.

Bigfoot414
19 mei 2005, 13:45
Dan zou ik gaan kijken voor zo'n ouwe Peavey (TNT geloof ik), of je budget verhogen.

Jeroenvanhulsteijn
19 mei 2005, 13:48
De bassist van ons koor heeft laatst een Ashdown uit duitsland laten komen (nieuw). Was 350 euro. De Electric Blue 180 watter. Alleen misschien is dat voor jou net te weinig watts.

Kasper
20 mei 2005, 03:42
De bassist van ons koor heeft laatst een Ashdown uit duitsland laten komen (nieuw). Was 350 euro. De Electric Blue 180 watter. Alleen misschien is dat voor jou net te weinig watts.

Waar heeft hij die besteld/gekocht?

Volgens een manual is de Ampeg B3 150Watt als ik het goed heb. Er zijn dom genoeg verschillende versies van die B3, dus echt 100% zeker weet ik het niet. Anyway daar heb ik 2x mee opgetreden, en daar kwam meer dan genoeg uit!

Het merk Ashdown spreekt mij wel aan, al is het maar voor die leuke metertjes :wink:
Die Electric Blue vind ik dan wel weer niet mooi :( .
Maarja, het is wat er uit komt dat telt, en hoeveel het kost.

Jeroenvanhulsteijn
24 mei 2005, 12:15
@Kasper, nou het zit eigenlijk zo. Hij wilde de EB150-12 bestellen (150 watt, 12" speaker). Die zijn namelijk in de uitverkoop omdat de nieuwe lijn EB's binnenkomt. Echter, toen hij de bestelling geplaatst had merkte die zaak dat ze geen EB150's meer hadden. Dus toen hebben ze maar een EB180 opgestuurd (geen extra kosten).

Dus eigenlijk heb je voor 350 euro een EB150 (incl verzenden). De EB180 zal duurder zijn. Moet je even op de Duitse google zoeken. Maar ik denk eigenlijk dat de EB150 niet meer te krijgen is.

Bij www.guitar24.de heb je wel de EB180-12 (420 euro) en EB180-15 (460 euro). Die verzenden gratis door de EU. Maar je zit dan wel ruim boven je budget.