PDA

View Full Version : 3 single coil --> 2HB+1single coil



Random Bassist
18 mei 2005, 22:32
Een vriend van mij heeft een strat (kopie) met 3 single coils.
Hij heeft me gevraagd of ik die kan ombouwen in een HB + SC + HB.
Hoe gaat dat met de pickguard, potmeters (volume, tone, -en nog iets-, + 5weg schakelaar), enz ?
Alle schema's, sugesties, ... zijn welkom.

(I'm a noob)

Fumi SG
18 mei 2005, 22:36
dat gaat in het geval van een humbucker met 2 of 3 draadjes gewoon hetzelfde als met die derde single coil. Als de humbucker 4 of 5 draadjes zou hebben moet je er twee aan elkaar solderen (kleur kan verschillen per merk!!). De rest blijft ook gewoon hetzelfde, tenzij je ze splitsbaar wilt maken maar dat moet je dan maar ff zeggen.

owjah.. pickguard zou je uit moeten frezen (of iets dergelijks) Dat zou ik wel heel precies dan anders ziet het er niet uit :wink:

Mattia
18 mei 2005, 23:41
Wat Fumi SG zei. Staan genoeg wiring diagrammen op stewmac.com, en op de grote pickup maker websites (oa Seymour Duncan). Googlen op 'guitar wiring diagrams' moet ook het nodige opleveren.

Let wel dat je misschien de body ook uit moet frezen, zodat de pickups passen.

Diedo
19 mei 2005, 10:35
ik zou gewoon een heleboel gezeik en gefrees van slagplaten en bodys gaan vermijden en er tweemaal een singlecoil sized humbucker inpleuren... (bijv. Little ´59).

zo gepiept. misschien nog een pushpullswitch of een minischakelaartje om te splitten, maar meer niet.

Random Bassist
20 mei 2005, 20:11
Bedankt voor de reacties

ik denk dat ik voor 2 x Little '59™ (bridge en neck) en een Duckbucker™ (middle) ga.

weet wel nog niet hoe het dan moet met de bedrading

Fumi SG
21 mei 2005, 23:51
jah die bedrading?... hoe wil je het hebben, gewoon standaard of serie/parallel (wat anders dan splitten!!)??

met standaard krijg je zoiets> http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/lil_hb_2sings_1vol_2tone_5.html


voor serie/parallel of splitten kan ik zo snel niks vinden..

Random Bassist
22 mei 2005, 21:48
eerder zoiets:

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/W256-H303-Bffffff/wdu_hsh5l11_02