PDA

View Full Version : cubase probleempje



.ChiefRebelAngel.
18 mei 2005, 16:43
ik heb sinds eergisteren cubase sx geïnstalleerd, en het opnemen lukt allemaal wel, grootste ergernis tot nu toe...:(buiten het 10x posten van dit bericht)
het programma reageert zeker een seconde later dan het commando dat ik geef (start/stop/faders...) Aan wat ligt dit, en hoe fix ik het, iemand een idee? (twijfel ik niet aan)

bert k
18 mei 2005, 18:47
Hele hoge latebcy is meestal de verkeerde driver. Zorg dat je de ASIO driver gebruikt die bij je geluidskaart hoort.
Devices>device setup dan ASIO driver kiezen. Dus niet de DirectX of de multimedia driver.

Ic3gl0vE
18 mei 2005, 20:11
Als faders ook niet op tijd reageren ed. ligt het niet aan je asio driver geloof ik. Dat had ìk in ieder geval nooit toen ik nog geen asio-kaart had en ik heb het nooit eerder gehoord.

Wat voor pc heb je?

.ChiefRebelAngel.
19 mei 2005, 07:29
P4
512Mb ram
3.4GHz

hip genoeg normaal gezien :???:

Ic3gl0vE
21 mei 2005, 20:01
zou goed moeten gaan ja...

Het zou kunnen zijn dat:

- andere software in de weg zit (virusscanner?)
- hardware in je pc conflicteert met elkaar, maar dat zou je waarschijnlijk in andere programma's ook merken
- illegale of conflicterende plug-ins
- illegale cubase versie, slechte crack enz.

njo_57
22 mei 2005, 23:03
Allemaal heel geweldig zo'n snelle computer, maar als je geen goede geluidskaart hebt, ja dan is je latency ongveer 970 ms, oftewel bijna 1 seconde. Ik had hetzelfde probleem als jij.

M-audio heeft erg goede kaarten, bijvoorbeel de audiophile 24/96
of de delta44 presterend waanzinnig goed voor die prijs (100 euries)

Als je nu denkt ja maar hey, ik heb een goeie geluidskaart, dan ligt het toch echt aan je driver. Klik in cubase sx op DEVICES > DEVICE SETUP.. > VST MULTITRACK > dan klik je hier op het pijltje van de ASIO-driver en klik je op de goede driver van jou geluidskaart. Nu moet je latency, als je een toffe soundcard hebt, zo ongeveer 9ms of lager zijn.

De groeten!

Niels, check ff mijn bandsite en laat een berichtje achter
DivineMusic.nl (http://www.DivineMusic.nl)

njo_57
22 mei 2005, 23:03
Allemaal heel geweldig zo'n snelle computer, maar als je geen goede geluidskaart hebt, ja dan is je latency ongveer 970 ms, oftewel bijna 1 seconde. Ik had hetzelfde probleem als jij.

M-audio heeft erg goede kaarten, bijvoorbeel de audiophile 24/96
of de delta44 presterend waanzinnig goed voor die prijs (100 euries)

Als je nu denkt ja maar hey, ik heb een goeie geluidskaart, dan ligt het toch echt aan je driver. Klik in cubase sx op DEVICES > DEVICE SETUP.. > VST MULTITRACK > dan klik je hier op het pijltje van de ASIO-driver en klik je op de goede driver van jou geluidskaart. Nu moet je latency, als je een toffe soundcard hebt, zo ongeveer 9ms of lager zijn.

De groeten!

Niels, check ff mijn bandsite en laat een berichtje achter
DivineMusic.nl (http://www.DivineMusic.nl)

njo_57
22 mei 2005, 23:05
Allemaal heel geweldig zo'n snelle computer, maar als je geen goede geluidskaart hebt, ja dan is je latency ongveer 970 ms, oftewel bijna 1 seconde. Ik had hetzelfde probleem als jij.

M-audio heeft erg goede kaarten, bijvoorbeel de audiophile 24/96
of de delta44 presteren waanzinnig goed voor die prijs (100 euries)

Als je nu denkt ja maar hey, ik heb een goeie geluidskaart, dan ligt het toch echt aan je driver. Klik in cubase sx op DEVICES > DEVICE SETUP.. > VST MULTITRACK > dan klik je hier op het pijltje van de ASIO-driver en klik je op de goede driver van jou geluidskaart. Nu moet je latency, als je een toffe soundcard hebt, zo ongeveer 9ms of lager zijn. Zorg wel dat je je oude geluidskaart uitschakeld!!

De groeten!

Niels, check ff mijn bandsite en laat een berichtje achter
DivineMusic.nl (http://www.DivineMusic.nl)

Ic3gl0vE
23 mei 2005, 17:36
maar wat zegt de topicstarter nou:

opnemen gaat goed maar cubase reageert traag op commando's! Dat is geen geluidskaart probleem

.ChiefRebelAngel.
24 mei 2005, 07:32
dat dacht ik ook...

.ChiefRebelAngel.
24 mei 2005, 07:32
dat dacht ik dus ook...