PDA

View Full Version : CUTAWAY????



Cloud Strife
20 augustus 2002, 10:31
Ik heb wel eens gezien dat sommige artiesten een stukje van hun gitaar wegsnijden (cutaway? ofzo?) zodat ze beter bij de hoge frets kunnen. ik heb een dean ml phantom xt (x-plorer achtig iets) en ik heb problemen om bij de hoogste frets te komen zou ik bij deze gitaar een cutaway kunne toepassen? en heeft dit invloed op de klank van de gitaar?

Noctiis
20 augustus 2002, 10:34
Ik zou je er niet aan wagen... lijkt me nooit de bedoeling om in een gitaar te gaan zagen. En die van jouw is toch prima?
Volgens mij een prima scheurbakkie!

NB: Fan van Final Fantasy? :wink:

Cloud Strife
20 augustus 2002, 10:44
ja hij klinkt wel prima dat wel alleen die hoge frets aargh maar bedankt voor et advies en ja ik ben een FF 7 fan ik ben een final fantasy freak zou je bijna zegge :wink:

sleep_to_saturate
20 augustus 2002, 12:12
Hang je ook rond op een FF-forum?
Ikzelf hang weleens rond op ffaddicts. :grin:

Cloud Strife
20 augustus 2002, 12:37
nee tot nu toe heb ik et alleen maar op et spel gehouden dude maar geef es die link van ff-addicts :wink: is misschien wel coolz

Supermarco
20 augustus 2002, 12:52
Als je zonodig graag de hogere frets wil beroeren, waarom heb je jezelf dan geen gitaar met cutaway aangeschaft, ben je van je "probleem" af.

Super

Cloud Strife
20 augustus 2002, 12:56
ik heb al een gitaar waarbij ik de makkelijk bij de hogere frets kan, mar ik speel voornamelijk metal in men band en deze gitaar met zen groooote body is uitstekend voor rhytym en met een crybaby klinkt ie ook niet verkeerd et jammere vin ik altijd dat ''ML'' gitare geweldig klinke maar jammer genoeg niet een goede fret bereik hebbe..

Anders Destium
20 augustus 2002, 15:46
Vrijwel alle gitaren met opgeschroefde hals en 24 fretten hebben hier last van, alleen als je een heel erg smalle hals hebt is dit probleem een beetje te verhelpen...
Anders moet je toch echt aan een neck thru body denken en dat zijn vaak redelijk prijzige dingen...

Noctiis
20 augustus 2002, 16:05
FF7 heerscht de pannen van het dak :grin:

Cloud Strife
20 augustus 2002, 17:18
Haha zeker weten dude FF7 is et mooiste van de wereld :grin:

Noctiis
20 augustus 2002, 17:33
chocobo's en metal, meer heeft een mens niet nodig :grin:

Cloud Strife
20 augustus 2002, 17:51
haha met jou ken ik praten dude btw naar welke bands luister je wat zijn je invloeden enzo?

Noctiis
20 augustus 2002, 18:12
ueh... noctiis@hotmail.com voor msn hehe :grin:
dat is makkelijker lullen

Cloud Strife
20 augustus 2002, 20:23
:grin::D hehe ja