PDA

View Full Version : Vraagje van een beginnertje



TransFormers
11 oktober 2001, 21:03
is de Fender Squier Strat Pack een goed pakket om me te beginnen

taylor
11 oktober 2001, 21:40
weet nie,denk het wel opzich als eerste gitaar dan.

Outshine
11 oktober 2001, 22:10
Ja hoor is best wel leuk om me te beginnen. Ik denk dat t sowieso niet zoveel uitmaakt waarmee je begint, als je t maar leuk vindt.

Incubus
11 oktober 2001, 22:25
Jahoor, is prima als allround beginnergitaar. Wat wil je gaan spelen?

koekez
12 oktober 2001, 11:27
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:28
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:29
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:29
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:29
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:29
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:29
heej lijpoz,
kep het zelfde probleem, maar mijn leraar (waar ik nu nog geen les van heb, maar wel ga krijgen) raad het sterk af.
hij zegt dat je daar al snel te "goed" voor bent en dat je beter met een andere kunt beginnen.
groetjez Koekez

koekez
12 oktober 2001, 11:31
uhh, foutje, denk ik.
ik zit nu op school, dus dat is de reden.

taylor
12 oktober 2001, 19:30
nou ik zo die leraar van jou maar weer inruilen voor en ander er is niks mis met die squier als eerste gitaar.

zijn vrij goeie gitaren over het algemeen.

Incubus
13 oktober 2001, 21:13
Ik denk niet dat die leraar veel restwaarde heeft, maar met een kleine bijbetaling moet een Squiertje wel te financieren zijn, toch?

anoniem
14 oktober 2001, 23:04
voor iemand die metal wil gaan spelen zou ik in ieder geval niet iets met enkele elementen aanraden

Kitaarhiero
15 oktober 2001, 10:00
Een squire is een prima gitaar! en ik kan er nog steeds niet boevenuit dat het maar duur moet zijn, je kunt geweldige pret beleven aan zo'n ding van 500 gulden. Kurt Cobain speelde geloofik ook op squires af en toe.

Trouwens bij mijn plaatselijke muziek winkel hebben ze een Fender voor nog geen 1100 gulden!

maar ja, ik heb er net weer geen geld voor en ik hoor m'n moeder al: "Heb je nou alwéér een gitaar gekocht? je hebt die groene pas 2 maanden! breng maar terug";)

taylor
15 oktober 2001, 13:11
je kunt ook inruilen toch.

master G
15 oktober 2001, 16:44
prima gitaar niks mis mee om mee te beginnen.

poeyerke
19 oktober 2001, 10:28
Ik ben er ook mee begonnen, en er was helemaal niets mis mee, prima beginnersgitaartje.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat, wanneer je redelijk fanatiek wordt, je al vrij snel naar iets 'beters' zal gaan zoeken.
Vooral de versterker gaat snel vervelen!!
Maar het is natuurlijk heel belangrijk dat je eerst zeker weet dat je gitaarspelen leuk vind voordat je dure spullen koopt!

anoniem
19 oktober 2001, 13:04
Squier's (affinity series) kunnen, zeker voor het geld, hele goede gitaren zijn, de kwaliteit wil wel eens afhangen van de serie waaruit ie komt. Daarom mijn advies: probeer er een aantal en kies de beste (squiers zijn ook los te verkrijgen, dus niet in een strat-pack)

Zelf speel ik dus ook al jaren met een tevreden gevoel op een squier, thuis, voor opnames en live.

Groeten van David D (www.shamen.ontheweb.nl voor (binnenkort)een aantal squier geluiden)

ekkerman
30 oktober 2001, 09:06
iedere gitaar die jij lekker vind spelen en waar je jouw weg op weet te vinden en je kan stimuleren te oefenen is een goeie gitaar of ie nou 5 of 5000 gulden kost en wat op dit moment cool is en hot daar zou ik mij niets van aan trekken.

Anavrin
30 oktober 2001, 20:24
Toen ik wilde beginnen, en nog niet wist of ik het leuk zou vinden, heeft die verkoper gezegd: Je kunt er nu toch nog niks van, dus of je nu een gitaar van 200 of 5000 piek koopt, het klinkt toch nog niet. En als je het over een jaar niet leuk vindt, heb je ook niet meteen 5000 piek weggegooid. Als je het dan wel leuk vindt, kun je nog terugkomen voor een dure (die dan, omdat je dan wel kunt spelen al veel beter klinkt). Deze verkoper was waarschijnlijk de uitzondering op de regel, maar ik had het idee dat hij wel eerlijk was.(ik kreeg ook nog een gratis stemmachientje en gitaarband ook)

taylor
30 oktober 2001, 21:11
ja zo is het ook als je begint met spelen moet je zo goedkoop mogeljk beginnen er zijn er genoeg die dat ding na en paar maand op de wilgen hangen.

en ook al is en gitaar erg cool of je wil hem super graag ,op spelen dat gaat gewoon niet in het begin en sommige hebben daar geen geduld voor.

tegenwoordig heb ik het idee dat dit anders om is het duurste spul maar spelen moet uit de lucht komen vallen.

ekkerman
1 november 2001, 18:57
volgens mij heeft taylor gelijk ik zie de jeugd ( hoor ik althans gezien mijn leeftijd niet meer bij...) met g s emmetjes met scooters met playstations en zomers naar het buitenland met vrienden dan denk ik wel eens waar doen ze het van ? was getekend opa.

Ditmar
1 november 2001, 20:12
werken he ??? Ik ben nu ook hard aan het sparen voor een nieuwe Ibanez van 3500 pieken (en nou niet vertellen dat ik een catalyst moet kopen, want die hebben me een snaartje te weinig :grin: :grin: :grin: :grin: )

gangsta
1 november 2001, 20:13
welke ibanez?

ekkerman
1 november 2001, 20:35
ibanez, nix mis mee ,toch ?