PDA

View Full Version : HELP!!! Line6, Peavey of ENGL???



MegaDrive
19 augustus 2002, 23:24
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een fatsoenlijke top die lekker kan beuken, zagen, schuren en scheuren maar daarnaast ook een clean kanaal heeft van enige kwaliteit. Ik speel hoofdzakelijk metal (downtune c#) en hardcore maar voor homerecording wil het nog wel eens totaal de andere kant op dus het apparaat mag een beetje flexibel zijn, hoewel de nadruk ligt op live-gebruik. Moet dus genoeg power hebben en flink wat bas aankunnen, in tegenstelling tot mijn huidige Marshall JCM 600, dat is dus k met p. Modellen die ik op het oog heb zijn: Line6 FlextoneII HD (Insane setting=harde plasser), Peavey XXL HD en de ENGL Fireball. Alledrie goed gereviewed op harmony-central, maar ik wil graag jullie mening. Hoeft niet per se buizen te zijn, als het maar knalt. Iemand ervaring met deze modellen? Suggesties voor andere versterkers? Mijn dank is groot.

MegaDrive
19 augustus 2002, 23:28
Ik heb overigens een 280 Watt Marshall 1960A Vintage 4x12" closed back die ik wel wil blijven gebruiken. Misschien handig om te weten.

PeArLjAm
20 augustus 2002, 12:17
De line 6 zou voor mij persoonlijk al afvallen omdat ik niet houd van digitale zooi. De peavey xxl heb ik nog nooit geprobeerd, maar de ENGL Fireball wel en die is denk ik perfect voor jouw stijl, SCHEUREN! Zeker met die marshall kast met vintage 30's is dit een zeer goede combinatie.

BLOK182
20 augustus 2002, 12:33
Ik zou voor die Engl gaan, zonder twijfel. Maarre, probeer eens een Peavey 5150 eerste serie, is wel al wat ouder, maar SCHEUREN!!!!

Cloud Strife
20 augustus 2002, 13:59
GA VOOR DE PEAVEY `5150 COMBO DUDE EN JE ZAL JE LEVE LANG GENIETEN :grin:

BLOK182
20 augustus 2002, 14:03
Ja maar hij heeft al een goeie 4x12".
Dan kannie ook de top pakken, das nog vetter!!!

Raffel
20 augustus 2002, 14:12
powerball, is meer kanaals.... ENGL is duidelijk het beste, tenzij je voor de line 6 vetta top gaat, maar ik weet niet hoe ie klinkt met marshall kast

BLOK182
20 augustus 2002, 14:42
Powerball is wel wat meer centjes.

Raffel
20 augustus 2002, 14:44
maar wel meer kanalen :smile:

BLOK182
20 augustus 2002, 14:49
Enne wat meer buisjes :wink:

Raffel
20 augustus 2002, 15:14
wel wat meer centjes

JacksonPlayer
20 augustus 2002, 15:15
Waarom probeer je niet eens de Koch Multitone of Koch Powertone

BLOK182
20 augustus 2002, 17:05
Koch was toch niezo metal, ik bedoel, moeilijk te vergelijker met een 5150 of een Powerball

Raffel
21 augustus 2002, 08:29
nothing tops the powerball! :smile:

nou mesa dan, op een ander gebied...

Publican
21 augustus 2002, 08:36
Ik speel nu zelf op een Line6 Flextone XL, 2e hands gekocht. Ik heb hem nog niet verder dan de helft van z'n volume gekregen (pijngrens) zonder ook maar enige vervorming... Ik weet dat de Flextone II XL meer mogelijkheden heeft wat betreft de keuze van de verschillende kabinets. Zeker de moeite waard!!! Het voordeel van Line6 is dat er nog geen naamsbekendheid is waardoor ze nog vrij goedkoop zijn, kijk maar over een jaar of 2, dan zijn de prijzen flink gestegen!! Het is geen buizenversterker, maar het komt goed in de buurt (tubetone), je merkt het wel als je een nieuw setje buizen nodig hebt, daar betaal je voor... Succes met je keuze.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Publican op 2002-08-21 08:39 ]</font>

Raffel
21 augustus 2002, 09:23
met buizen heb je wel enorme winst in sound, dus daar heb je dan zo eens in de paar jaar wel wat duiten voor over hoor.

Maar de flextone is van een eerdere generatie dan bijv de vetta. De vetta klinkt waar hij de buizenamps moet moduleren al bijna hetzelfde

BLOK182
21 augustus 2002, 13:03
Pak gewoon een Fireball, een Powerball of een Peavy 5150 (1 of 2) :wink:

Raffel
21 augustus 2002, 14:39
ja powerball! meer kanalen!

(volgens mij val ik in herhaling)

MegaDrive
23 augustus 2002, 21:33
Nou manne, hartelijk bedankt voor alle reacties, de keuze is teruggebracht tot 2 namelijk de fireball en de Line6 II HD. Ik heb op jullie aanraden de 5150 eens getest en die klinkt idd zwaaaar vet.... op een peavey 4x12" sheffields bak dan, klinkt wreed kut op een 1960 Vintage. Ik heb dat vaker gezien en als je vindt dat je top te weinig "thump" geeft bij palmmutes dan moet je zo'n speakerkast kopen. Die klinken wel erg slecht clean maar ja, t'is hukken of sukken. Okay weer ff ontopic: Ik ga ze binnenkort naast elkaar uitproberen en DAN gaan we een beslissing nemen, maar ik ben een beetje beinvloed door wat er op harmony central staat over die top (Line6) en dan vooral op het gebied van betrouwbaarheid (een top moet toch minstens per ongeluk van het balkon kunnen vallen als je daar aan het jammer bent?) De powerball is wel iets vetter maar teveel duurder voor de waarde die ik hecht aan de extra's. Heuh?!?! Ja. Ik houd jullie op de hoogte.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: megadrive op 2002-08-23 21:34 ]</font>

satbird
28 augustus 2002, 08:41
wedden dat je voor de line6 gaat...

Het mooie geluid en de veelzijdigheid van app maakt het juist zo uniek.

Raffel
28 augustus 2002, 09:07
powerball is dynamiek!!! WOOHOO!!! :razz:

LordRiffenstein
28 augustus 2002, 09:59
Op 2002-08-28 08:41, schreef satbird:
wedden dat je voor de line6 gaat...

Ja en na de derde repetitie merkt ie dat zijn geluid helemaal verdwijnt in de brij van de andere instrumenten. Als je heel strak wil voor downtuned metal moet je of een buizenversterker kopen(Mesa, Engl, Framus...) ofwel een transistor bak zoals een Valvestate of een Randall of zo, die blijven altijd strak klinken. Wil je veelzijdigheid erbij dan ben je best met de buizen-versterker.

Ik ben zelf fan van Engl, ik kan hier een lang verhaal vertellen hoe geweldig mijn Savage 120 wel is maar uiteindelijk moet JIJ gaan luisteren naar alle mogelijke versterkers die je kan vinden en er de beste uitkiezen. Voor ik mijn Engl kocht heb ik bijna 2 maanden lang alle muziekwinkels plat gelopen om versterkers te testen en uiteindelijk kwam ik altijd terug nr de Engl, klonk voor mij het absolute beste.

Veel plezier met het testen!!!

Yoeri

MegaDrive
28 augustus 2002, 14:15
Okee dan! Van mijn gitaarboer mag ik ze allebei een weekje testen (dus idd in de oefenruimte kijken hoe hij erdoorheen beukt :smile:) Ik vind het belangrijk hoe de versterker "aanwezig" is in een bandsituatie (pushing through) en wat dat betreft denk ik dat het gevoelsmatig 2-1 is voor de ENGL (buizen), hoewel de keuze nog niet is gemaakt. Met welke amp setting van de Line6 benader ik het beste het geluid van de ENGL, met de Insane of de Rectified setting? Ook ben ik een beetje huiverig voor de betrouwbaarheid van de Line6, die zou voedingsproblemen hebben volgens Harmony-central, weet iemand van jullie hier iets van? Hij moet natuurlijk wel ff mee en een zekere graad van abuse kunnen hebben. Die ENGL heeft een soort beveiligingssysteem dat een kapotte buis gewoon wordt gebypassed, dat is natuurlijk wel beter. Meningen?

Mitch
28 augustus 2002, 21:15
ENGL kasten zijn momenteel de beste kwaliteit die je kunt kopen voor dat geld. De oude namen zijn aan het verbleken....
En line6....ik weet het niet hoor....Kan me herinneren dat ik bij een winkel was waar net een berg van die multi-stompboxes binnen was waar je bijna 900 piek voor neer moest tellen; ik hoorde de verkoper intern bellen: ze konden allemaal terug, waren allemaal krakkemikkig ! Slordig om zo op de markt te komen. Maar laat ik de lijn niet doortrekken naar de amps, geen vooroordelen maken !

heavy
5 september 2002, 13:01
Ik heb laatst een Vetta hd gekocht en that rocks onwijs zoveel bottum en punch echt geweldig maar je moet die wel zelf instellen de factory presets zijn waardeloos en de Vetta is de enige line6 die echt rulled,ik heb mijn oude set ook nog hoor triaxis/2.90/2x 4x12"/soldano sp-77
enz.......maar de (6) is echt heeeel veelzijdig, ook voor blues is hij mega vet met een gibson lp/c
maar smaken verschillen geef ze nog een paar jaar dan is het over met de buis!!!!
whoehahahahaha grapje
heavy

Raffel
5 september 2002, 15:27
Line6 is niet Line6 snap je? De Vetta is niet de Flextone. Flextone zuigt namelijk gewoon. Vetta is het beste wat Line6 tot nu toe heeft voortgebracht en maakt ook gebruik van een andere techniek. De Vetta is namelijk een STUK minder van buizenbakken te onderscheiden. Dus die is ook zeker wel de moeite waar vanwege de verschillende mogelijkheden...

gerrekat
5 september 2002, 17:40
Probeer eens een PEAVEY triple XXX, dat is een monsterbak!
Ik heb hem verkozen boven een MESA triple recto en een Marshall TSL 100
Was wel moeilijk te krijgen.
Heb ook op de POWERBALL gespeeld ook een goed amp, maar voor metal moet je echt eens een Triple XXX proberen.

Ik heb ook een RANDALL CYCLONE, solid state 300 WAtt scheurbak, niet zo vet als een buizenversterker, mar heeft onglofelijk veel power en qua strakheid op hoge volumes absoluut niet te toppen door wat voor buizenversterker ook!

Scott Ian van Anthrax en Dimebag van Pantera gebruiken dit ding ook (Dimebag een iets gemodificeerde versie).

Heb ook marshalls gehad maar voor metl heb je daarbij nog buitenboord shit nodig om en echt scheurgeluid te krijgen, en dat wilde ik nou juist nit meer!