PDA

View Full Version : Challenge gitaren



Luca P
19 augustus 2002, 22:52
Wie weet wat van Challenge gitaren? Ik zelf heb een fake Beatle bass van dit merk. Maar hij speelt wel als een speer.
Zeker nu er orginele Hofner elementen in zitten.
Ik heb ooit een 12 snarige "Rickenbacker" gezien van dit merk.
Heeft iemand iets van dit merk en bevalt hij?

michielv
6 september 2002, 10:54
Hoi Luca

Ooit heb ik eens een Challenge Telecaster voor een huisgenoot voor gescoord. Was best een leuk ding, alleen jammer dat de body van multiplex was maar de rest (hardware + hals) was wel okay.

Volgens mij was het een Koreaans merk, maar dat weet ik niet meer zeker. Vaak zijn dit soort "sinterklaas" merken (alleen verkrijgbaar in de aanbieding rond november :smile: best redelijk en kun je met verstand van zaken er nog heel wat van maken.

Michiel

AutoStatic
6 september 2002, 11:39
Oei, ik ken iemand met een Challenge Rickenbäcker 360 kopie en dat is eigenlijk wel drie keer niks.

Luca P
8 september 2002, 12:29
Ok, zal ik rond Sinterklaas tijd even de ogen open houden!

michielv
10 september 2002, 13:16
Bij alle gitaren geldt natuurlijk dat er goede en slechte exemplaren zijn. Een andere huisgenoot van me heeft eens een akoestische gitaar gekocht die later de enige redelijke in een hele container bleek te zijn geweest.

Dat merk heb ik nooit weer gezien maar die ene gitaar was best goed. Misschien was dat met die tele ook zo, geen idee. Of is die ricky-copy juist beroerd. Heb je de gitaar wel eens goed afgesteld? Evt kun je de elementen potten als die teveel piepen (zie
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.html)

bebe
12 september 2002, 18:49
ikzelf was ook op zoek naar een rickenbacker copy van dit merk, maar kreeg te horen dat dit merk niet meer bestond.
Dus geen sinterklaasgeschenk!