PDA

View Full Version : Witte tolex



almarvk
18 mei 2005, 12:30
test

almarvk
18 mei 2005, 12:32
Waar kan ik witte tolex kopen?

Ik wil namelijk mogelijk m'n Marshall top + cabinet helemaal weer customizen omdat ie er niet uitziet. En omdat een beetje stoer te doen wilde ik 'm in het wit hebben :D

Net zoals dit:

http://www.wildwestguitars.com/tolex/white_TSL.jpg

Weet iemand waar je dat kan kopen?

qwerty
18 mei 2005, 13:20
wit mogelijk bij FNS ( www.fns-tubetech.nl ) maar is tamelijk duur....

Bij tubetown hebben ze ook hoop verschillende soorten, maar geen wit. is stukken goedkoper : www.tubetown.de .

Al eens gedacht aan een tweed-marshall? :)

Groet, Jazz

almarvk
18 mei 2005, 16:59
Nog niet aan gedacht, kweet ook niet of daar ooit aan ga denken ;)

Wit vind ik wel ontzettend gaaf staan. Staat op 2dehands.nl ook een London City stack helemaal in het wit. Zo gaaf gewoon :)

Ritch
18 mei 2005, 17:10
Nog niet aan gedacht, kweet ook niet of daar ooit aan ga denken ;)

Wit vind ik wel ontzettend gaaf staan. Staat op 2dehands.nl ook een London City stack helemaal in het wit. Zo gaaf gewoon :)

Word wel gauw vies :wink:

AART
18 mei 2005, 19:03
damn, wit is zo gaaf, als ik ooit nog een 4x12 bouw word ie wit :o

ChrisMW
18 mei 2005, 19:10
Hoi Aart

Hier enkele leveranciers van ons dat witte tolex in voorraad (zouden moeten) hebben:
www.TubeAmpDoctor.com
en
www.Deichton.de

Succes!!!

nicoverduin
18 mei 2005, 21:59
Beide hebben geen wit. TAD verkoopt wat zijn noemen smooth white. Maar dat is dus gewoon creme kleurig. Zeker geen wit.
Op die andere site geen wit te zien.
Nico :-D :-D :-D

AART
18 mei 2005, 22:08
Beide hebben geen wit. TAD verkoopt wat zijn noemen smooth white. Maar dat is dus gewoon creme kleurig. Zeker geen wit.
Op die andere site geen wit te zien.
Nico :-D :-D :-D

das idd creme.

jammer.

maar mijn groene cab word echt de bom :cool:

Globetrotter
18 mei 2005, 23:17
Wat is tolex eigenlijk voor materiaal? Kan je dit nergens in een andere vorm kopen? Bv. iets fake leather achtig bij een gewone stoffen winkel? Scheelt denk ik enorm in prijs... If you're on a budget, like me...
Cheers,

Bart

Geronimo
19 mei 2005, 02:07
Wat is tolex eigenlijk voor materiaal? Kan je dit nergens in een andere vorm kopen? Bv. iets fake leather achtig bij een gewone stoffen winkel? Scheelt denk ik enorm in prijs... If you're on a budget, like me...
Cheers,

Bart

Het is vinyl. Volgens mij het hetzelfde spul als waar ze die banken in de trein mee bekleden. Ik bedoel dan die wat oudere Hondenkoppen en Sprinters, van dat turqoise of rooie.

Misschien kan je de NS eens bellen om te vragen wat ze met die afgedankte treinstellen doen, misschien mag je wel een keer met je stanleymes langskomen.

almarvk
19 mei 2005, 09:46
Zou je dan ook gewoon witte nepleer gebruiken? Want dan je overal wel kopen...

bert k
19 mei 2005, 11:05
[
Misschien kan je de NS eens bellen om te vragen wat ze met die afgedankte treinstellen doen, misschien mag je wel een keer met je stanleymes langskomen.
Praat eens met wat voetbalsupporters... :-D

Geronimo
19 mei 2005, 12:34
Zou je dan ook gewoon witte nepleer gebruiken? Want dan je overal wel kopen...

Dat zou op zich kunnen, in principe kan je je amp natuurlijk met alles bekleden, de kat van de buren geeft misschien een mooi fur-effect :D

Nee ff serieus kunstleer voor kleding is natuurlijk iets minder stevig.

Geronimo
19 mei 2005, 12:36
[
Misschien kan je de NS eens bellen om te vragen wat ze met die afgedankte treinstellen doen, misschien mag je wel een keer met je stanleymes langskomen.
Praat eens met wat voetbalsupporters... :-D

:D :D

almarvk
19 mei 2005, 13:16
Dat zou op zich kunnen, in principe kan je je amp natuurlijk met alles bekleden, de kat van de buren geeft misschien een mooi fur-effect :D

Nee ff serieus kunstleer voor kleding is natuurlijk iets minder stevig.

Ik ga zaterdag nog wel langs bij de lappenwinkel bij mij in 't dorp en ik hoop dat ze wat kunnen fixen. Ik doe het ook alleen als het goed spul is en niet gaat scheuren oid.

Welke soort kat raad je me aan?? :D

Rw
19 mei 2005, 20:11
gewoon bestellen bij je muziekzaak in de buurt!

almarvk
20 mei 2005, 16:42
Zou je dan ook gewoon witte nepleer gebruiken? Want dan je overal wel kopen...

Dat zou op zich kunnen, in principe kan je je amp natuurlijk met alles bekleden, de kat van de buren geeft misschien een mooi fur-effect :D

Nee ff serieus kunstleer voor kleding is natuurlijk iets minder stevig.

Ik kan toch ook kunstleer nemen voor bekleding van bijvoorbeeld banken? Waar ik eerder te bang voor ben is dat het te dik is...

almarvk
20 mei 2005, 16:43
Zou je dan ook gewoon witte nepleer gebruiken? Want dan je overal wel kopen...

Dat zou op zich kunnen, in principe kan je je amp natuurlijk met alles bekleden, de kat van de buren geeft misschien een mooi fur-effect :D

Nee ff serieus kunstleer voor kleding is natuurlijk iets minder stevig.

Ik kan toch ook kunstleer nemen voor bekleding van bijvoorbeeld banken? Waar ik eerder te bang voor ben is dat het te dik is...

almarvk
24 mei 2005, 09:46
Ik heb de versterker nu binnen. Nadat ik het oude doek van de top afhaalde (onder het Marshall logo) zag ik dat het daaronder oud bruin was. Paste wel mooi bij de top :)

Er zit zwarte tolex omheen met daarop goude strepen en dergelijke die ervoor zorgen dat het 'vintage' uitziet. Volgens mij is dat zo verwerkt in de tolex inplaatst dat het er later is op aangebracht. Zoals ie er nu uitziet is die erug gaaf! :)

Maar nu weet ik nog steeds niet of ik 'm wit ga maken ;)

almarvk
24 mei 2005, 09:48
Ik heb de versterker nu binnen. Nadat ik het oude doek van de top afhaalde (onder het Marshall logo) zag ik dat het daaronder oud bruin was. Paste wel mooi bij de top :)

Er zit zwarte tolex omheen met daarop goude strepen en dergelijke die ervoor zorgen dat het 'vintage' uitziet. Volgens mij is dat zo verwerkt in de tolex inplaatst dat het er later is op aangebracht. Zoals ie er nu uitziet is die erug gaaf! :)

Maar nu weet ik nog steeds niet of ik 'm wit ga maken ;)

almarvk
24 mei 2005, 09:48
Ik heb de versterker nu binnen. Nadat ik het oude doek van de top afhaalde (onder het Marshall logo) zag ik dat het daaronder oud bruin was. Paste wel mooi bij de top :)

Er zit zwarte tolex omheen met daarop goude strepen en dergelijke die ervoor zorgen dat het 'vintage' uitziet. Volgens mij is dat zo verwerkt in de tolex inplaatst dat het er later is op aangebracht. Zoals ie er nu uitziet is die erug gaaf! :)

Maar nu weet ik nog steeds niet of ik 'm wit ga maken ;)

Globetrotter
24 mei 2005, 18:29
Heb even naar een alternatief gezocht... Ik ben bij de lokale stoffenwinkel (een klein handeltje met een cliënteel met een gemiddelde leeftijd van 60 jaar) gaan horen naar mogelijke alternatieven. Ik heb specifiek gevraagd achter imitatieleder. Kreeg direct een rek te zien met wel 30 rollen op, gaande van wit tot bruin leder, zwart, groen, geel tot knalroze (hetgene dat toch wel mijn voorkeur geniet voor mijn zelfbouw 18 watter). Heb een staaltje meegekregen en dit al goed bestudeerd. Ziet er inderdaad nogal leder achtig uit, en aan de onderzijde een stoffen gaas. Ik heb het eens op mijn 'tolex' van mijn Fender combo gelegd en dit had zowat hetzelfde uitzicht (met dat verschil dat mijn amp zwart is en dit staaltje knalroze-paars). Het lijkt me ook stevig genoeg, redelijk krasvast, en goed te lijmen. Een extra pluspunt, zoniet het meest doorslaggevende punt is de prijs... 8Euro aan de lopende meter!!!!!!!!! Dit van rollen die 1m40 breed zijn. Misschien een tip voor andere zelfbouwers!
Cheers,

Bart

Globetrotter
24 mei 2005, 18:30
Heb even naar een alternatief gezocht... Ik ben bij de lokale stoffenwinkel (een klein handeltje met een cliënteel met een gemiddelde leeftijd van 60 jaar) gaan horen naar mogelijke alternatieven. Ik heb specifiek gevraagd achter imitatieleder. Kreeg direct een rek te zien met wel 30 rollen op, gaande van wit tot bruin leder, zwart, groen, geel tot knalroze (hetgene dat toch wel mijn voorkeur geniet voor mijn zelfbouw 18 watter). Heb een staaltje meegekregen en dit al goed bestudeerd. Ziet er inderdaad nogal leder achtig uit, en aan de onderzijde een stoffen gaas. Ik heb het eens op mijn 'tolex' van mijn Fender combo gelegd en dit had zowat hetzelfde uitzicht (met dat verschil dat mijn amp zwart is en dit staaltje knalroze-paars). Het lijkt me ook stevig genoeg, redelijk krasvast, en goed te lijmen. Een extra pluspunt, zoniet het meest doorslaggevende punt is de prijs... 8Euro aan de lopende meter!!!!!!!!! Dit van rollen die 1m40 breed zijn. Misschien een tip voor andere zelfbouwers!
Cheers,

Bart

Geronimo
24 mei 2005, 19:34
Eeh nou in ieder geval geen Cypers, denk dat dat best brandgevaarlijk is. Maar je kan natuurlijk van extreem harig houden. :D

Ja van een oud bankstel zou ik dan echt leer nemen, ik denk dat dat het allerbeste is, retesterk, en met een beetje schoenpoets kan je 'm nog mooi laten glimmen ook.

Ik weet alleen niet hoe moeilijk het is om een redelijk gave witte bank te krijgen.

Ik moet die versterker van mij ook nog steeds een keer tolexen (lui) en ik denk dat ik voor dat spul van fns ga. Ik heb geen zin om het weer een keer opnieuw te moeten doen omdat het eraf is gevallen. Ik denk dat er wel een groot verschil zit tussen kledingkunstleer en tolex.