PDA

View Full Version : Marshall Mosfet



almarvk
18 mei 2005, 10:45
testje

almarvk
18 mei 2005, 10:46
Ik kan een Marshall Mosfet op de kop tik. Noujah, heb 'm eigenlijk al zowat gekocht.

Maaruh; wat zijn de meningen erover? En wat zijn de ervaringen ermee?

taylor
18 mei 2005, 10:55
nee niet doen da's echt helemaal tien keer niks,ik heb er jaren geleden 1 geleent als vervaning ook 1 optreden mee gedaan, 1 keer maar nooit weer ..

maar misschien dat jij het wel wat vind?lijkt me sterk

almarvk
18 mei 2005, 11:21
Wat vond je er niet goed aan dan?

amon
18 mei 2005, 14:34
Je weet toch wel dat het geen buizen amp is he... Ik wist dat namelijk nog niet toen ik er eentje goedkoop zag staan. (ik dacht namelijk dat het een buizenamp was)

andy
18 mei 2005, 14:36
Tja, ik vind het ook geen goede amp.
Het is een transistor, heeft geen kloten. Maar als je hem goedkoop op de kop kan tikken als bv een beginnersamp dan is ie wel leuk. Maar ik zou er geen wonderen van verwachten.

DaveItUp
18 mei 2005, 15:07
Krijgen we dat: Als t geen buizen is dan is het "jackshit" verhaal weer. Beetje kort door de bocht......enfin die Marshall mosfet amps klinken kut :P

dejohan
18 mei 2005, 16:25
Heb ook al gehoord dat ze echt slecht klinken.

amon
18 mei 2005, 16:29
Krijgen we dat: Als t geen buizen is dan is het "jackshit" verhaal weer. Beetje kort door de bocht......enfin die Marshall mosfet amps klinken kut :P

Ik zei het alleen omdat die tops gewoon hetzelfde eruit zien als jcm's bijvoorbeeld. Je kunt je dus gemakkelijk vergissen en denken dat je voor een buizenamp flink wat kilometers maakt en teleurgesteld aankomen als je de buizen nergens kunt vinden....

DaveItUp
18 mei 2005, 16:35
op die fiets :)

almarvk
18 mei 2005, 16:56
Ik weet dat het een transitor is. Maar het klopt dat ie erug veel lijkt op bijvoorbeeld een jcm800 ontwerp.

Op harmony-central staan weer hele wisselende reacties. De een vindt het een lekkere versterker, de ander weer crap en weer een ander vindt het uber gweldig...

Najah, ik probeer 'm zondag uit en dan maak ik m'n keuze. Ben wel erug nieuwsgierig. De gitarist van m'n band rade deze aan. Ik hoop dattie gelijk heeft :)

Diedo
18 mei 2005, 17:11
Ik denk dat als je er niet ver voor hoeft te rijden dat het dan sowieso het proberen waard is.

Ik heb ook een transistor marshall (5210) en ik vind het best een leuke amp voor het geld. het clean is gewoon oke, en de overdrive gebruik ik niet, want die is inderdaad rukkie. Ik heb er nu een pod voorstaan en ik ben er best tevreden over. (gewoon in de input, want de return is kapot ofzo, beejte vaag want ik krijg een keiharde brom als ik daar iets insteek)

valvestates zijn wel een slagje beter dus misschien kun je daar ook eens naar kijken (geen idee wat je budget is...)

Roque
18 mei 2005, 17:56
Ik heb heb ook nog een Marshall Mosfet, best een geinig ding
voor thuis of kleine oefenruimte.
Niet leuk voor op het podium :D