PDA

View Full Version : Squier strat omtoveren in een Fender strat



Bobbel
17 mei 2005, 23:47
verdomme...

Bobbel
17 mei 2005, 23:47
Hey,

Ik wil nog een Strat hebben en daar zelf een leuke finish op maken, maar ik vind het zonde om daarvoor een dure strat te kopen dus ik zat te denken om een tweede hands squier strat te kopen en daar dan een Fender hals opgooien en ik heb nog wat Fender strat elementen liggen die ik erin kan doen, maar kom je dan toch wel aardig in de buurt van het echte strat geluid of werkt dat zo niet?

Alvast bedankt!

BartL
17 mei 2005, 23:51
Je komt dat wel aardig in de buurt van de 'leuke 2dehands strat'-prijs. Of je het geluid ook krijgt is te betwijfelen. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een leuke 2dehands strat en daar aan de gang mee gaan.

dejohan
18 mei 2005, 10:05
Een vriend van me heeft hetzelfde eens gedaan met een spotgoedkope jack&danny tele en daar Fender Texas Special pickups opgelegd, en die gitaar klinkt echt verrassend goed nu. Over bespeelbaarheid en afwerking zwijg ik, maar qua sound is het echt een goeie tele geworden. Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

Dus als je hetzelfde doet kan je een redelijke gitaar hebben voor zo'n 250€.

Er een Fender hals op zetten zou ik niet doen, want dan kom je zoals BartL zegt, al dicht in de buurt van een echte tweedehands, want Fenderhalzen zijn reteduur.

Fumi SG
18 mei 2005, 17:50
Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

niet mee eens. De body (soort, dikte, kwaliteit) en de neck hebben ook véél invloed op je geluid. :wink:

dejohan
18 mei 2005, 18:14
Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

niet mee eens. De body (soort, dikte, kwaliteit) en de neck hebben ook véél invloed op je geluid. :wink:

Ja, je hebt wel gelijk, maar dat zijn imho maar kleine invloeden in vergelijking met een pickupwissel.
Nu is 95% wat hoog, mag best 80% worden ofzo hoor :wink: .

BartL
18 mei 2005, 18:23
Persoonlijk zou ik dat dus nooit doen. Op de eerste plaats komt bij mij het speelgemak.

Ik heb liever een gitaar die heerlijk speelt en minder goed klinkt dan andersom.

Fumi SG
18 mei 2005, 18:57
maar hij wil er een Fender hals opleggen heh, dus dat is voor een groot deel gecompenseerd :)

Bobbel
18 mei 2005, 21:08
ja kijk ik moet zeggen ik vind het zonde om een originele strat te re-finishen... dus vandaar dat ik dacht ik neem een squier body...

Tupelo
18 mei 2005, 21:23
Kan je toch eigenlijk net zo goed een body kopen? Volgens mij heb je voor dat geld van een Squier ook wel "een betere" body. Als je toch een nieuwe hals gaat regelen & de elementen al hebt...

Ritch
18 mei 2005, 22:06
Squier strat omtoveren in een Fender strat

Schakel hém in:

http://www.personal.psu.edu/jar425/Harry%20Potter%20Rocking%20Out%20copy.jpg

Negative K3 fan
18 mei 2005, 22:30
Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

niet mee eens. De body (soort, dikte, kwaliteit) en de neck hebben ook véél invloed op je geluid. :wink:

stel je neemt eens quier met een exacte strat/tele vorm die ook nog eens van elzen of essen is en je gooit daar goede fender elementen op. Knappe jongen die het verschil hoort in een blinde test!!!1

bert k
18 mei 2005, 22:57
Ik zou eens kijken naar body's en necks bij Warmoth of Vox Humana. Heb je goed spul, minstens Fenderkwaliteit.

Fumi SG
18 mei 2005, 23:23
Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

niet mee eens. De body (soort, dikte, kwaliteit) en de neck hebben ook véél invloed op je geluid. :wink:

stel je neemt eens quier met een exacte strat/tele vorm die ook nog eens van elzen of essen is en je gooit daar goede fender elementen op. Knappe jongen die het verschil hoort in een blinde test!!!1

in dat geval wel ja. Maar maak eens een strat van mahonie en een van elzen of essen en gooi daar dezelfde hardware in. Wel degelijk verschil hoor. Ik bedoelde het in het algemeen :wink:

elementen hebben een grote invloed op je geluid, klopt, maar geen 95%.

groovyB3
19 mei 2005, 09:32
Uiteindelijk zijn het toch de pickups die 95% van je geluid bepalen.

niet mee eens. De body (soort, dikte, kwaliteit) en de neck hebben ook véél invloed op je geluid. :wink:

Ja, je hebt wel gelijk, maar dat zijn imho maar kleine invloeden in vergelijking met een pickupwissel.
Nu is 95% wat hoog, mag best 80% worden ofzo hoor :wink: .

Kzou het eerder op 30% zetten en dat is nog aan de hoge kant. Het meeste wordt bepaald door de gebruikte hootsoorten en geloof het of niet, maar zelfs Kluson tuners klinken anders dan Gotoh's. Alles heeft invloed op je geluid, dus zeker niet 80% elementen die je gitaargeluid maken...

bat
19 mei 2005, 20:14
De perceptie van het geluid wordt voor sommige mensen voor 95% bepaald door zaken waar een no-nonsense gitarist schijt aan heeft.

Een set goede elementen in een voorheen matige gitaar maakt zoveel verschil voor het geluid, dat ik durf te zeggen dat elementen toch zeker de helft van het geluid bepalen.