PDA

View Full Version : Wedstrijd



Ravanelli
17 mei 2005, 23:14
Nou is mij het volgende voor gevallen. Staat er enkele maanden geleden in de Gelderlander (regiokrant hé) een of andere vage advertentie over een muzikale wedstrijd. Je kunt een schoolverlaters song insturen en daarmee in een Finale komen, om uiteindelijk op te kunnen treden in de Matrix in Nijmegen :). 'Wie wordt de nieuwe Ali B ?' , staat er met koeie letters boven. De opdracht luidde; Schrijf een eigengeschreven Nederlandstalig (!) :lol: nummer over het verlaten van je middelbare school en de overstap naar het echte leven....... Hierop zouden mensen met SMS kunnen stemmen.......

Nou heb ik die pagina in eerste instantie omgeslagen, met de gedachte; hoe kan een naar Rory Gallagher geïnspireerde gitarist nou in aanmerking komen om een wedstrijd te winnen met een nieuwe Ali B als uitgangspunt.

Toch begon het een week voor sluitingsdatum te jeuken......Hoe kunnen wij als Achterhoekse blues- rock band Gelderland laten zien, dat ze Ali B het beste maar kunnen afschrijven. Snel nog een nummer in elkaar gezet en in de oefenruimte met microfoons opgenomen. Cassette ingestuurd en zo kregen we 2 dagen later bericht van de Gelderlander. Ons nummer was wel heel apart, we zaten in de Finale, maar dan moest er eerste een betere plaat ingestuurd worden. Voor een habbekrats een plaat opgenomen in de studio en deze ook weer ingestuurd. Zo stonden wij twee weken later in de krant en op internet. Geweldig dachten wij in eerste instantie en al helemaal toen we de andere nummers hoorden......

Wat wil nou het geval...... De rappers stijgen nog steeds :o (Weet Nederland nog steeds niet wat echte rock 'n roll is verdomme). Bekijk het maar eens met eigen ogen www.degelderlander.nl/schoolverlaters en gruwel..... Wij zijn overigens Stratosphere, deze keer Nederlandstalig

Om even to the point te komen ( ik kan er wel omheen blijven draaien), ik kan eigenlijk nog wel wat stemmen gebruiken :oops: :oops: . Daarom wou ik iedereen die nog 55 cent van zijn beltegoed overheeft willen adviseren te stemmen, al is het om de echte muziek in stand te houden! (Schande eigenlijk om het zo te vragen en überhaubt zo proberen te winnen :roll: ) Maar toch;

Red de Rock 'n Roll stem Stratosphere !!!!!

SMS: WIN DG G naar 4999

In ieder geval al bedankt voor het lezen van het hele verhaal !!!

Mijn dank is groot!!