PDA

View Full Version : de bouw is begonnen!



qwerty
17 mei 2005, 22:27
Ok, de eerste soldeerverbindingen zijn gelegd, de bouw is officieel begonnen!

Over een week of 2-3 verwacht ik mjin kleine schreeuwlelijk af te hebben.
www.is.tomaatnet.nl/jasper.htm
Nu druk bezig de soldeerstrip te bevolken, en dan is het wachten op de twee pakketjes van Dirk van tubetown..... Dagen kunnen ineens lang duren....

ik zal een mooie fotoreportage bijhouden (komen na de bouw op mijn dan te maken homepage....), en houd jullie via deze thread op de hoogte van de bouw.

Wijzigingen tot zover: 5ar4 recto ipv diodes; minder filtering (22-22-10-10-10 voor meer vintage sound); emminence red fang ipv celestion century (net zoveel output, wel 3 kilo zwaarder...:( )

tot volgende keer

Jazz

Negative K3 fan
17 mei 2005, 22:36
lijp

waarom een buizen gelijkrichteR? in een class a circiut heb je toch nauwelijks sag... toch?

bert k
17 mei 2005, 22:53
Is toch leuker... :-D

qwerty
17 mei 2005, 23:06
idd nauwelijks sag, maar door buizenrecto meer ruimte ín het chassis: is namelijk 30x12x5 cm....

(dat het beter "voelt" is natuurlijk ook een niet onbelangrijke overweging geweest) voor hogere b+ kan ik er altijd nog een coppercap recto inpleuren....

nou, ik ga weer verder solderen....
best ok, jointje, pink floyd (dark side...) chill.... :)

nou tot later.... (en als het goed is komt morgen pakketje met tolex elco's chassis pt enz... kunnen we weer stukje verder.... vandaag al plankjes voor de kast gehaald. uiteindelijke maat van het geheel wordt 40x43x25 cm, net ietsje groter dan een champ.... (maar dan 1x12 :-D )

Negative K3 fan
17 mei 2005, 23:08
m eer ruimte in het chassis?

en wat bedoel je met beter 'voelen'??

qwerty
17 mei 2005, 23:39
meer ruimte want geen diodes( 6parts> 4 diodes 2 caps...) of meer filtering, standby-switch nodig in het chassis, tube recto hangt aan de buitenkant, daar heb ik nog wel plaats

en een tube recto voelt beter omdat er dan alleen maar buizen in zitten, en geen silicium. ik weet het, het is geen argument, maar ja.... :)

bert k
18 mei 2005, 00:15
+1! Geen zand in je amp! :-D

qwerty
18 mei 2005, 13:16
vandaag 1e pakketje van Dirk ontvangen!!! :) :
buisvoeten, netplug,netschakelaar, pt, pots, hoogspannings-elco's, buisjes, chassis en tolex.

Ik kan weer even aan de slag

gedaan:
grootste deel van de plaat bevolkt

te doen deze week:
kastje bouwen, gaten in chassis maken, laatste componentjes op de plaat solderen.

tot volgende keer,
groet, Jazz

Geronimo
18 mei 2005, 14:51
Succes ermee!

JoostBaksteen
18 mei 2005, 16:49
Gaaf, ik ben benieuwd. PICS! CLIPS! :D :D

Negative K3 fan
18 mei 2005, 20:27
kast bouwen is niet nodig om het te laten werken, ik heb van mijn amp een half jaar genote zonder kast...

maar zaten er bij jou nog fouten in de order vanm dirk?

qwerty
18 mei 2005, 21:10
nee, alles tot nu toe zonder problemen binengekomen.
Even afwachten of ik ook daadwerkelijk de 125eSE krijg.... :)

staat alleen nog steeds "processing" op de site, terwijl ik al een week geleden de overschrijving heb geregeld.... Maar ja ik ben ook ietwat ongeduldig :)

maar tot zover: prima bedrijf- tubetown....

Franc
18 mei 2005, 21:13
kast bouwen is niet nodig om het te laten werken, ik heb van mijn amp een half jaar genote zonder kast...

maar zaten er bij jou nog fouten in de order vanm dirk?

Fouten? Ik heb al een paar keer wat besteld en nooit fouten gehad...?

Negative K3 fan
18 mei 2005, 21:18
hmm bij al mijn bestelling was telkens wel 'iets' fout gegaan, maar daar heb ik al eens over gepost op het forum.

JoostBaksteen
18 mei 2005, 21:24
taat alleen nog steeds "processing" op de site, terwijl ik al een week geleden de overschrijving heb geregeld.... Maar ja ik ben ook ietwat ongeduldig


Ik had hetzelfde, heb hem vandaag een mailtje gestuurd of hij een verwachtte leverdatum kon geven. 10 Minuten later kreeg ik een automatisch gegenereerd (duits) mailtje terug dat de status was veranderd naar verzonden....

Hij reageert gewoon NIET op zijn mail. Vorige week had ik hem een vraag gestuurd omtrent een product wat niet op zijn site stond maar wat ik wel graag wilde hebben. Hij heeft me niet terug gemailed, maar de volgende dag stond het product plotseling op de site.

Volgens mij leest hij het wel, en doet hij er ook wat mee, maar reageert gewoon niet. Niet erg netjes.

qwerty
20 mei 2005, 14:08
zojuist is mijn tweede pakketje binnengekomen, alle onderdelen zijn inmiddels binnen :) met mooie eminence red fang (kopie celestion blue.... :) )
net 1 dag nadat ik dirk een mailtje heb gestuurd waar mijn bestelling blijft.... rare vogel, maar wel netjes....

ben alleen even een paar dagen in amsterdam, na het weekend wordt er weer verder gewerkt aan mijn versterkertje.....

matto
23 november 2005, 22:20
Lijkt me wel een leuke speaker voor mijn 5 e3 project
:P Is de eminence red fang in Nederland te bestellen?
Wat kost ie?