PDA

View Full Version : EMG elementen



BrainDamage
17 mei 2005, 22:03
test

BrainDamage
17 mei 2005, 22:03
Ik heb dus EMG elementen overgekocht van iemand, ik steek die erin..niks, ja ik ga naar mijn lokale gitaarshop, die heeft mijn gitaar enkele dagen en werkt ook nog niet, die denkt dat de elementen kapot ofzo zijn...maar zijn schakeling was aan het zien heel verkeerd en die heeft mijn vorige passief element erbij gestoken...

ahja ik kom thuis, ik soldeer zelf weer, dus wat doe ik, die passieve eruit hale, alle draden er van soldere en opnieuw beginne, dus ik heb een draad van emg 85 & emg 81 die naar de potmeters lopen, er zitten 2 draden aan elk, allebei de rode loopt naar de batterij, en die andere is zo een dubbele draad, zo eerst omhulsel, dan soort grijs omhulsel die naar de volumepot moet lopen en dan nog een omhulsel en dan een draad die naar de switch moet...alles goed en wel, dit gebeurt... nog altijd niks, mss enige suggesties wat ik kan proberen?

ik zit dus met 1 volumespot, 1 tonepot en 1 5-standen switch

ik heb al enkele schemas gehad, en geprobeert, ze lijken meestal wel op elkaar, en toch...niks! kan iemand mij helen?

http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/ZWset.pdf
ook deze heb ik al geprobeert maar ik versta ni wa die switch juist bedoelt...is een rare switch in vergelijking met de mijne, bij mij zijn het 8 'ingangen' (of hoe noemt zo een stukske waar de draden op gesoldeerd moeten worden?)

alvast bedankt!
groetjes,
kevin

Fumi SG
17 mei 2005, 22:21
kijk onder je link eens naar diagram 4... daar zit ook een switch met 8 'ingangen'. Dat diagram is in mijn ogen heel duidelijk en daar zou het mee moeten lukken. Wat heb je trouwens voor potmeters?? Normaal gesproken worden die bij de elementen geleverd, want die zijn anders dan normaal. EMG werkt met 25 Kohm in tegenstelling tot 250 of 500 Kohm standaard, volgens mij??

Fumi SG
17 mei 2005, 22:27
EMG werkt met 25 Kohm in tegenstelling tot 250 of 500 Kohm standaard, volgens mij??

laat dat 'volgens mij' maar weg :wink:

BrainDamage
17 mei 2005, 23:37
is met 25Kohm pots :)

BrainDamage
18 mei 2005, 02:38
ik heb dus dat diagram4 geprobeert...alleen als ik mijn amp luid zet (met overdrive aan) hoor ik geluid, en kan dan nog geen toon of volume regelen...

groetjes

Mattia
18 mei 2005, 12:24
Heb je geprobeerd om de pickups direct aan te sluiten op je jack, met verse batterij erbij? Kijken of ze het wel doen?

BrainDamage
19 mei 2005, 20:18
heb van 21uur tot 4 uur gewerkt en het is me gelukt;) heb andere jackplug gebruikt en enkele draden gewoon vervangen door andere...en alles werkt, aleja werkt, mijn jack kan wel niet in m'n ibanez, ibanez gebruikt aan het zien andere jackplugge, dus die van emg kan daar niet in, iemand daar ook al problemen mee gehad ofzo?

en ik vind die klank toch beetje raar...of ik ben dat niet gewoon die klank, zal eens iets proberen op te nemen als ik kan...

groetjes,
kevin

BrainDamage
19 mei 2005, 20:20
heb van 21uur tot 4 uur gewerkt en het is me gelukt;) heb andere jackplug gebruikt en enkele draden gewoon vervangen door andere...en alles werkt, aleja werkt, mijn jack kan wel niet in m'n ibanez, ibanez gebruikt aan het zien andere jackplugge, dus die van emg kan daar niet in, iemand daar ook al problemen mee gehad ofzo?

en ik vind die klank toch beetje raar...of ik ben dat niet gewoon die klank, zal eens iets proberen op te nemen als ik kan...

groetjes,
kevin

Fumi SG
19 mei 2005, 20:24
klank raar?? beschrijf het eens... en ja EMG's hebben nou eenmaal een hele eigen sound :wink: