PDA

View Full Version : Spuiten van een gitaar wat kan wel en wat niet ?



FireFox
19 augustus 2002, 22:30
ff een vraagje is het nu wel of niet zo dat een andere lak op je gitaar de klank aantast ? op bc bcrich gitaren zit al enkele mm lak (op de mijne iig, zie ik door beschadigingen) dus het lijkt me sterk dat een andere lak t geluid van zo'n gitaar zou aantasten... Ook heb ik gehoord dat er speciale gitaarlak zou zijn is dit waar ?, en wat is het verschil dan ? (zo dat waren weer een hoop vragen ) en bv metallic laten spuiten is dat mogelijk ? (zonder dat ik hem daarmee zou verkloten)

FireFox
9 september 2002, 12:50
ik ga van de week dus mn gitaar(body) voor zichtig opschuren, en hem daarna laten spuiten (bij een auto spuit bedrijf) het is een body van een bcrich iron bird, en ik ga er emg's inzetten. Maar is het nu nog handig na deze laklaag hieroverheen nog een paar lagen blanke lak te spuiten en te polijsten ?

Harry
9 september 2002, 14:06
autolak schijnt niet zo best te zijn voor je gitaar, er schijnt dus wel echte gitaarlak te zijn. Dit had dacht ik e naken met de porien in het hout. Vraag het wel even na voordat je eraan begint.

Harry
9 september 2002, 14:06
autolak schijnt niet zo best te zijn voor je gitaar, er schijnt dus wel echte gitaarlak te zijn. Dit had dacht ik e naken met de porien in het hout. Vraag het wel even na voordat je eraan begint.

FireFox
9 september 2002, 14:44
hmm maar ik heb dus het hout bekeken van mn gitaar, en dat is dus van dat laagjes hout (triplex ?) en de lak die er nu op zit is modder dik, naja ik zal wel kijken anders koop ik gewoon speciale gitaarlak en laat ik die erop spuiten, maar ik vraag me dan toch echt af wat het grote verschil is....

moretel
9 september 2002, 15:26
Nou als het inderdaad triplex is dan maakt het niet veel uit wat voor verf je erop smeert.

FireFox
9 september 2002, 16:51
leek mij ook, zowieso speel ik voornamelijk met distortion op dat ding, maar maakt dat normalite dan wel uit (sustain van de body ofzo ?)

BLOK182
9 september 2002, 16:59
Een vraagje uit mijn hoek. Stel je hebt een gitaartje, en die wil je laten spuiten met een leuk patroontje erop bijv. zo'n George Lynch Kamizake patroon, (nee ik rommel liever niet zelf aan) hoeveel zou me zoiets kosten?

lars
9 september 2002, 18:14
k had laatst die vraag op marktplaats.nl gezet; gemiddeld 175-300 als je et "iemand" laat doen en 300-400> als je het door een shop laat doen.

prijzig dus

Nocki
9 september 2002, 20:47
k denk dat je op een bc rich gitaar niet echt hoeft te kijken naar welke lack je erop spuit.
zelf ben ik bezig met een oud washburn flijing vtje en daar gaat gewoon gamma troep op...

Nocki

ps ik zag ook nog schoolborden ver zodat je kan krijten op je gitaar... lijkt me ook wel leuk...

nocki

aalbie
10 september 2002, 21:15
Kijk even op de site van de Brug te monnickendam http://www.debrugvolendam.nl/

Marcus van Engelen is gitaarbouwer

michielv
11 september 2002, 15:35
Fender gebruikte in de jaren '60 juist de autolakken van Dupont omdat die kleuren zo speciaal en gewild waren.

Op zich maakt het soort lak niet zo heel veel uit voor het geluid. Ik heb zelf ooit een gitaar met gewone lak geverfd en voor de zekerheid een laag parketlak (tegen het krassen) erover heen gesmeerd. Perfect :smile:

Overigens: EVH heeft volgens mij ook gewoon willekeurige spuitbussen op zijn Frankenstein losgelaten en die man heeft toch wel een enorm mooi geluid :smile:

Nocki
11 september 2002, 21:18
ik ben bezig om mijn flying v te spuiten. maar kan er niet veel van.
probeer de tijd te nemen om het te doen en een kantje per keer.
ook goed schuren en aflakken...
parket lak is trouwens wel een goed iedee.. gaat kk ook maar doen...

nocki

piezo
21 september 2002, 16:35
Doe het zoals Cheech en Chong het deden: gewoon een bus groene verf omkeren, effe schudden, klaar

Dude
21 september 2002, 16:41
je zaad uitspuiten over een gitaar, dat kan dus niet

skabouter
1 oktober 2002, 22:57
handig man, laat je niet zo snel op de grond vallen. dat plakt lekker :smile::)

michielv
2 oktober 2002, 08:47
voordeel van parketlak is dat het uit zichzelf strak trekt. Dus je kunt met een beetje redelijke wast al erg goede resultaten boeken.

Met spuiten was ik nooit zo'n held. Volgens mij moet je dan toch wel erg goed weten wat je doet...