PDA

View Full Version : Gibson SG Custom 30th Anniversary?



Jeanken
17 mei 2005, 19:30
test

Jeanken
17 mei 2005, 19:31
shit man, dat duurde wel heeeel erg lang..
Iemand bood me aan mijn Gibson Les Paul Joe Perry te ruilen tegen een Gibson SG Custom 30th Anniversary. Ik heb al wat zitten zoeken maar veel vind ik er niet over. Hij blijkt wel vrij zeldzaam te zijn, minder dan 300 van gemaakt. Het is een '61 reissue maar dan speciale reeks..
Ik denk zo op het eerste zicht wel dat het een goeie ruil is maar graag had ik wat meer info over de gitaar en wat is die zo waard?
Hij beweert dat ze 14 jaar in de koffer heeft doorgebracht en aan de foto's te zien lijkt het me nog waarschijnlijk ook, misschien gedacht als investering..
Hier is de link: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=41305

Josdevos
17 mei 2005, 19:49
Zou ik doen...

Anavrin
17 mei 2005, 19:58
die link heb je natuurlijk al gecheckt, maar da's een handelaar uit Australie... Lijkt mij een beetje vreemd

Orpheo
17 mei 2005, 20:24
ik zou die joe NEVER ruilen!! echt niet doen gewoon. als ik t had, zou ik er zo 2200 euro voor neerleggen. overpriced, ik weet t, maar ik doe t toch.

Orpheo
17 mei 2005, 20:25
ik zou die joe NEVER ruilen!! echt niet doen gewoon. als ik t had, zou ik er zo 2200 euro voor neerleggen. overpriced, ik weet t, maar ik doe t toch.

vulvasonic
17 mei 2005, 20:39
Ziet er uit als een hele mooie gitaar. Als je het niet vertrouwt, ik woon in Nijmegen, dus ik zou even voor je kunnen checken.... :D

Maar ALS je het doet, doe het dan niet voor de verzamelwaarde. Ik kan het helemaal mis hebben, maar de gitaren die het meeste geld op moeten brengen (op de vintagemarkt) zijn altijd de 'gewone' gitaren. Op de lange termijn zal het ding vast wel wat opleveren, maar stel je er niet al teveel van voor.

BassAgent
17 mei 2005, 20:58
Ik vind de kleur echt spuuglelijk, maar dat is mijn smaak :D Ik zou t niet doen dus.

Jeanken
17 mei 2005, 21:48
@Anavrin: Die link is gewoon om aan te tonen dat hij het geld waard is denk ik, hij spreekt vlot nederlands en ik zal het wel zien als hij ermee tot hier komt als hij geen gitaar meeheeft wanneer hij me probeert op te lichten :D

@Orpheo: Ik heb nog zo'n Joe Perry, nog een mooiere zelfs 8-) deze heb ik geruild tegen mijn Marshall JCM-900 stack(met wat opleg wel..) en die probeer ik nu te verkopen of ruilen. Ik kan je altijd een prijsje maken.. :roll:

@vulvasonic: Ik doe het niet voor de verzamelwaarde maar omdat hij in perfecte staat zou moeten zijn en zeer zeldzaam verwacht ik toch er een mooie prijs van te krijgen. Ik dacht iets rond de 2000 euro, wat denk je?

Ik vind de kleur ook niet schitterend maar lelijk is weer veel gezegd. Het moet wel leuk zijn om hem eventjes te hebben voor ik hem verkoop voor weer wat anders. Ik kan wel GASsen op zeldzame dingen, zo was mijn eerste (deftige) gitaar een Epiphone Les Paul Slash Signature en toen ik na lang sparen en veel werken eindelijk een Gibson Les Paul Standard kon veroorloven(2dehands van datzelfde jaar in perfecte staat voor 1550 euro :D ) was hij na een maand weg omdat ik die eerste Joe Perry had gevonden (wel voor 1750 euro verkocht die Standard 8-) ) Die doe ik dus nooit weg, het is een geweldig mooie gitaar en ik hou van de feel en de klank, komt nog eens bij dat ze in perfecte staat is. Maar om nu twee dezelfde gitaren te hebben.. Ik zou een kijkje willen gaan nemen maar ik woon in België en heb nog niet eens een auto (wat de muziek je toch allemaal niet aandoet :( ) Weet iemand wat voor elementen er in die SG zitten?

Les Paul
17 mei 2005, 21:48
De SG 30th is tegelijk met de LP 40th uitgekomen in '91. Van beide gitaren zijn er inderdaad 300 gebouwd. Ze waren bedoeld als reissue, maar in 91 waren ze nog niet bepaald historisch verantwoord. Het zijn goede gitaren, maar niet extreem. De prijs is bij dit soort gitaren: wat de gek ervoor geeft. Indertijd was de prijs tegen de 5000 gulden.
Als je hem mooi vindt, zou ik eens gaan kijken of je lekker speelt op de gitaar. Dan kan je altijd nog ja of nee zeggen.

imlikeajungle
18 mei 2005, 12:43
de shop waar de advertentie naar verwijst is een dure winkel, en australië is een duur land voor gitaren. bovendien brengt een lp studio brengt er bijna even veel op als een prs ce, gibson heeft een abnormaal hoge tweedehandse verkoopwaarde. die 5000AUS$ is dus niet echt een referentie imo.