PDA

View Full Version : Coolste gitarist ever



Dila
11 oktober 2001, 21:46
Wie vinden jullie is de coolste gitarist ever?? Ik bedoel qua uitstraling dan he. Ik ga voor Kurt Cobain!

TransFormers
11 oktober 2001, 22:05
Ik ga voor Kurt Cobain en de gasten van Mark en Tom van Blink 182

Dila
11 oktober 2001, 22:22
Ja die zijn ook cool...

taylor
11 oktober 2001, 22:43
ik moet zeggen ingwie die was echt zoals je over hem leest.

echt zo'n verkeerde uitstraling heeft die man overzich ik vind wel cool

Outshine
11 oktober 2001, 23:08
Jimi Hendrix natuurlijk!!!

Incubus
11 oktober 2001, 23:30
Inderdaad, Jimi heeft zelfs met een tuin op z'n buik nog tijd om hier te posten;-p. Hoezo uitstraling?

Greetz, marijn

anoniem
12 oktober 2001, 11:25
Yanick Gers van Iron Maiden, die is echt de allercoolste in de zin van meest gestoord :smile:

Greetzzzz

Rectifier
12 oktober 2001, 12:21
Slash von'k ook altijd wel cool.

Steve Howe weleens gezien op een podium???

Gekkenbektrekker no.1

Of Joe Walsh....!

Ibanez
12 oktober 2001, 17:58
Coolste gitarist vind ik Joe Satriani. Hij ziet er tegenwoordig alleen een beetje debiel uit met ze kale koppie maar hijs toch cool(ook door zijn muziek natuurlijk).


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-10-24 20:12 ]</font>

danielblikman
12 oktober 2001, 18:12
Steve Vai, Kirk Hammett, Eddie van Halen, Joe Satriani en Gary Moore.
Ik kan niet kiezen welke echt de beste is...

Outshine
12 oktober 2001, 18:33
Kirk Hammett is ook wel een fantastische gitarist, maar ik vind niet echt dat ie een coole uitstraling heeft. (hij is een beetje rustig)

anoniem
12 oktober 2001, 18:49
Op 2001-10-12 11:21, schreef Rectifier:
of Joe Walsh....!


hahaha joe walsh is zeker de lijpste.

anoniem
12 oktober 2001, 19:39
dach je van mean albino Johnny Winter ?

anoniem
12 oktober 2001, 19:45
Wat dacht je van Danny Lademacher. Als je hem niet kent, zoek dan maar eens wat gitaarwerk van hem op. o.a. Herman brood, The radio's. Beste rocksolo gitarist ter wereld.

anoniem
12 oktober 2001, 21:15
ik vind Slash (snakepit, ex-guns) toch wel de 'coolste' gitarist hoor :smile:

Dila
12 oktober 2001, 21:26
slash tja beetje n aansteller zeker goed maar echt cool issie niet

anoniem
13 oktober 2001, 11:26
slash tja beetje n aansteller zeker goed maar echt cool issie niet


waarom issie niet 'cool' dan.. hoe definieer je 'cool' ?

anoniem
13 oktober 2001, 12:26
cool = als je per ongeluk gitarist bent geworden en toch heel goed kan spelen.
vandaar dat slash niet cool is, kan wel goed spelen, maar wil te graag.....

Dila
13 oktober 2001, 12:45
Ja dat is de pefecte omschrijving, hij wil te graag.

Ditmar
13 oktober 2001, 13:57
Waarom heb ik hier nog nergens de naam van Zakk Wylde (Black Label Society, Ozzy Osbourne) gezien, als er iemand cool is, dan is hij het toch wel

sleep_to_saturate
13 oktober 2001, 14:13
Ik ga ook zonder twijfel voor Jimi!

Outshine
13 oktober 2001, 22:19
Op 2001-10-12 20:15, schreef anoniem:
ik vind Slash (snakepit, ex-guns) toch wel de 'coolste' gitarist hoor :smile:


Ja man, vooral in dat nummer met L.Kravitz 'always on the run'.

anoniem
14 oktober 2001, 01:23
Op 2001-10-13 12:57, schreef Ditmar:
Waarom heb ik hier nog nergens de naam van Zakk Wylde (Black Label Society, Ozzy Osbourne) gezien, als er iemand cool is, dan is hij het toch wel


oh ja vergeten die moet je live zien zijn naam doet er eer aan.

Grandma_Placenta
14 oktober 2001, 11:51
KURT COBAIN. echtwel dus he, geeneen gitarist stopte zoveel passie in zn muziek als Kurt. heb ik gelijk? JA! Zitten dr hier ook echte nirvanafans trouwens???

Dila
14 oktober 2001, 14:31
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Dila
14 oktober 2001, 14:32
nou dat sloeg dus op of er echte nirvana fans zijn hier :smile: I LOVE NIRVANA

taylor
14 oktober 2001, 17:46
i fuckin hate em with a vengeance :sad:

MASTERHOMIE
14 oktober 2001, 21:17
Op 2001-10-14 16:46, schreef taylor:
i fuckin hate em with a vengeance :sad:


me 2

Ditmar
14 oktober 2001, 22:21
Kurt Nobrain :grin: :grin: :grin:

Hij had van mij niet dood gehoeven, maar het is toch wel een zegening dat die gozer niet meer van die kutmuziek maakt (helaas doet die drummer het nog wel)

anoniem
14 oktober 2001, 23:55
Op 2001-10-13 12:57, schreef Ditmar:
Waarom heb ik hier nog nergens de naam van Zakk Wylde (Black Label Society, Ozzy Osbourne) gezien, als er iemand cool is, dan is hij het toch wel


mmmm.....vindt randy rhoads beter, als we het toch over ozzy gitaristen gaan hebben

Kitaarhiero
15 oktober 2001, 11:08
Op 2001-10-14 21:21, schreef Ditmar:
Kurt Nobrain :grin: :grin: :grin:

Hij had van mij niet dood gehoeven, maar het is toch wel een zegening dat die gozer niet meer van die kutmuziek maakt (helaas doet die drummer het nog wel)


eh...Nirvana is op het juiste moment gestopt en ik vindt persoonlijk dat jou subjectieve opinie een beetje ondergeschikt is;)

de coolste gitarist is eigenlijk John Frusciante, 1. Hij leeft nog, 2. hij is geen enrome nootjes poeper en 3, hij is live gigantisch intens en 4, elke keer als hij de solo van een liedje speelt klinkt hij écht anders, da's pas improvistatie, het is niet zo'n gast die altijd maar de CD na speelt.

Kurt Cobain deed dat wel, maar zijn solo's waren eigenlijk tussenstukjes dus die tellen niet zo heel erg als solo's.

Als Kurt Cobain nog geleefd had was hij waarschijnlijk een schilder geworden, want hij had genoeg van muziek enzo.

Courtney Love is een hoer! Door haar komt het Nirvana Boxed set (plan van Krist en dave) niet uit!

sleep_to_saturate
15 oktober 2001, 12:17
Wat een ***streek van Courtney zeg..
Maar ja alsof je nog niet alle songs van Nirvana hebt gedownload..

ps. Also love Nirvana

taylor
15 oktober 2001, 14:17
Op 2001-10-15 10:08, schreef Kitaarhiero:
[quote]
Als Kurt Cobain nog geleefd had was hij waarschijnlijk een schilder geworden, want hij had genoeg van muziek enzo.



hmm was die maar nooit gitaar gaan spelen,die gasten die ook schilder worden enzo dat vind ik wel zo flauw he,dat is eigenlijk meer zo van ik ben nergens echt goed in dus doe ik het maar allemaal.
(in het algemeen dus nie alleen curt)

taylor
15 oktober 2001, 14:20
Op 2001-10-14 22:55, schreef anoniem:
[quote]

mmmm.....vindt randy rhoads beter, als we het toch over ozzy gitaristen gaan hebben


nou hij is anders maar nie beter vind ik +ja hij leeft nie meer maar randy is ook 1 van me favo gitaristen.

hij was ook wel cool op zijn manier.

Noctiis
15 oktober 2001, 14:24
Randy Rhoads is zeker een van de coolste gitaristen die ik ken.

anoniem
15 oktober 2001, 17:37
Coolste gitaristen?

Zonder twijfel Robben Ford en Scott Henderson!

Met name live zijn deze heren de coolest ever!

taylor
15 oktober 2001, 17:43
scott heb ik live gezien en was nie echt cool, als je dat cool vind ??die drummer van hem was wel cool maarja das geen gitarist

anoniem
15 oktober 2001, 18:09
Ik heb het niet over "cool" in de zin van gitaren over je vette nek gooien en met je tanden spelen en dergelijke.

Ik heb het over "cool" improviseren, weten wat je aan het spelen bent en waarover je het speelt en als meest belangrijke dat je vantevoren weet wat je wilt spelen, dat je het als het ware in je hoofd hoort voordat je het gespeeld hebt!

Dat vind ik "cool" ja.....

PeArLjAm
15 oktober 2001, 18:34
Ik vind Kurt Cobian niet echt een coole gitarist, ik ga liever voor Hendrix, dies was pas cool. Nu we het toch over jim(m)i's hebben, Page is ook wel een coole gitarist. Die staat lekker gitaar te spelen, en die kan het ook echt, dus niet zoals Kurt Cobian die een paar power accoordjes aanslaat en solotjes speelt die mn broertje nog kan. Al vind ik Nirvana wel OK hoor.

Dila
15 oktober 2001, 19:01
Tssss gaan we een partijtje Kurt Cobain af zitten zeiken wat kinderachtig zeg. Gelukkig zijn er nog een paar Nirvana-fans anders zou ik echt het idee krijgen dat ik geen smaak heb...

Dila
15 oktober 2001, 19:04
Oja en Taylor, buiten het feit dat ik je een steeds grotere eikel ga vinden (zie ook de discussie over vrouwelijke gitaristen), Kurt is met een K en niet met een C... En dat Courtney Love een hoer is ben ik het ook mee eens, en ze is ook een BITCH want ze was met de leukste kerel ever getrouwd en ze was niet eens aardig voor 'm...

taylor
15 oktober 2001, 19:44
who cares.

taylor
15 oktober 2001, 19:46
Op 2001-10-15 17:09, schreef anoniem:
Ik heb het niet over "cool" in de zin van gitaren over je vette nek gooien en met je tanden spelen en dergelijke.

Ik heb het over "cool" improviseren, weten wat je aan het spelen bent en waarover je het speelt en als meest belangrijke dat je vantevoren weet wat je wilt spelen, dat je het als het ware in je hoofd hoort voordat je het gespeeld hebt!

Dat vind ik "cool" ja.....


ja daar had ik dus ook over wel en goeie gitarist hoor maar nie mijn smaak.

master G
15 oktober 2001, 20:41
ik ben de naam ff kwijt maar die van bon jovi vind ik ook wel goed, en eric clapton natuurlijk

Dila
15 oktober 2001, 20:51
DIE VAN BON JOVI???? WHAAAAAAHAAAAAAHAAAAAA Richie Sambora is HET voorbeeld van een SLECHTE en vooral NIET COOLE gitarist!!!!!! whaaaaahaaaaaahaaaaaa richie sambora....

taylor
15 oktober 2001, 23:57
nou slecht is die zeker niet,tis en goeie gitarist.

Slash
16 oktober 2001, 00:19
Nou ik vind Slash toch echt wel THE MAN... Die gast speelt echt met gevoel en heeft echt zijn eigen stijl!!! En Richie Sambora is ook goed!! Ik kan voor degene die een solo van em willen horen DRY COUNTY van BON JOVI aanbevelen!!!

Ditmar
16 oktober 2001, 02:13
Op 2001-10-15 19:51, schreef Dila:
DIE VAN BON JOVI???? WHAAAAAAHAAAAAAHAAAAAA Richie Sambora is HET voorbeeld van een SLECHTE en vooral NIET COOLE gitarist!!!!!! whaaaaahaaaaaahaaaaaa richie sambora....


Yeah right, en Kurt Nobrain stelde wel wat voor. Van meneer Sambora kan je in elk geval nog stellen dat meneer weet hoe je een gitaar moet vast houden, bespelen en behandelen. Ik kan niet bevestigen dat ik 'm zo bijster cool vind, en daar gaat het hier toch om (maar het is altijd nog beter dan ons dooie vriendje Kurt).

Wat ik trouwens ook effe kwijt wil is dat je favoriete gitarist zeker niet de coolste hoeft te zijn. Mijn grote held is John Petrucci, maar die is toch zeker niet cool.

Ditmar
16 oktober 2001, 02:18
Oh ja, Dila, je mag dan wel heel veel kritiek hebben op Taylor (of hoe die gast dan ook heet). Taylor is wel een van de meer deskundige en meer genuanceerde gitaristen op dit forum...... je mag hem dan af en toe onsympathiek (schreef ik dat goed ??) vinden, maar je zou in elk geval respect kunnen tonen, want naar mijn idee zou je nog heel veel van hem kunnen leren.

Oh ja, back to the subject, Fredrik Thordental en Dino Cazares zijn ook heel cool (al kennen jullie die waarschijnlijk niet)

Dila
16 oktober 2001, 09:31
Okee misschien is hij een heel goede gitarist, die Taylor, maar hij mag best iets aardiger zijn. En over Mr. Schaambora nou ik vind eerlijk gezegd niet dat die weet hoe je een gitaar vast moet houden en/of bespelen. Jongens jongens kom op he dat is toch gewoon een slechte gitarist??? En je kan over Kurt zeggen wat je wil, hij was misschien techniesch gezien niet zo heel erg goed, maar hij heeft WEL een heleboel mensen geinspireerd, hij was BIJZONDER en Sambora is er een van de 2000000 zo niet meer. Bovendien heeft ie een erg domme uitstraling door altijd een stomme grijns op z'n smoel te hebben, dat vind ik niet cool. Een gitarist moet niet te vrolijk kijken.

Grandma_Placenta
16 oktober 2001, 10:43
Op 2001-10-16 08:31, schreef Dila:
Okee misschien is hij een heel goede gitarist, die Taylor, maar hij mag best iets aardiger zijn. En over Mr. Schaambora nou ik vind eerlijk gezegd niet dat die weet hoe je een gitaar vast moet houden en/of bespelen. Jongens jongens kom op he dat is toch gewoon een slechte gitarist??? En je kan over Kurt zeggen wat je wil, hij was misschien techniesch gezien niet zo heel erg goed, maar hij heeft WEL een heleboel mensen geinspireerd, hij was BIJZONDER en Sambora is er een van de 2000000 zo niet meer. Bovendien heeft ie een erg domme uitstraling door altijd een stomme grijns op z'n smoel te hebben, dat vind ik niet cool. Een gitarist moet niet te vrolijk kijken.

MOOOOOOI gezegd Dila, ja die Richie SAmhomo is inderdaad een kutgitarist, jezus ik kan die gasten van Bon jovi niet uitstaan. MAar wat betreft die coolste gitarist, het gaat niet om de technieken die je beheerst, om wie de meeste noten in 10 seconden kan spelen, nee het gaat erom dat je speelt met je hart, ja dat vind ik wel. ik ben een kutgitaristje van niks, maar ik hoef niet zo'n gitaargod als die metallicagozer te zijn, in zijn muziek zit totaal geen gevoel en dat kun je van Kurt's muziek dus ECHT NIET zeggen.

anoniem
16 oktober 2001, 11:17
Steve Vai, Joe Satriani, Jimi Hendrix en Stevie Ray Vaughan natuurlijk...Kurt Cobain???!!! Kon hij gitaar spelen, oh ja, drie akoorden, klopt!

sleep_to_saturate
16 oktober 2001, 12:29
Tegen al die mensen die hier Kurt af lopen te zeiken zou ik graag iets willen zeggen.
Het feit dat jullie hem lopen af te zeiken getuigt maar weer van jullie intelligentie. Ik zeg ook niet dat ie een technisch hoogstaand spel had. Maar iedereen hier die zelf songs schrijft die zal weten dat de songs die hij schreef wel geniaal in elkaar zaten. Het is een stuk makkelijker een standaard blues ritme te nemen en daar wat zinnetjes tussen te gooien en wat nootjes op uit te poepen. Een melodie schrijven blijft het moeilijkst aan songwriting, en Kurt was daar gewoon een genie in.
En verder was zijn apatische houding tegenover de wereld gewoon wat hem zo cool maakte, daarom is het tevens een coole gitarist.

Rectifier
16 oktober 2001, 13:37
Jemig, waar gaat dit over???
Is het nu ineens Kut Cobain tegenover de rest van alle gitaristen???
Ik heb niets tegen Nirvana of Curt Koppijn (grapje...) maar dat wil niet zeggen dat Mr.Sambora niet kan spelen. Hij kan heel wat meer dan BonJovi begeleiden. Maar goed, als je hem zo nodig af wil kraken, ga je gang.
Zij staan immers nog steeds op het podium terwijl Kurt Cobain nu wormen kan tellen...

Ditmar
16 oktober 2001, 14:46
Op 2001-10-16 09:43, schreef Grandma_Placenta:
maar ik hoef niet zo'n gitaargod als die metallicagozer te zijn


Kruk Hammett ?? Gitaargod ???

** lacht zich helemaal een scheur **

Ditmar
16 oktober 2001, 14:47
Op 2001-10-16 08:31, schreef Dila:
Een gitarist moet niet te vrolijk kijken.


** haalt snel weer die grijns van z'n gezicht, want dat is slecht voor z'n image **

taylor
16 oktober 2001, 15:40
mensen die richie sambora lopen af te zeiken getuigt van weinig intelligentie,als je nie hoort dat die gast veel meer kan dan wat die bij bon jovi doet dan moet je echt stront in je horen hebben of je er nou van houd of nie,ik ben ook geen bon jovi fan maar die richie kan echt wel spelen.

ik zie het meer iederen kan qua gitaar het niveau van kurt halen maar dat van richie dat halen er maar een paar,ook al zijn die nirvana composities misschien bijzonder(op hun manier)

basta ya

Dila
16 oktober 2001, 16:14
heeft Richie Schaambora ooit een nummer geschreven?? NEEEE een Kurt wel, die kon tenminste mooie nummers schrijven, Sambora wil alleen maar de stoerste zijn, nou cool hoor....

sleep_to_saturate
16 oktober 2001, 16:36
ik zie het meer iederen kan qua gitaar het niveau van kurt halen maar dat van richie dat halen er maar een paar,ook al zijn die nirvana composities misschien bijzonder(op hun manier)

basta ya

Tja ik werd gewoon effe niet goed van het eeuwige gezeik op Kurt.
Tecniek kan je leren.
Inspiratie kan je niet leren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-10-16 15:37 ]</font>

sleep_to_saturate
16 oktober 2001, 16:38
sjonge jonge.. bewerk je je thread zit er alsnog een spelfout in.. arrghh.

taylor
16 oktober 2001, 17:07
who cares.

hmm naja zie maar ik heb beetje genoeg van dus....(voortaan reageer ik maar niet meer op topics die over grunge/nirvana gaan).

sleep_to_saturate
16 oktober 2001, 17:21
Gaan alle topics daar niet over dan? :smile:

MASTERHOMIE
16 oktober 2001, 19:35
nirvana vind ik nou echte schijtherrie. maar ja je kunt niet van alle muziek houden he?

Anavrin
16 oktober 2001, 19:49
Kurt Cobain, omdat hij af en toe zo vreemd de camera inkeek, Tom Morello (van RATM) gewoon omdat hij supergoed is en de Jimi H natuurlijk.

B_FORCE
16 oktober 2001, 21:34
mm, Jimi Hendrix zwaar op 1 hier

B_FORCE
16 oktober 2001, 21:38
o ja, iedereen zeurt over Kurt Cobain, maar ....oke hij is technisch gezien (kwa solos etc) niet zo heel super, maar heeft nummers , daar vraag je je echt af wat hij nu allemaal aan het doen is op zijn gitaar..verzin het maar eens...
zelfde geld met Jimi Hendrix, maar die was natuurlijk wel heel technisch (SOLOS!!!!!!, schitterend)
en trouwens David C , kan drummer als geen ander....

Dila
16 oktober 2001, 21:48
Taylor jongen, dat vind ik nou een heel wijs besluit. Laat ons grungers maar alleen, als we naar 'schijtherrie' willen luisteren moeten we dat vooral doen toch? En inderdaad, techniek kun je leren, inspiratie niet! Niet meer Kurt afzeiken, I LOVE KURT, schijt er aan!

B_FORCE
16 oktober 2001, 21:52
alsof de 'rock' van tegenwoordig wel giinspireerd is

Dila
16 oktober 2001, 21:57
Wat wil je daar mee zeggen???

anoniem
16 oktober 2001, 22:03
Zeker weten them Jimi Hendrix man... Maar nu de niet-dode top 5:

Jan van Sichem Junior (K's Choice)
Ace (Skunk Anansie)
John Petrucci (Dream*Theater)
Mike Mushok (Staind)
Stephen Carpenter (Deftones)

Das het dan qua uitstraling voor mij... Jan op 1 want die kill is vaaaaaaaaaag!!! :smile:

anoniem
16 oktober 2001, 22:06
Op 2001-10-16 20:52, schreef B_FORCE:
alsof de 'rock' van tegenwoordig wel giinspireerd is

Self-deffence is no offence!

Kill, je hebt gelijk... Tegenwoordig is rock gebaseert op de dough, de duku, de gulus... In andere woorden... HET GELD!!! Noem je jezelf dan echt een muziekant als je het doet voor het geld!? Heb een leven ofzo man/chimi! Have fun...

There's is no reason to live if you can't feel alive!

MASTERHOMIE
16 oktober 2001, 22:06
Op 2001-10-16 20:52, schreef B_FORCE:
alsof de 'rock' van tegenwoordig wel giinspireerd is



de rock van tegenwoordig is kut herrie. Korn en Limp Bizkit zijn echt van die sample bandjes. nou ja, in ieder geval Limp Biscquitje. Maar de rock van tegenwoordig heeft geen echt gevoel meer als je kan begrijpen wat ik bedoel

Dila
16 oktober 2001, 22:25
Natuurlijk wel, de ene rockband is de andere niet! Luister maar eens naar Muse, daar zit zeker wel gevoel in! Of neem nou dat ene bandje, zag ik laatst op tmf euh... nickelback daar zit ook hardstikke gevoel in zo kan ik er nog heeeeel veel andere opnoemen.

Incubus
16 oktober 2001, 23:07
Een ding moet je Kurt wel nageven: hij had mooie ogen.

MASTERHOMIE
17 oktober 2001, 06:49
Op 2001-10-16 22:07, schreef Incubus:
Een ding moet je Kurt wel nageven: hij had mooie ogen.


dat heb je als je altijd onder de drugs zit :smile:

sleep_to_saturate
17 oktober 2001, 10:29
Op 2001-10-16 20:52, schreef B_FORCE:
alsof de 'rock' van tegenwoordig wel giinspireerd is

Nee dat is het inderdaad niet.. das ook het probleem. Er zijn genoeg bandjes die dat wel zijn. Maar die zie je niet op tmf ofzo..
Je kan wel veel gevoel in je muziek stoppen maar over het algemeen zit de gemiddelde Jan Snot daar niet op te wachten, die wil gewoon meezingen. Die wil niet te diep nadenken.

Rectifier
17 oktober 2001, 13:50
Mevr.Dila, je moet niet over dingen praten waar je geen verstand van hebt.
Mr.Sambora heeft 2 eigen cd's uitgebracht waarop meer interessant gitaarwerk staat dan op de cd's van Nirvana. Nogmaals ik heb niets tegen Nirvana, maar de manier waarop jij R.Sambora loopt af te zeiken slaat nergens op. En zingen kan ie ook donders goed. Luister z'n cd maar eens. Mr.Clapton speelt ook nog een solo mee, maar ja, die zal dan volgens jou ook wel niet kunnen spelen.......

Ditmar
17 oktober 2001, 15:10
Op 2001-10-16 22:07, schreef Incubus:
Een ding moet je Kurt wel nageven: hij had mooie ogen.


So ??? Ik ook (volgens velen dan), en daar heb je toch echt niks aan bij gitaarspelen.....

Oh ja, Dila, grow up....

Jimi Hendrix
17 oktober 2001, 15:19
Laatst zag ik een concert van Bon Jovi op de TV en hoewel ik dr op zich niet van houd, viel die Sambora me reuze mee, goede sound en goede feel!

sleep_to_saturate
17 oktober 2001, 15:45
Hmm en ik had nog zo gezegd laten we maar niet over Bon Jovi beginnen..
Damn..

Dila
17 oktober 2001, 17:41
Ja Kurt had heeeeel mooie ogen en het is toch algemeen bekend dat je daar heel veel aan hebt bij het gitaar spelen :smile: en okee jullie mogen vinden van Richie Sambora wat jullie willen als jullie hem geweldig vinden, good for you! Ik hou van Nirvana, jullie misschien niet. Fijn dan. Ieder z'n smaak hoor.

Dila
17 oktober 2001, 17:44
Oja en ik vind niet dat Clapton niet kan spelen hoor, dat vind ik een erg goeie gitarist.

Rectifier
18 oktober 2001, 11:21
Soort zoekt soort zeggen ze he :wink:
Maar okee, einde discussie.
Maar niet weer opmerkingen maken die niet waar zijn....! Hihihi

Kitaarhiero
18 oktober 2001, 14:48
ff over de rock van tegenwoordig, allemaal uitgekauwde troep. er zijn nog maar een paar bands die echt origineel zijn, en dan heb ik het dus niet over Lifehouse (bwááák), Lompe Biskwie en die Verrotte Mais (Nou, die mais was opzich nog wel een beetje origineel, behalve dan dat ze gewoon alle liedjes van Bleach spelen).

ff een andere band die erg wordt onderschat, gitaarsgewijs, Blink 182, het mag dan niet súper moeilijk zijn wat ze spelen, maar het is niet enkel de 3 powerakkoorden die iedereen meteen al noemt als je zegt dat het pop-punk is...luister maar eens een keer goed, de gitarist heeft mooie melodieuze gitaarlijnen, die best wel cool zijn. verder weet hij gewoon ook echt waar hij (gitaarsgewijs) mee bezig is. Hij heeft gewoon zijn eigen opinie hoe hij het (voor hem) ideale geluid kan krijgen (1 goede pickup en geen pedalen+goede amp)

taylor
18 oktober 2001, 14:54
hmmmm

Kitaarhiero
18 oktober 2001, 15:19
jaha! hij vindt (Tom delonge) nl. dat een gitaar verliest aan geluid/singnaal/geluidssignaal als er iets tussen de amp en de gitaar zit.

taylor
18 oktober 2001, 18:09
hmm

MASTERHOMIE
18 oktober 2001, 18:35
Op 2001-10-18 14:19, schreef Kitaarhiero:
jaha! hij vindt (Tom delonge) nl. dat een gitaar verliest aan geluid/singnaal/geluidssignaal als er iets tussen de amp en de gitaar zit.



mmmmm. vond mr. van Halen dat ook niet? volgens mij wel als ik het me goed herrinner. maar goed ik houd dus ook niet van Blink 182.

Dila
18 oktober 2001, 18:40
Blink is best okee vind ik. Het zijn in elk geval goeie muzikanten, vooral de gitarist is erg goed en de drummer kan er wat van!

Ditmar
19 oktober 2001, 01:33
Hee kitaarhiero, ik geloof dat je met Verotte Mais waarschijnlijk KoRn bedoeld. Als je nou KoRn gaat afkraken omdat ze ongeïspireerd zouden zijn ben je naar mijn idee fout bezig. De dingetjes waar de heren van KoRn mee begonnen zijn:

- Het gebruik van 7-strings voor harde muziek.
- Het vervangen van de zuivere kwint door de verminderde kwint in powerchords.
- De echte noise factor
- met downtunen waren ze de derde serieuze band (na Fear Factory en MachineHead)
- Ze mixten voor het eerst hiphop en metal
- Ze hebben gitaarstukken gemaakt van de composities van John Zorn (en als je niet weet wie dat is, GA JE SCHAMEN)

Ik zou KoRn dus niet ongeïnspireerd willen noemen. En als je een andere band dan KoRn bedoeld, kan je dit berichtje als niet geschreven zien.

Jimi Hendrix
19 oktober 2001, 09:08
- Ze mixten voor het eerst hiphop en metal

En Faith No More (Epic) en the chili peppers dan?
minder hard, ok, maar de kiem voor de mix tussen hip hop en metal ligt toch echt 10 jaar eerder dan korn.

Rectifier
19 oktober 2001, 13:48
Wie is John Zorro???

poeyerke
19 oktober 2001, 16:30
Op 2001-10-12 17:12, schreef danielblikman:
Steve Vai, Kirk Hammett, Eddie van Halen, Joe Satriani en Gary Moore.
Ik kan niet kiezen welke echt de beste is...


Ha Gary Moore, die wordt veel te weinig genoemd, hij is echt supergoed.
Kirk Hammett... Nah. Overigens is Joe Satriani het grote voorbeeld van Steve Vai (was Joe's leerling) en Kirk Hammett (heeft ook enkele lesjes van joe gehad)

Maar als je het over de Coolste hebt, wat uistraling ontage betreft, dan ga ik voor Steve Vai. (binnenkort in Heineken Music Hall)

Ditmar
19 oktober 2001, 16:46
Jongens, effe back to the subject, over de coolste gitarist ever..... Ik heb nog nergens de naam van Dimebag Darrell gelezen, en dat terwijl hij toch wel errug cool is (ook de reden dat ik m'n sik rood heb geverfd, maar inmiddels is 'ie blauw)

ESP
20 oktober 2001, 23:21
Jaymz Hetfield

Kitaarhiero
24 oktober 2001, 13:39
Nee oké, nou heb je het niet goed gelezen, ik zei dat Korn eigenlijk toch best wel geïnspireerd was, dus origineel is. ik lette ff niet op....verder vindt ik die Nu-metal niet zo bijster interessant, hier is de Nu-metal masterclass voor gitaristen (naar blind van Korn):

Intro:
Slag gitarist: Lage grunt 2-3 powerakkoorden in een lage stemming (Nurg Nurg)
Lead: Op de 1e 3 snaren elke 4e van de maat een Fill rond de 12e fret (9-15)(grii-i-i)

Couplet:
Slag Gitarist houd zich koest
Lead gaat door met de Fills
zanger jammert over een slechte jeugd

refrein
Zie intro
Zanger blért dat je een hoer bent

tussenstukje
zie intro, andere akkoorden

etc.

Nu kunnen jullie allen met een nu-metal band beginnen.

Ok. korn is natúúrlijk origineel, dat was Chuck Berry ook.

Ditmar
24 oktober 2001, 14:44
Kom 3 november naar Zeewolde en dan laat ik je effe zien hoe het echt moet....... als je op zo'n zielige manier gaat redeneren kan je elk soort muziek afzeiken.

sleep_to_saturate
24 oktober 2001, 15:28
Daar ben ik het wel met je over eens Ditmar..
ZO kan je ook zeggen dat bv Muse alleen maar gehuil en gejengel is..
Het is maar hoeveel je je in de muziek verdiept.. Als je je echt in de Nu-metal of wat voor muziek dan ook zou verdiepen zou je er wel anders over denken.

Ibanez
24 oktober 2001, 21:11
Ik ben het ook met jullie allebei eens. Je kan niet zo makkelijk alle nu-metal af gaan zeiken. Elke band is weer anders en maakt andere muziek. En wat ditmar al zei als je het zo gaat zeggen kan je het over alle muziekstijlen doen.

Kitaarhiero
26 oktober 2001, 15:53
Oké, oké, Nu-metal is een stijl die te respecteren is...inventief, doch tering herrie. nou ja, men kraakt hier ook grunge af dus warum zou ich nicht der neie metal af mogen kraken?

sleep_to_saturate
27 oktober 2001, 18:45
Ja das ook wel weer zo..

Noctiis
27 oktober 2001, 18:58
Nu-metal al tering herrie? Nou, kom dan maar niet bij mijn band kijken haha! :smile:
Hey Ditmar! Ik heb m'n sik ook een tijdje rood gehad! Inmiddels weer overgestapt op natuurlijke haarkleur, hehe.
In welke band speel jij eigelijk?

ekkerman
2 november 2001, 09:55
ik las net iemand vond lademacher het coolste en daar kan ik honderd % achterstaan dit was in de begin jaren 80 echt een onwijze kanjer op gitaar.... maar vlak ook duizendpoot steve lukather niet uit om over brian may nog maar te zwijgen...

anoniem
3 november 2001, 17:38
Ik vind mijzelf de coolste van iedereen

gangsta
3 november 2001, 18:48
joe walsh is de coolste en vooral de lijpste :-S

ekkerman
4 november 2001, 12:31
eigenlijk vind ik gitaristen die rust en gevoel in hun spel leggen veel "beter"dan notenpoepers als vai en consorten ik denk hierbij dus ook aan joe walsh (long run,hotel california ) en zeker dave gilmore van floyd....

keithrichards
6 november 2001, 17:24
ik mis hier toch nog 2 grote namen:
- brain may (may?) (queen)
- Keith Richards (The Rolling Stones)

Chuck berry is natuurlijk ook briliant wie kent z'n loopjes niet

Dila
6 november 2001, 17:45
brian may is niet cool

Noctiis
6 november 2001, 17:48
Brian May heeft mij een net iets te fout kapsel om als een coole gitarist bestempeld te worden :smile:

philbee
6 november 2001, 18:07
laten we zo zeggen er was Jimi Hendrix dan Buddah dan Allah dan Jezus dan alle andere stervelingen, je kunt beter vragen wie was er na Jimi Hendrix de coolste gitarist :wink:
Zie mijn site.....

anoniem
6 november 2001, 18:39
hoi babsje.
kurtje offcourse en lenny kravitz.
p.s. KANE rocks!!!!!!!!

gangsta
6 november 2001, 18:44
NEEEEEEEEEEEE het kane-virus is ook hier in aantocht. musiforum.nl is al uitgeroeid door dat virus.

gangsta
6 november 2001, 18:50
SRV is cool :smile:

anoniem
7 november 2001, 08:38
ok ok mijn keuze gaat dan ook wel meer uit naar limp bizkit.
soes

poeyerke
7 november 2001, 09:06
Op 2001-11-07 07:38, schreef anoniem:
ok ok mijn keuze gaat dan ook wel meer uit naar limp bizkit.
soes


:grin: :grin:

Die hebben geen gitarist meer volgens mij. :grin:

Gary Moore is cool

Dila
7 november 2001, 17:55
laat soes maar dat is een vriendin van me die de boel hier komt opnaaien :smile: de gitarist van limp bizkit was opzich cool de coolste van de band maar nu is hij weg. lenny kravtiz was ik eigenlijk helemaal vergeten maar die is natuurlijk ook cool. of vinden jullie dat soms ook weer een kut-gitarist? en about het kane-virus, bij ons op school heerst het nogal inderdaad en soes steekt haar mening nou eenmaal niet onder stoelen of banken :razz:

Noctiis
7 november 2001, 18:35
gelukkig bij mij op school geen last van het Kane-virus. De meeste luisteren liever naar System of a Down ofietsdergelijks

Dila
7 november 2001, 19:15
system of a down is best goed hoor

gangsta
7 november 2001, 19:54
bij ons op school helemaal nix van dat soort. alleen maar r&amp;b, 2 step, rap bubbling. (ik ook maar ik hou dan nog extra van GITAAR :grin: :grin: :grin: )

bv (nu-(?)metal en eigenlijk alle muziek met gitaar erin wordt op mn school niet gewaardeerd... :sad:

Dila
7 november 2001, 19:58
ik zou naar een andere school gaan als ik jou was

Kitaarhiero
7 november 2001, 22:37
Ben je echt de ENIGE die geinteresseert is in gitaar muziek op je school? wat een ramp...nou is op mijn school eigenlijk de groep rock liefhebbers ook niet echt gigantisch, het is toch wel het grootste deel van 3-6 Havo/Vwo. hieruit trek ik de conlusie dat rock en gitaarmuziek vooral populair is in de hoger opgeleide kringen.

Kane liedjes zijn echt zó makkelijk bedacht, jezus wat een zielig pearl jam klonen, en dan ook nog eens de kant van u2 op met hun so glad you made it! geen wonder dat het aanslaat, ze stoppen er een trance stukje in.

Lenny Kravitz is opzich een erg coole muzikant, en hij doet wat hij wil en daar sta ik helemaal achter...hoewel hij niet bijster origineel is.
'k heb eens een optreden gezien (op tv...boe!) en hij gaat echt uit z'n bol...net als John Frusciante.

de coolste levende gitarist is eh...Slash..zonder twijfel (Brain may heeft ook wel een cool kapsel maar staat er bij als een zombie).

ekkerman
8 november 2001, 09:36
ik dacht dat we het er over eens waren dat b may nou niet bepaald het coolste kapsel had en dit bij meerderheid van stemmen besloten.

ekkerman
8 november 2001, 09:41
even over kane, ik weet dat het op dit moment populair is om ze af te vallen maar ik heb respect voor wat ze bereikt hebben ook al is dit omdat volgens vele natte tienerkruisjes die dinand zo'n pretty boy is ....
wie van ons zou er niet zo'n succes willen hebben ,kom op wees eerlijk wij allemaal toch ( ? )en ik denk dat ze echt leuk vinden wat ze doen en mocht het gene wat ze doen super bedacht en over ge commercialiseerd zijn ik denk als je er mee scoort ga je het vanzelf leuk vinden. ook al heb ik er geen 1 plaat van als ze op de radio zijn zet ik hem echt niet uit of zo.
moge ons allen dit succes ten deel vallen zou ik willen zegen !!!!!

ekkerman
8 november 2001, 09:41
even over kane, ik weet dat het op dit moment populair is om ze af te vallen maar ik heb respect voor wat ze bereikt hebben ook al is dit omdat volgens vele natte tienerkruisjes die dinand zo'n pretty boy is ....
wie van ons zou er niet zo'n succes willen hebben ,kom op wees eerlijk wij allemaal toch ( ? )en ik denk dat ze echt leuk vinden wat ze doen en mocht het gene wat ze doen super bedacht en over ge commercialiseerd zijn ik denk als je er mee scoort ga je het vanzelf leuk vinden. ook al heb ik er geen 1 plaat van als ze op de radio zijn zet ik hem echt niet uit of zo.
moge ons allen dit succes ten deel vallen zou ik willen zeggen !!!!!

Kitaarhiero
8 november 2001, 09:56
heb je wel gelijk in, maar echt goed wil ik het niet noemen...stelletje pearly u2 jam wannabe's...
Ik zou het trouwens inderdaad geweldig vinden om succes te hebben, maar proberen zoveel mogelijk mûn eigûn ding te blijvûn doen, weetjûwel? en geen rare mix maken van trance en rock (:S), eerder klassiek en punk!!!;)

Noctiis
8 november 2001, 11:32
Kane is redelijk goed, alleen te meegesleept in hun eigen hype. Er lopen in Nederland nog genoeg bands rond die stukken beter/origineler zijn dan Kane...

Dila
8 november 2001, 13:04
ja ik ben het met je eens dat kane niet zo origineel is. trouwens euhm kitaarhiero we hadden juist besloten dat brian may en slash de meest ONcoole gitaristen waren hoor!!

keithrichards
8 november 2001, 15:28
Angus Young ruled!!

anoniem
8 november 2001, 18:27
wat een gezeik over kane zeg!
zijn jullie levensmoe ofzo?
rock en punk gaat voor alles. Dinand is toevallig LELIJK!
hij is zeker niet het prototype van een rocker.
eat that! soes

anoniem
8 november 2001, 18:53
hieruit trek ik de conlusie dat rock en gitaarmuziek vooral populair is in de hoger opgeleide kringen.

bedankt voor het compliment maar ik zit op een vwo/havo school.

gangsta
8 november 2001, 18:53
ow dat was ik dus

Wilheilm
8 november 2001, 19:45
The man in black..........Ritchie Blackmore natuurlijk...!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noctiis
8 november 2001, 19:49
Richie Blackmore vind ik meer een naam voor de foute kapsels discussie :smile:

Dila
8 november 2001, 21:01
soes we hebben het er niet over of dinand knap is en of ie een prototiepe rocker is maar we hebben het over of de MUZIEK van kane goed is

Kitaarhiero
8 november 2001, 22:35
Op 2001-11-08 12:04, schreef Dila:
ja ik ben het met je eens dat kane niet zo origineel is. trouwens euhm kitaarhiero we hadden juist besloten dat brian may en slash de meest ONcoole gitaristen waren hoor!!


Daar was ik dus ff níet bij hè?

En zo ja, Ík ben dan een mooie uitzondering op dat vooroordeel.

Kent iemand misschien "At the Drive In"?

ps.: Ik had het vooral over Slash, Brian May is maar een saaie piet.

Yorrit
8 november 2001, 22:55
Ja At the drive-in is Cool! ik heb ze gezien, die gasten zijn echt hyperactief man!

gangsta
8 november 2001, 23:31
hey yorrit, ben jij toevallig ook tennisleraar (geweest) ?

Kitaarhiero
8 november 2001, 23:34
Op 2001-11-08 21:55, schreef Yorrit:
Ja At the drive-in is Cool! ik heb ze gezien, die gasten zijn echt hyperactief man!


mijn kapsel is te vergelijken met dat van hun gitaristen...want we hadden over foute kapsels toch? hun kapsels zijn cool

anoniem
9 november 2001, 10:26
Kent dan niemand Alexi Laiho van de Children Of Bodom? Die kan pas gitaar spelen...
(inclusief lange haren, die gebruikten trouwens al eeuwen lager gestemde gitaren...)

Dood aan Kane!
Ik heb ze op appelpop gezien en ze zuigen zwaar, die kerel had echt zwaar dik gesnaakt...

greetz,

Rubenios

Dila
9 november 2001, 11:56
ik ben trots! ik heb een vand de weinige topics gestart met 10 pagina's! :wink:

Yorrit
9 november 2001, 12:08
hey yorrit, ben jij toevallig ook tennisleraar (geweest) ?

Nee ik ben nooit tennisleraar geweest. hoedat?

Dila
9 november 2001, 14:35
wat hebben tennisleraren hier nou weer mee te maken?!

Ditmar
9 november 2001, 14:39
Op 2001-11-09 09:26, schreef anoniem:
Kent dan niemand Alexi Laiho van de Children Of Bodom? Die kan pas gitaar spelen...
(inclusief lange haren, die gebruikten trouwens al eeuwen lager gestemde gitaren...)

Dood aan Kane!
Ik heb ze op appelpop gezien en ze zuigen zwaar, die kerel had echt zwaar dik gesnaakt...

greetz,

Rubenios


Alexi Laiho is wel goed, maar fantastisch....neuh. Beetje oefenen en je speelt het met gemak na, er zit bovendien geen enkele improvisatie in die muziek. Enne.... Children of Bodom spelen helemaal niet laag: gewoon drop-d, fear factory speelt al sinds 1990 in b.

Oh ja, vind je Alexi Laiho ook niet een beetje een Yngwie Malmsteen rip-off ???

anoniem
11 november 2001, 17:02
Hij heeft zun complete gitaar in D gestemd, en de loopjes worden op concerten trouwens gewoon geimproviseerd... heb ze al 3 keer live gezien, ze rulen echt zwaar :smile::):)

gangsta
11 november 2001, 17:05
:razz:

Ditmar
11 november 2001, 17:09
Nou is de enige ervaring die ik heb met children of bodom zien de clip van downfall (ik heb wel twee ceedees van ze, dat wel), en daar zie ik die gasten toch echt de bekende one finger powerchords gebruiken.

Enne.... naar D, dat is toch geeneens omlaag gestemd te noemen, dat deden de Beatles ook al. Echt laag is zoals mijn band: Drop Bes

GerjandH
12 november 2001, 21:34
tipje..
huur/koop de video/dvd
Live at the El Mocambo van SRV
bekijk hem eens van voor en achter en geef dan nog eens je mening weer in deze topic
de groeten...

Kitaarhiero
14 november 2001, 15:08
hmmm, misschien moeten we nu gaan kijken wie de coolste LEVENDE gitarist is.... Matt bellamy!

Dila
14 november 2001, 17:11
mee eens!

Yorrit
15 november 2001, 00:10
Yeah!

Wicky
20 november 2001, 15:19
Tom Morello rockt!!!!!!!! Ik vind hem de meest vernieuwende gitarist van de jaren '90............die geluiden.......whooooooeeeeeeieeeeeeee

Kitaarhiero
20 november 2001, 15:53
ja die is ook wel cool, alleen vergeleken met bellamy maar een droogkloot.

Ditmar
20 november 2001, 18:14
Pardon, Tom Morello een droogkloot ??? Jij spoort niet.

Ibanez
20 november 2001, 19:40
Op 2001-11-20 14:53, schreef Kitaarhiero:
ja die is ook wel cool, alleen vergeleken met bellamy maar een droogkloot.
beetje vaag dat je dat nou zegt omdat tom morello een van de grootste voorbeelden is voor matt belamy :sad:

Kitaarhiero
21 november 2001, 15:40
Bellamy is veel wilder op het podium, allemaal gekke bewegingen enzo. Morrello doet dat niet zo, vandaar... en ja, verrek, tom Morello heeft bellamy erg beinvloed.

taylor
21 november 2001, 16:13
kent iemand dean brown??over gekke bewegingen gesproken.

ekkerman
21 november 2001, 19:56
als er ook een prijs is voor de gitarist die het minste doet en beweegt zou ik b b king willen nomineren .

philbee
22 november 2001, 00:06
ja of Bill Wyman dan is wel basgitarist maar die gozer was echt wassenbeeld, wel cool.

anoniem
22 november 2001, 15:15
Hee people!
Delson rulezzzzzzz !!!!!!
Hehehehehe (Carlos Santana)
hahahahahahahahahahaha!
XXXJES soes

Ditmar
22 november 2001, 16:05
Als je vindt dat Matt Bellamy beweegt op het podium (ik weet waar ik over praat, ik heb ze ook live gezien), moet je eens naar Skintag (mijn band dus) komen kijken..... mensen vroegen me na m'n optreden of ik soms te veel xtc ophad (ik freak nog wel eens onstage)

ekkerman
22 november 2001, 17:55
het is maar goed dat wij allemaal niet van ieder optreden een bandje terug horen of een videootje terug zien als we gespeeld hebben want ik denk dat wij ons allemaal wel ens aan gekke of sachereinige bekken trekken schuldig maken en net als wij denken er ontzettend cool bij gestaan te hebben ; 1 tip kijk de band niet trug!!

Dila
22 november 2001, 20:09
ik heb een keer een tape van een optreden gezien man ik kon wel janken! ik zag eruit als een depresief lijk, ik keek het hele optreden lang naar de grond en mn gitaar hing op mn knieen wat er ook werkelijk niet uit zag. onze bassist vond het ook vreselijk, ze keek de hele tijd met zo'n smoel van 'was ik maar thuis' terwijl ze het juist vet cool vond enzo. noooit tapes van een optreden van jezelf bekijken!!!

Dila
22 november 2001, 20:10
by the way ik heb met dit topic geloof ik het record gehaald van 11 pagina's!!!

Ditmar
23 november 2001, 01:38
ik had eigenlijk wel een videootje van m'n laatste optreden willen hebben

ik kreeg zoveel opmerkingen over hoe cool ik onstage stond

Ibanez
23 november 2001, 18:12
Jammer...had ik ook wel willen zien. :smile:

Kitaarhiero
24 november 2001, 12:14
bwèh...Ik moet nog steeds een opname van een jaar geleden krijgen, van de eerste versie van m'n band...ik heb hem al een keer gehoord, de zanger vondt het vreselijk, maar ik vondt het nog wel meevallen. Ik had het idee een solo helemaal verneukt te hebben (vals, ongewenste harmonics, ongewenste palm-mutes), maar het viel reuze mee...oef.
Maar nu wil ik dus die opnamûh!!!!

anoniem
16 december 2001, 12:35
James Hetfield van Metallica is ook cool

Bas
16 december 2001, 13:10
Absoluut.. Slash is the man!

Want kan die vent spelen zeg..

Kitaarhiero
17 december 2001, 10:33
'Bout slash...Mijn haar is op de helft...m'n snelheid op 3 kwart...

Dila
18 december 2001, 16:08
Op 2001-12-17 09:33, schreef Kitaarhiero:
'Bout slash...Mijn haar is op de helft...m'n snelheid op 3 kwart...


hahaha :razz:

ik heb een record gehaald he, met mn topic?? 12 paginas!!!

Kitaarhiero
18 december 2001, 20:32
Hartelijk gefeliciteerd :wink:

gangsta
18 december 2001, 20:55
congratulaties (?) (Hm....)

Shinoda-girl
19 december 2001, 19:09
hee dieltje gefelie.
leuk met zo'n onderwerp!
ik wil er ook één beginnen maar waarover????..........

Ditmar
20 december 2001, 01:20
Over Kurt Cobain, dan ben je gegarandeerd van veel reacties. :grin: :grin: :grin: :grin:

griffin
20 december 2001, 02:05
Iemand Lukather al genoemd?

Held!

Outshine
20 december 2001, 11:32
Op 2001-12-20 00:20, schreef Ditmar:
Over Kurt Cobain, dan ben je gegarandeerd van veel reacties. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Als je t maar uit je hoofd laat....:grin:

anoniem
20 december 2001, 14:32
Mag ik ook nog wat zeggen als anoniem?

Ik schrijf zelf nummers en al zou ik dat niet doen, het is pas als je zelf speelt dat je er achter komt hoe slim Kurt's nummers in elkaar zitten. Hij gebruikte op Nirvana Unplugged voor de meeste nummers heel eenvoudige akkoorden en slechts een enkel sus akkoord (A4). Verder gebruikte hij op de gehele cd slechts een mineur akkoord (d) en dat geeft gewoon aan dat je per definitie een genie bent.
Wat me het meest bij blijft is het loopje in about a girl; hoe hij simpel van E5 naar A(m) naar C en weer terug naar E5 - G gaat (But I can't see you every night).

Geweldig. Ik denk niet dat er veel gitaristen zijn die met zo weinig akkoorden zulke geweldige nummers maken.

Dus zeg wat je wilt over Cobain; ik denk dat als hij zou willen, hij de meest moeilijke akkoorden schema's zou kunnen brouwen en de moeilijkste solo's uit zijn hoofd zou kunnen toveren maar hij doet het zoals het hoord; hij houdt het simpel en intelligent en dat is gewoon geniaal.

Helemaal met Dila eens..

-- Dirk --

Kitaarhiero
20 december 2001, 15:38
Ik ben het echt met je eens over about a girl, over alles eigenlijk. Kurt Cobain was een meesterlijke componist/schrijver.

Dila
20 december 2001, 19:49
met jullie kan ik praten!

anoniem
21 december 2001, 13:19
Nou ... ik vond Kurt een fantastische kerel met uitstraling en zo, the whole thing.

Maar eh Kurt leuk? That ain't gonna fly:)

Tim
21 december 2001, 15:41
devin townsend

Dila
21 december 2001, 17:28
13 pagina's!!!!!

Ditmar
21 december 2001, 21:11
Kijk, en Tim is dus iemand met wie ik kan praten..... Devin Townsend is god !!!!!

En als jullie niet weten wie hij is, moet je definetly een keertje naar Strappping Young Lad luisteren !!!!!!

KoRnFreaK
21 december 2001, 22:58
K kies voor Brian Welch van korn...

jaccoos
21 december 2001, 23:25
Waren Chris Cornell en Kim Tahyil al genoemd. Volgens mij niet he

gangsta
22 december 2001, 13:41
die vent van the who

Ditmar
22 december 2001, 15:22
Op 2001-12-21 21:58, schreef KoRnFreaK:
K kies voor Brian Welch van korn...


Nee, dat liet zich niet raden.....

anoniem
22 december 2001, 16:36
Ik vind Vernon Reid (Living Colour) veruit de coolste!!!

Geert

lupoloco
23 december 2001, 15:22
Marty Friedman!

lupoloco
23 december 2001, 15:43
en we moeten chuck schuldiner zeker niet vergeten (ex-gitarist van DEATH),op 13 december gestorven aan kanker, alweer een legende minder, may he rest in peace.

lupoloco
23 december 2001, 15:58
alweer iemand vergeten!
dit is echt de coolste gitarist van allen :
jim martin (van faith no more met zijn kewle bril in "epic" :wink: )

anoniem
23 december 2001, 16:21
geef mij Vai maar, die kan freaken mt zijn gitaar, en heeft een totaal eigen uitstraling,beetje hendrix achtig

Ray
23 december 2001, 16:30
Hier 5 zeer coole:
http://www.musica.at/lesachtaler/
(ik kan niet kiezen)

ekkerman
24 december 2001, 13:02
inderdaad heel cool ,ray !!

Nesker
24 december 2001, 13:37
Coolste gitarist is Eddie Van Halen natuurlijk

Ditmar
24 december 2001, 20:31
ehm.....was Dino Cazares eigenlijk al genoemd ??? Ik heb die gozer ontmoet en hij is echt heel cool.

anoniem
24 december 2001, 20:37
C'mon now people.. Slash = Jesus
Van Halen = God

Slash is zeker de coolste en Eddie van Halen is beyond cool-zijn...

Oh en 'Kurt' is (WAS sorry) een loser

ekkerman
25 december 2001, 13:28
ie er toch weer zo'n annoniempie door geslopen ....
maar wat eddie betreft heeft ie gelijk .

Kitaarhiero
25 december 2001, 21:23
eh... eigenlijk ben ík het daar niet mee eens.
laten we het ff wat anders stellen....

Hendrix was god
Eddie van Halen Jezus
Slash, Kirk hammet etc. zijn apostelen :wink:

Kurt Cobain, Johnny Greenwood, Tom Morello en Matt Bellamy zijn ketters.

Page is SATAN!

EmgMaster
26 december 2001, 12:49
Kirk Hammett uiteraard

Ditmar
26 december 2001, 18:39
Aangezien dit het 200e bericht is, wil ik graag als eerste Dila feliciteren met het halen van 200 replies !!!

Outshine
26 december 2001, 21:31
Aangezien dit het 201e bericht is, wil ik graag als tweede Dila feliciteren met het halen van 201 replies !!! :grin:

Manolito
26 december 2001, 22:55
En alsnel komt de 15e pagina!!! Wat een grote topic!! Hmm de coolste, ja ik dacht eerst aan Kirk Hammet, vooral bij S&amp;M met zijn pakkie, what about Nuno Bettencourt? Ik dacht dat ik die naam wel minstens 1 keer zou hebben gehoord na 10 pagina's. Petrucci klinkt al erg cool, maar heb ik nog nooit gezien. Kurt is gewoon cool, en ja Brian May, misschien oogt hij heel cool door zijn eigen Red Special (die nu ook op de markt is gebracht door het bedrijf Burns!!! http://www.burns-guitars.com/home.php ), Carlos Santana was very cool in de clip Smooth, ook wel m.b.v zijn gitaartje, Hetfield (ook S&amp;M), die gasten van het Rosenberg Trio (dat is ook cool hoor). En ja, gitaristen zijn ze niet, maar die gasten van Apocalyptica...

P.S. Hey Dila, volgens mij komt er nog lang geen eind aan deze topic :smile:

Ditmar
27 december 2001, 01:26
Ik denk dat cool zijn voornamelijk met uitstraling en uiterlijk te maken heeft. In dat opzicht kan ik toch moeilijk zeggen dat ik Bettencourt en Petrucci coole gitaristen vind..... Petrucci is een van mijn favoriete gitaristen, maar voor de rest is het gewoon een saaie lul met een schattig gezinnetje.

Skidrow
27 december 2001, 08:21
mijn favoriet is toch wel David Hollestelle Maar Kitaarhiero verder ben ik het wel met jou eens!!!! :wink:




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Skidrow op 2001-12-27 07:24 ]</font>

Manolito
27 december 2001, 12:29
Prince is misschien wel meer zanger dan gitarist, maar hij liet zich wel zien bij die clip Purple Rain.
Hmm, Eddie heb ik gezien noch gehoord (moet ik weleens doen). Ja alleen die solo van "Beat It", ik moet mijn kennis nog maar eens verbreden, gitaristen waarvan ik al veel muziek van heb gehoord zijn Brian May, Petrucci, Hetfield &amp; Hammet, Nuno en net luister ik naar Queensryche (kweet nog niet uit mijn hoofd hoe die gitaristen heten).
Die ex-gitarist van Limp Bizkit vond ik altijd wel grappig, ik dacht eerst dat hij Slipknot wilde na-apen met zijn maskers.

Dila
27 december 2001, 13:01
jeeeeeuuuuuh!!! Ik heb een record!!! we moeten er in elk geval 15 pagina's van maken, helpt iedereen ff mee?? ik ben het wel met kitaarhiero eens over die ketters en satan, dat heb je mooi bedacht!

Manolito
27 december 2001, 13:59
Hmmmm, wat moet ik zeggen? Ik kwam al twee keer langs met mijn mening over de coolste gitarist(en). Nou nogmaals gefeliciteerd met jouw aankomende 15e pagina, nog een nieuw record!!! Hoe lang is dit eigenlijk al aan de gang? Oh ik moet gaan...

Casey
27 december 2001, 17:46
Als er maar een de coolste mag zijn dan vind ik de gitarist die dan ook echt als een rockster leeft met drugs , drank de hele shit , coole act op het podium , terwijl de meesten die hem dit lang nadeden al zijn overleden en hij dit nu al zo'n 35 jaar volhoud en nog steeds aan de top staat , herkenbaar geluid heeft met een eigen stijl .
Keith Richards .
Ik wil die coole boys van nu wel eens zien over 30 jaar !

Kitaarhiero
27 december 2001, 19:57
De meeste coole boys van tegenwoordig zijn maar brave Pikkies vergeleken met Keef en de andere 50-60ers.

nee, als er een écht coole gitarist is (na mij natuurlijk;)) dan is het wel Nicholaus Arson van de Hives.... want de Hives zijn gewoon een enorm coole band!

Pee
28 december 2001, 18:07
Gefeleciteerd met de 15e pagina, Dila.

Pee
28 december 2001, 18:08
Op 2001-10-12 16:58, schreef Ibanez:
Coolste gitarist vind ik Joe Satriani. Hij ziet er tegenwoordig alleen een beetje debiel uit met ze kale koppie maar hijs toch cool(ook door zijn muziek natuurlijk).


Ben ik helemaal mee eens. John petrucci heeft wel een machtig uitzicht...

Dila
28 december 2001, 18:13
joepie!!!!! 15 pagina's!!!!!

anoniem
28 december 2001, 22:32
danny lademacher en albert lee,o ja brian may

Kitaarhiero
29 december 2001, 23:32
Een Jubileum... gefeliciteerd.

Dila
30 december 2001, 12:27
op naar de 16!

Ibanez
30 december 2001, 12:46
Nu word het toch een beetje een onzin topic :grin: maarja als je de 16 wil halen, ga ik wel ff door met onzin berichten. :grin: :grin:

Ibanez
30 december 2001, 12:46
Nu word het toch een beetje een onzin topic :grin: maarja als je de 16 wil halen, ga ik wel ff door met onzin berichten. :grin: :grin:

Ibanez
30 december 2001, 12:46
Nu word het toch een beetje een onzin topic :grin: maarja als je de 16 wil halen, ga ik wel ff door met onzin berichten. :grin: :grin:

Ibanez
30 december 2001, 12:47
Whaha zo gaat het lekker snel :grin: :grin:

ekkerman
30 december 2001, 15:52
jaaaa, op naar de 16 !!

ekkerman
30 december 2001, 15:52
jaaaa, op naar de 16 !!

ekkerman
30 december 2001, 15:52
jaaaa, op naar de 16 !!

ekkerman
30 december 2001, 15:52
jaaaa, op naar de 16 !!

ekkerman
30 december 2001, 15:52
jaaaa, op naar de 16 !!

Dila
30 december 2001, 16:35
bacl to topic: kurt cobain

Dila
30 december 2001, 16:35
bacl to topic: kurt cobain

Dila
30 december 2001, 16:35
bacl to topic: kurt cobain

Dila
30 december 2001, 16:35
bacl to topic: kurt cobain

Dila
30 december 2001, 16:35
bacl to topic: kurt cobain

Manolito
30 december 2001, 16:39
Ja...

Manolito
30 december 2001, 16:40
zo kunnen we

Manolito
30 december 2001, 16:40
wel doorgaan

Manolito
30 december 2001, 16:41
nááár...

Manolito
30 december 2001, 16:41
Pagina 20!!!

Manolito
30 december 2001, 16:42
Op naar pagina 20!!!

Ditmar
30 december 2001, 16:49
Ik

Ditmar
30 december 2001, 16:49
ben

Ditmar
30 december 2001, 16:50
veel

Ditmar
30 december 2001, 16:51
cooler

Ditmar
30 december 2001, 16:52
dan

Ditmar
30 december 2001, 16:52
Kurt

Pee
30 december 2001, 16:52
jaja, zo heb je gemakkelijk het topic met de meeste replys

Ditmar
30 december 2001, 16:53
Cobain

PeArLjAm
30 december 2001, 16:57
haha daar gaan we weer

Pee
30 december 2001, 16:58
off-topic kan, maar dit...


ps, waar vind je een lijst met alle smilies? Ik ken de standaard maar die andere...

test: :smile: :smile:) :cool: Nog?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2001-12-30 16:00 ]</font>