PDA

View Full Version : Hulsjes om voorbuisje



BartL
17 mei 2005, 18:07
Blaat het niet, dan schaapt het niet.

BartL
17 mei 2005, 18:08
Het hulsje om de voorbuis van mijn R55 rammelt mee op bepaalde frequenties.

V: Je had toch een M100
A: Ja, maar die is nu van Nicci :)

Wat is een veilige manier om het dingetje vast te zetten/houden? Ik heb gelezen dat je er geen schuim in moet gaan doen...dôh :-D Maar is het wel veilig om een stuk schuim tussen de hulsjes van de voorbuisjes te stoppen, of moet ik dit op een andere manier oplossen?

BartL
17 mei 2005, 18:30
EIgen idee:
Met een stukje plakband vastmaken aan de 2 naast-gelegen :) voorversterkerbuisjes?

BartL
17 mei 2005, 18:41
Antwoord:
Plakbandje helpt niet, ik moet hem denk ik echt klemmen...

Whelp!

Nocki
17 mei 2005, 19:32
normaal gesproken zit er een veer in de top van dat hulsje waardoor hij de buis op zn plaats houdt en de buis zorgt dan automatiesch ook dat die huls niet gaat trillen. zo t ehoren mis jij die veer.

Nocki

Mitch
17 mei 2005, 19:54
Juist, een veer of een stukje vilt wat de buis klemt. Je had die kwaliteitsbak natuurlijk nooit weg moeten doen :D

Nicci
17 mei 2005, 19:58
hoezo, rammelt mee? wat doe jij met die versterkers dat ze zo snel stuk gaan?
geweldige versterker die M100 overigens. daar gaat ik veel plezier aan beleven. het geluid waar ik o.a. naar op zoek was is de 2e gain 'uittrekken'. dat geluid zat ook in de R55, maar dan moest je zowel volume als master op 9 a 10 zetten. en dat trokken mijn oren niet . . . .

nicoverduin
17 mei 2005, 20:05
Klinkt alsof de veer eruit is. Zo niet effe een beetje uitrekken. Is het verholpen. Anders heb ik nog wel ergens een oude liggen. Mag je wel hebben.

Mail me maar effe met je adres. nico.verduin@wanadoo.nl

Nico

Mitch
17 mei 2005, 20:12
geweldige versterker die M100 overigens. daar gaat ik veel plezier aan beleven. het geluid waar ik o.a. naar op zoek was is de 2e gain 'uittrekken'. dat geluid zat ook in de R55, maar dan moest je zowel volume als master op 9 a 10 zetten. en dat trokken mijn oren niet . . . .

8-) Dit hadden we al eens besproken, ja. Beetje gelikter en beter af te stellen hè ? Wel grappig dat jij 'm nou uiteindelijk toch hebt. Veel plezier ermee !

Nicci
17 mei 2005, 20:25
gaat lukken. toen jij hem 2e hands aanbood heb ik er nog over nagedacht, maar had er even geen €900 voor over.

robzilla
17 mei 2005, 22:30
Ik mis op 1 preamp tube een heel beschermgevalletje, is dat erg?

Nicci
17 mei 2005, 22:51
nee. die kapjes zijn niet noodzakelijk. volgens mij houden ze het buisje goed op zijn plaats en meer niet. toch?

BartL
17 mei 2005, 23:33
hoezo, rammelt mee? wat doe jij met die versterkers dat ze zo snel stuk gaan?
LoL...ik doe er niets fouts mee en het is ook bijna niet te horen overigens. Het is alsof er iets in de ruimte waar je speelt meetrilt. Pas toen ik wist dat het aan dat dingetje lag ging ik er echt op letten.

Die M100 is inderdaad een mega-amp. Maar toch heb ik nu, met de R55, meer het "Yes, ik heb een nieuwe amp!"-gevoel. Geen idee hoe dat komt :-? :-D

Maar goed, we zijn allebei erg happy; kan niet beter toch? 8-)

BartL
17 mei 2005, 23:39
Heb het hulsje er even afgetrokken. Er zit wel een veertje in. Daarboven (het deel dat tegen de buis zit) zit nog wat 'spul'. Iets grijs-harigs achtig. Is dat vilt? Kan ik het hulsje onder het vilt opvullen met iets anders? Watten ofzo? Ik heb geen idee. Ennuh...als 'vilt' goed is, kan ik dan ook gewoon een bierviltje erin knallen als opvulling?

Nicci
17 mei 2005, 23:44
Maar toch heb ik nu, met de R55, meer het "Yes, ik heb een nieuwe amp!"-gevoel. Geen idee hoe dat komt :-? :-D


de R55 is veel sjieker . . . mooie versterker. die M100 . . . tsja. prachtig geluid, maar ik ben bang dat de band morgen vraagt of we overschakelen naar wat 'zwaarder materiaal'. de M100 heeft een, laten we zeggen, wat ruiger uiterlijk . . .

BartL
17 mei 2005, 23:48
Meer zo van 'ik ga je opvreten' :o

Inderdaad :)

LordRiffenstein
18 mei 2005, 07:37
nee. die kapjes zijn niet noodzakelijk. volgens mij houden ze het buisje goed op zijn plaats en meer niet. toch?

Ik vermoed dat ze ook wel wat helpen als shielding tegen straling van de transfo's die meestal toch in de buurt staan.

BartL
18 mei 2005, 13:13
Als ik ze allemaal eraf haal, rammelt alles een beetje. Die hulsjes houden ze dus netjes op de plaats. Moet hem inderdaad opvullen met vilt oid.

BartL
18 mei 2005, 13:14
Forum werkt weer voor de helft...

pol
18 mei 2005, 16:56
nee. die kapjes zijn niet noodzakelijk. volgens mij houden ze het buisje goed op zijn plaats en meer niet. toch?

Ik vermoed dat ze ook wel wat helpen als shielding tegen straling van de transfo's die meestal toch in de buurt staan.

ik heb helemaal geen kapjes in mijn amp en last van ruis of storing heb ik ook niet.

hangt van het type buisvoet af denk ik, sommigen zijn zonder kapjes.

Mitch
18 mei 2005, 18:39
Weet je zeker dat het buisje zelf niet microfonisch is ? Dat klinkt namelijk ook als meetrillen en hoeft niet meteen een hoop gepiep uit de versterker te geven of zo....
Vervang er eens één.

BartL
18 mei 2005, 23:10
Nou...als ik het hulsje tegenhoud met een schroevendraaier is het geluid weg. Daarom denk ik dat het gewoon iets te losjes zit.

marc_o
19 mei 2005, 10:48
@ BartL: Ongelooflijk dat je die versterker geruild hebt....je hebt er toch wel een pak geld bijgekregen, anders lacht Nicci zich een slag in de rondte...dam'n, wat ga jij een stap achteruit zeg, brrr!

:-?


@Nicci: Proficiat!

Nicci
19 mei 2005, 11:05
ik loop al een paar dagen met een :-D op mijn smoel! ik weet niet wat je onder een pak geld verstaat, maar er zijn flappen overhandigd.
ik weet niet of Bart er op achteruit is gegaan, maar ik weet wel dat ik er op vooruit ben gegaan . . . .

Mitch
19 mei 2005, 13:14
Ze hebben niet alleen andere looks, maar vooral een ander karakter. Het scheurkanaal van de R is vooral veel minder goed af te stellen dan dat van de M: die is bizar veelzijdig.
Met een strat hangt die R wel weer erg makkelijk in de mix.... het heeft allebei wat ! Maar de Clubster rules :D

marc_o
19 mei 2005, 13:44
Ze hebben niet alleen andere looks, maar vooral een ander karakter. Het scheurkanaal van de R is vooral veel minder goed af te stellen dan dat van de M: die is bizar veelzijdig.
Met een strat hangt die R wel weer erg makkelijk in de mix.... het heeft allebei wat ! Maar de Clubster rules :D

Alleen als je niet rijk genoeg bent voor een Fandango natuurlijk. :)

Nicci
19 mei 2005, 15:15
ik vind juist die M100 goed reageren op single coils. als ik met mijn nekelement over kanaal 1 van de R55 speelde vond ik het vaak te stug en te levensloos. dit heeft de M100 in het geheel niet.
maar ik snap Bart ook weer wel. De R55 is veel gemakkelijker. Lichter en minder complex. Daar valt ook iets voor te zeggen.

marc_o
19 mei 2005, 15:32
Tja, een Smart is ook een auto..........................toch? :)

Nicci
19 mei 2005, 15:43
precies. je kan er geen M100 in kwijt, maar het is een auto . . .

BartL
19 mei 2005, 17:16
Zo, ben ik weer. Nieuw eindbuisje geritseld en het probleem is voor zover ik nu gehoord heb opgelost. :)

Tsja, persoonlijk zag ik niet echt veel voordelen van de M100. Vooral omdat ik eigenlijk niet zo een super veelzijdige amp nodig heb. Ik vind vooral het clean van de R55 toch wel een stuk lekkerder (helderder). Daar houd ik toch wel van (achteraf gezien dan). Speel nu dus met een strat over het clean kanaal, met de bright switch ON. Dus dat is tegen het schelle aan, maar ooh zo lekker 8-)

BartL
19 mei 2005, 17:17
Zo, ben ik weer. Nieuw eindbuisje geritseld en het probleem is voor zover ik nu gehoord heb opgelost. :) Dus Michel, je had toch gelijk :oops:

Tsja, persoonlijk zag ik niet echt veel voordelen van de M100. Vooral omdat ik eigenlijk niet zo een super veelzijdige amp nodig heb. Ik vind vooral het clean van de R55 toch wel een stuk lekkerder (helderder). Daar houd ik toch wel van (achteraf gezien dan). Speel nu dus met een strat over het clean kanaal, met de bright switch ON. Dus dat is tegen het schelle aan, maar ooh zo lekker 8-)

Nicci
19 mei 2005, 17:38
even een klein tipje Bart; experimenteer flink met die knoppen en die pull/push knoppen. met flink bedoel ik dingen als treble: 8+ mid: 3+ bass 8 ofzo (ik geef maar een dwarsstraat). die knoppen werken nogal interactief. als je er flink mid uithaalt met de midknop kan je dit compenseren met veel bas (die dan weer laag-mid toevoegt, etc). misschien denk je niet aan dat soort standen, omdat je bang bent er teveel midden uit te halen, maar nogmaals: de treble en bas op een hoge stand compenseren dit.

Mitch
19 mei 2005, 18:24
Everybody happy toch ? Nicci zou de M100 niet direct van mij gekocht hebben, jij wel en uiteindelijk heeft ied toch de Rivera van zijn keus :)

Nicci
20 mei 2005, 08:32
even een tip: wees niet bang om te experimenteren met die knoppen. soms geven instellingen waar je misschien niet zomaar op zou komen een prima geluid. als je bas op 8 zet en mid op 3, dan ben je misschien bang voor een geluid met weinig midden, maar die knoppen werken zeg maar 'interactief'. doordat de bas op 8 staat vult deze laagmidden aan.
om een voorbeeldje te geven: ik heb kanaal 2 op dit momenet alsvolgt ingesteld bas 8+ mid 3+ treble 7+ (+=pull). geweldig geluid.