PDA

View Full Version : Gitaar leren spelen, hoe en wat?



Roef
19 augustus 2002, 22:16
Hoi,

Ik kwam vandaag ineens op het idee om gitaar te leren spelen.
Nouja, het idee was er al maar ik deed er nooit iets mee.
Maar nu wil ik toch wel eens meer weten.

Hoe gaat het in z'n werk en zo?
Hoe pak je het aan?
Wat is de beste manier om het te leren?
Ik heb op http://forum.fok.nl al wat geinformeerd en daar werd ik weer op dit forum gewezen.
Sinds dit forum ervoor gemaakt is probeer ik het hier nog eens. :smile:

Op Fok waren de meeste mensen het erover eens dat je het beste op individuele basis les kunt nemen. Het liefst niet bij een of andere commerciele instantie of muziekschool.
Zo kwam het idee om een soort advertentie op te hangen in oefenruimtes, en zelfs supermarkten, om zo een leeraar/leerares te vinden.

Dat zal ik ook zeker doen. Maar nu ik hier toch ben vraag ik me af of hier ook mensen uit Almere komen die les geven.

Mocht het iets uitmaken, ik ben 18 jaar jong en woon in Waterwijk(Almere dus).

Groeten Marcus

ammelis
19 augustus 2002, 23:23
Hoi en welkom.
Leuk dat je gitaar wilt leren spelen.
Les nemen is inderdaad een goed idee.
Wat ik echter eerst zou doen is effe kijken bij bijv. een vriend die ook gitaar speelt hoe zo'n gitaar in je handen aanvoelt, effe wat simpele dingetjes leren en kijken of je dat leuk vindt enz.
Ook effe bedenken op wat voor gitaar je wilt spelen (electrisch of akoestisch)en wat je verwacht van een gitaarles, noten leren lezen of niet (sommige leraren zijn daar nogal fan van terwijl je er geen zin in hebt) en wat voor muziekstijl je leuk vindt.
Kortom, voor je les neemt (wel doen!) effe om je heen kijken.

Roef
20 augustus 2002, 01:13
Op 2002-08-19 22:23, schreef ammelis:
Hoi en welkom.
Leuk dat je gitaar wilt leren spelen.
Les nemen is inderdaad een goed idee.
Wat ik echter eerst zou doen is effe kijken bij bijv. een vriend die ook gitaar speelt hoe zo'n gitaar in je handen aanvoelt, effe wat simpele dingetjes leren en kijken of je dat leuk vindt enz.
Ook effe bedenken op wat voor gitaar je wilt spelen (electrisch of akoestisch)en wat je verwacht van een gitaarles, noten leren lezen of niet (sommige leraren zijn daar nogal fan van terwijl je er geen zin in hebt) en wat voor muziekstijl je leuk vindt.
Kortom, voor je les neemt (wel doen!) effe om je heen kijken.


Dat was ik wel van plan ja. Hoewel het nogal lastig is daar ik geen vrienden of kennisen heb die gitaar spelen. :sad:
Wat betreft het type gitaar en muziekstijl. Een akoestische gitaar, en pop/rock achtige muziekstijl vind ik lekker.