PDA

View Full Version : GR-33



Avatar
19 augustus 2002, 20:11
Ik zit er aan te denken om een Roland GR-33 aan te schaffen. Nu weet ik dat het met een keyboard mogelijk is om door het spelen van een toets een sequence op bijvoorbeeld een computer te starten. Nu is mijn vraag of dit ook kan, als ik een GR-33 gebruik?

piezo
9 november 2002, 21:16
Hee Avatar, een beetje laat antwoord, maar misschien heb je er nog iets aan. Ik heb het zojuist uitgeprobeerd met mijn oude Atari Cubase progamma waar ik die Remote Control functie ooit in had geprogrammeerd. Daarop kon je diverse combinaties van midi-notes programmeren om te starten, stoppen, quantizen en veel meer. Altijd een vaste remote key en een wisselende functiekey Nu uitgeprobeerd met aansturing door GR-33. Dat het zou werken wist ik wel maar niet of het in mono-mode (MIDI mode 4), dus met VERSCHILLENDE KANALEN voor de 2 noten, ook zou werken. En dat doet het. Je moet natuurlijk wel combinaties van noten kiezen die je normaal niet tegelijk zou spelen. En hoe het bij andere sequencerprogramma's werkt weet ik niet. Mijn huidige cubasis kent de remote functie niet.

The Monolith Deathcult
10 november 2002, 22:39
De Roland GR-1 gitaarsynth inclusief midi element en bekabeling.

Hetzelfde systeem als Karl Sanders van Nile

Tegen iedere aannemelijke rpijs

mj.dekker@home.nl

SATAN
11 november 2002, 09:34
tsja
wat is een redelijke prijs ?
wat vind je van 200 euro ?

Pat Boyack
13 november 2002, 21:43
Ik heb zelf een gr33 met fender roland ready strat gehad.IT SUCKS !!!!!!
Ze praten dan over een verminderde latency,
mooi niet dus.Als ik de gewone elementen en het gk2a element tegelijk gebruikte, werd je misselijk van de vertraging, die DUIDELIJK HOORBAAR was.Besteed je centen liever aan een keyboard,want met een gitaarsynth gitaarspelen is er zowiezo niet bij.Dit vereist een heel andere techniek.
Daar komt nog bij dat de geluiden van de gr33
echt niet zo geweldig zijn.Het enige wat er wel goed aan is zijn de effecten.SUCCES.

piezo
16 november 2002, 12:34
Op 2002-11-13 21:43, schreef Pat Boyack:
Ik heb zelf een gr33 met fender roland ready strat gehad.IT SUCKS !!!!!!
Ze praten dan over een verminderde latency,
mooi niet dus.Als ik de gewone elementen en het gk2a element tegelijk gebruikte, werd je misselijk van de vertraging, die DUIDELIJK HOORBAAR was.Besteed je centen liever aan een keyboard,want met een gitaarsynth gitaarspelen is er zowiezo niet bij.Dit vereist een heel andere techniek.
Daar komt nog bij dat de geluiden van de gr33
echt niet zo geweldig zijn.Het enige wat er wel goed aan is zijn de effecten.SUCCES.


Avatar, de meninigen over gitaarsynths zijn inderdaad nogal verdeeld. Sommigen leren leven met de vertraging, anderen niet. Die vertraging zal misschien nog wel iets minder kunnen maar helemaal weg gaat toch nooit, omdat de pitch-to-MIDI converter één, of een aantal, hele snaartrillingen nodig heeft om te kunnen meten welke toonhoogte je speelt. De lage snaren trillen langzamer dus is de vertraging daar ook groter. Overigens is de afstelling van groot belang. En ook dan reageert de Gk-2a/GR-33 op iedere gitaar anders, gewoon omdat een gitaar nu eenmaal meer leeft dan een rijtje zwarte en witte plastic aan/uit schakelaars.
De GR-33 geluiden zijn wat aan de lieve kant net als de overeenkomstige JV-patches. Met behulp van de EFX kun je echter behoorlijk smerige geluiden maken.
Avatar, ga gewoon af op je eigen oordeel. Een kwartierje in de winkel, met alleen de presetgeluiden en de 1-keer-is-leuk gimmicks van de GR tot je beschikking, geeft geen goede indruk. Leen een setje of ga uitgebreid proberen bij iemand die een setje heeft.

Ic3gl0vE
16 november 2002, 21:50
Op 2002-11-16 12:34, schreef piezo:
[, gewoon omdat een gitaar nu eenmaal meer leeft dan een rijtje zwarte en witte plastic aan/uit schakelaars.



heerlijke beschrijving van een synth :sad: