PDA

View Full Version : Gitaar meenemen op reis



MADdie86
19 augustus 2002, 19:16
Ik ga morgen vroeg naar Tunesie en nu wou ik mijn gitaar meenemen.
Nu kreeg ik nu pas te horen dat je de reis firma moest bellen om te vragen of dat kan en mag :S Want ik wil hem mee als hand bagage.
Hoe zit dit nu allemaal?? want ik wordt ten eerste gek van dat ik info te laat krijg. En ten tweede als ik een week geen gitaar kan spelen (ik ben verslaafd :smile: )

Noctiis
19 augustus 2002, 19:18
er zijn van die kleine reisgitaartjes, die kan je zoiezo meenemen als handbagage... een normaal formaat gitaar verschild heel erg, de ene keer mag het, de andere keer niet
succes!

BLOK182
19 augustus 2002, 19:21
Je kan idd een 3/4 gitaar proberen.

Grandma_Placenta
19 augustus 2002, 19:34
nou ik ben dus een paar weken geleden naar Zuid Afrika geweest met de KLM en ik mocht mn electrische NIET meenemen als handbagage, dus toen heb ik m in mn akoestisch gitaarkoffer gedaan en allemaal kleren erin gelegd als bescherming, toen heb ik m bij de gewone bagage gedaan en gevraagd of ze er een 'Fragile' sticker op wilden plakken.

Stefan16384
19 augustus 2002, 23:07
Op 2002-08-19 18:34, schreef Grandma_Placenta:
nou ik ben dus een paar weken geleden naar Zuid Afrika geweest met de KLM en ik mocht mn electrische NIET meenemen als handbagage, dus toen heb ik m in mn akoestisch gitaarkoffer gedaan en allemaal kleren erin gelegd als bescherming, toen heb ik m bij de gewone bagage gedaan en gevraagd of ze er een 'Fragile' sticker op wilden plakken.


Fragile betekent op Schiphol alleen maar dat je er niet met een heftruck over heen mag rijden. Gooien en schoppen doen ze dan nog rustig. Wat ik duidelijk wil maken: Ik weet hoe ze met de spullen daar omgaan, en mijn gitaar zal nooit door de handen van die barbaren gaan.....

Grandma_Placenta
20 augustus 2002, 11:01
ja dat had ik gemerkt, toen ik m terugkreeg zaten er allemaal krassen op die koffer..gitaar mankeerde gelukkig niks

sebass
20 augustus 2002, 19:22
Ik ben ook naar Tunesië geweest en ik mocht mijn gitaar niet als handbagage meenemen hij is te groot ik heb nog gebeld.

MADdie86
27 augustus 2002, 16:36
Nou ik ben terug en ik heb geen grote problemen gehad :wink: Heen reis hadden ze hem achterin, achter de laatste rij stoelen neer gelegd. En op de terug reis zat hij lekker tussen de dijen van een mooie sterwardess :grin:

Maar ik heb vandaag mijn mail gechecked (70 e-mailtjes heleboel troep) en daar zat ook een e-mailtje van transavia bij :sad:
Ik had hun namenlijk ge-mailt.
Ik citeer :

'Geachte heer Driessen,

In antwoord op uw e-mail van 19 augustus jl. het volgende.

Uw muziekinstrument kunt u niet als handbagage meenemen in de cabine. U kunt deze echter wel zo goed mogelijk inpakken en bij de check-in balie afgeven zodat men deze als afwijkende bagage kan behandelen. Vervoer geschiedt op eigen risico.

Wij hopen dat wij u met dit antwoord van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groet,



Transavia Customer Contact Center



GEZEIK (eigen inbreng :smile: )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maddie86 op 2002-08-27 15:46 ]</font>

Dirk_Hendrik
27 augustus 2002, 21:33
Heb een tegengestelde ervaring:

Stennis schoppen bij de incheckbalie. Als je bek maar groot genoeg is kom je een eind. Ze willen het niet maar per jaar gaan er uiteindelijk 1000-en gitaren als handbaggage mee. Geen enkele gitarist ziet jijn gitaar graag in het baggageruim verdwijnen e in de cabine is er echt genoeg plaats.

Wisten jullie trouwens dat de vormgeving van de Musicman Stingray is ontwikkeld met als eis dat hij in een luchthavenbaggagekluis moest kunnen passen?

Fluffy
27 augustus 2002, 21:45
nee :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fluffy op 2002-08-27 20:46 ]</font>

master G
1 september 2002, 16:40
k kan niet zonder me gitaar moe altijd mee!!