PDA

View Full Version : gibson gothic explorer



bobby
19 augustus 2002, 18:10
hallo...iemand enige ervaring met deze gitaar??

FNaRK
19 augustus 2002, 18:45
hallo...
nee

BLOK182
19 augustus 2002, 19:10
Hoi Bobby, welkom op het forum. Ik heb hem wel zelf enige keren gezien en vind het een prachtige gitaar, maar ervaring, nou nee.
Misschien kan je ff kijken op http://www.harmony-central.com, daar staatie vast op.

rePUNKtative
19 augustus 2002, 20:35
sja, alleen die kleur al, OMG OMG OMG!!! :grin: Heel mooie finish vind ik.

Verder speelt ie wel ok, tis en blijft vind ik een beetje onhandige gitaar om op te spelen, al die uitsteeksels etc. Hij heeft naar mijn mening wel een heel lekkere hals.

Dus je moet ervan houden, als je em mooi vind, gewoon kopen!

BLOK182
19 augustus 2002, 20:40
Gibson kennende zullen ze geen troep verkopen.

ammelis
19 augustus 2002, 21:36
Ik hoor wel eens dat de lak van zulke zwarte gitaren heel kwetsbaar is.
Ik weet eigenlijk niet of dat ook echt zo is.

Lacrymosa
19 augustus 2002, 22:53
Op zwart zie je krasjes nog al snel, en op mat zwart zijn krasjes heel erg lelijk.

CheerS!!

Anders Destium
19 augustus 2002, 23:47
Mijn ervaring is dat je met matte gitaren wel moet oppassen met de lak, maar niet meer dan met een glimmend gelakte, waarmee je niet goed leert omgaan met je gitaar (ik heb er een vol met krassen van broekriemen, overhemden en wat dan niet :sad: )
Ik vind de Gothic serie erg mooi verder, dus je zal er verder niet de mist in gaan, ik heb alleen een beetje het idee dat ze wat overpriced zijn op een of andere manier...

MegaDrive
20 augustus 2002, 00:34
Is een goede gitaar maar het hangt een beetje ervan af wat je ermee wilt. Gibson blijft een werkpaarden-gitaren-fabrikant dus ga er geen John Petrucci achtige fratsen mee uithalen. Voor slagpartijen een prima gitaar met een volle sound en veel sustain en er zitten leuke accessoires op om "hangende" stagedivertjes een handje te helpen :grin:

A-ToXiC
20 augustus 2002, 10:12
k vidn trouwens de gibson voodoo series ook zeer mooi
*kwijl"

rePUNKtative
20 augustus 2002, 12:20
zijn idd zeer mooi en spelen ook wederom als een droom :smile: Al speel ik niet echt goed (standaard akkoorden etc), speelt echt lekker

I just love the neck :grin:

bobby
20 augustus 2002, 14:27
hmmm.. allemaal positieve reacties.. bedankt.. heb hem zien hangen in een muziekhuis, maar ik had geen tijd om hem te testen... en die gibson voodoo serie is ook heel gaaf.. het ziet er naar uit dat gibson zich meer richt op de metal/rock liefhebbers..

Anders Destium
20 augustus 2002, 16:48
Ik vind vooral het lak effect van de Voodoo's erg mooi, die kleuren van de elementen zijn mij net te schreeuwerig, geef mij maar liever een mooie matte gothic LP!

in_vitro
20 augustus 2002, 20:46
hmm... de gothic explorer. Ik heb er wel eens mee gespeeld :smile:... Zeker geen verkeerd dingetje.. Je moet eigenlijk aan het gewone standaard gibson geluid denken alleen zit er wat meer nadruk in de bas regionen.. Zeer mooi dingetje (voor mij nog onbetaalbaar haha)

FragDaddy
20 augustus 2002, 23:24
persoonlijk vind ik de gothic serie van Gibson op een afstandje er erg mooi uit zien, maar als je er dan dichtbij komt vind ik de lak erg lelijk. sorry. ik heb er wel eens op gespeeld en ze klinken wel goed.

de voodoo serie ben ik ook benieuwd naar, heeft iemand die in nederland al gezien? de plaatjes zien er mooi uit, de houtnerf door de zwarte lak heen is erg mooi. vraag me alleen af hoe het klinkt, aangezien het hout geen mahonie is.