PDA

View Full Version : Gitaren voor Bossa



angorawol
17 mei 2005, 11:03
De gitaren waarop bossanova werd gemaakt zijn gewoonlijk Giannini's of Di Giorgio's, gitaren van Braziliaanse makelij, maakt dat nu eigenlijk één mallemoer uit op wat voor (klassieke) gitaar je dat probeerd, of heeft een Giannini iets speciaals (een smallere nek of zo)

Kan je op je spaanse gitaar ook bossa spelen.
Heeft daar iemand ervaring mee?

NostraJanus
23 mei 2005, 18:41
Ik heb ooit op een voorspeelavond van de muziekschool een "samba-bossa" op een western gespeeld :-D
Kan prima...

NostraJanus
23 mei 2005, 18:41
Ik heb ooit op een voorspeelavond van de muziekschool een samba-bossa op een western gespeeld :-D
Kan prima...

hoofd
23 mei 2005, 19:10
Toen ik in mijn Bossa Nova-periode zat heb ik een spaanse gitaar aangeschaft, een Esteve 1GR01 (gemaakt in Spanje), met een donker bovenblad (ben ff kwijt welk hout 't ook alweer was, cedar of spruce). De gitaar geeft in ieder geval een mooi warm en wat 'donkerder' geluid, basklanken komen er erg mooi uit wat wel zo mooi is bij bossa nova. En de gitaar was 275 als ik me niet vergis.

Volgens mij maakt het geen reet uit waar de gitaar gemaakt wordt, als de klank maar geschikt is voor bossa nova. Voor zover ik weet bestaan er ook geen speciale bossa nova gitaren.

Tupelo
23 mei 2005, 22:51
Ik speel bossa's op mijn resonator :)

Mattia
24 mei 2005, 08:44
Toen ik in mijn Bossa Nova-periode zat heb ik een spaanse gitaar aangeschaft, een Esteve 1GR01 (gemaakt in Spanje), met een donker bovenblad (ben ff kwijt welk hout 't ook alweer was, cedar of spruce). De gitaar geeft in ieder geval een mooi warm en wat 'donkerder' geluid,

Zal wel ceder zijn.

hoofd
24 mei 2005, 09:58
thanks, weet ik dat ook weer :)