PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht ebay duitsland



Thedevilinside
16 mei 2005, 22:44
Als het goed is heb ik net op ebay een noname tele gekocht.
Normaal zou ik dat echt niet doen maar hiij ziet er wel heel mooi uit.
http://image42.webshots.com/42/4/30/11/346843011uMlRMh_ph.jpg
http://image48.webshots.com/49/4/30/45/346843045sqToyO_ph.jpg
http://image14.webshots.com/14/4/30/85/346843085QemeDL_ph.jpg
http://image12.webshots.com/12/4/51/42/346845142BrCPsM_ph.jpg
http://image46.webshots.com/46/4/49/79/346844979ziQLeb_ph.jpg

Ik weet uiteraard nog niet hoe die klinkt en of hij lekker aan voelt maar de foto's zijn veel belovend en ach af en toe moet je een gokje nemen.

Fumi SG
16 mei 2005, 22:46
een nieuwe op ebay?? :) netjes!

Ic3gl0vE
16 mei 2005, 22:58
http://forumspam.articblue.nl/post_related/pics/images/0307.jpg

Fumi SG
16 mei 2005, 22:59
ziet er heel goed uit hoor!! Kost dat?? (blijft een tricky vraagje :razz: )


ps. foto's plaatsen vanaf webshots lukt niet :wink:

iam
16 mei 2005, 23:02
dat zijn die tele's van harley benton van bij www.thomann.de
je hebt toch niet meer dan 199€ betaald? (zoveel kosten ze nieuw)

iam
16 mei 2005, 23:06
ziet er echter écht wel goed uit...
fender decal op de kop?

Thedevilinside
17 mei 2005, 05:38
He Iam, bedankt voor de tip.
Gelukkig heb ik er niet veel meer voor hoeven bieden dan die 198 euro (paar euro maar) en dus valt het wat dat betreft wel mee.
Echter de verkoper deed voorkomen alsof het hier om een toch wel erg speciale gitaar ging, woord keus en opmerkingen deden denken aan een speciaal gebouwd exemplaar, of niet Sash ?
Mijn autobod was wel wat hoger dan de uiteindelijke 212 euro die het is geworden dus het had wel erger af kunnen lopen :oops:

De verkoper heeft niet echt gelogen maar hij heeft zeker ook niet de waarheid verteld en misleiding is is niet overdreven (denk ik) daarom gaat de deal waarschijnlijk niet door. :evil: :evil:

enkele stukken uit de tekst zoals op ebay:
Superschöne und absolut edle Tele aus Top Klanghölzern , wirklich 1 A Verarbeitung ,Neu - Messeeinkauf , mit mehrstreifigem , durchgehendem Hals und echten Perlmutt Einlagen in Neuzustand !. Der Hals besteht aus 3 Mahagony Streifen und 2 Zwischenlagen aus Ahorn

massive Riegelahorndecke

Top Tele model ,w neck thru construction , 3 stripes mahogany w 2 stripes maple neck thru , maple sides and 5 mm solid flamed maple top new from fair 2005 , real Pearl Of Mother Dot Inlays , flamed Headstock . The guitar is no F...... Telecaster

Volgens mij staan er dus gewoon een paar onwaarheden in en vertelt hij wel eerlijk dat het geen fender is maar zegt hij er niet bij wat het wel is.
Echt parelmoer inleg en massief ahorn en mahonie dat lijkt mij wel erg sterk.

Zo nu eerst maar weer is naar mijn werk.

ccc
17 mei 2005, 07:49
Eerst opzoeken en dan pas bieden :

levert jou dus een welverdiende negatieve feedback op.

Philippe
17 mei 2005, 08:32
real Pearl Of Mother Dot Inlays

:-D

Quink
17 mei 2005, 10:50
De verkoper heeft niet echt gelogen maar hij heeft zeker ook niet de waarheid verteld en misleiding is is niet overdreven (denk ik) daarom gaat de deal waarschijnlijk niet door. :evil: :evil:


Tsja, de verkoper is wat zuinig met informatie geweest, althans hij heeft niet er bij vermeldt dat het om zo'n Harley Benton gitaar gaat. "Top Klanghölzern" weet ik ook zo net niet, maar gelogen heeft hij idd niet. Ik denk wel dat hij express wat zuinig is geweest met informatie in de hoop dat iemand zijn huiswerk niet goed zou doen. Als jij als koper gevraagd had om wat voor gitaar het ging, en de verkoper had nog niet laten weten dat het om HB ging had je sterker gestaan.

Maar goed, ik zou sowieso de verkoper mailen om te laten weten dat je er niet erg gelukkig mee bent. Maar de verkoper is zijn eBay fee kwijt, dus of hij de deal zo annuleert?

Franc
17 mei 2005, 11:20
Ik snap je teleurstelling, maar je biedt op basis van wat je leest in de veiling.
Daar staan geen onwaarheden volgens mij.

Jouw pech is dat je er nu meer voor betaalt dan je bij thomann.de had betaald, maar dat kun je de verkoper niet kwalijk nemen.

Ik zie het probleem ook niet echt, wantde gitaar ziet er toch erg goed uit?
En met een neckthrough neeem ik aan dat je niet dacht dat het om een Fender ging?

Franc.

Cubensis
17 mei 2005, 11:23
die neck through tele van harley benton zat ik jaartje terug ook aan te denken om die te kopen (was toen 222 nieuw) maar toch maar niet gedaan :)

Thedevilinside
17 mei 2005, 17:01
Ik snap je teleurstelling, maar je biedt op basis van wat je leest in de veiling.
Daar staan geen onwaarheden volgens mij.

Jouw pech is dat je er nu meer voor betaalt dan je bij thomann.de had betaald, maar dat kun je de verkoper niet kwalijk nemen.

Ik zie het probleem ook niet echt, wantde gitaar ziet er toch erg goed uit?
En met een neckthrough neeem ik aan dat je niet dacht dat het om een Fender ging?

Franc.

Ooit van misleiding gehoord ?

Als er geen merk op staat, okee fender maar dat wist ik ook wel dat het dat niet was, is het wel erg moeilijk zoeken naar wat voor gitaar het is.

Dan moet je het idd met de info van de advertentie doen en als daar termen staan als eerste klas vakmanschap en materiaal dan klopt dat dus gewoon niet.
Echte parelmoer inleg, je gelooft het zelf toch niet.
Als hij dan ook nog doet alsof dat ding pas nieuw op een beurs is gekocht, okee alles kan maar het doet je toch wat anders vermoeden, dan klopt er iets niet.
Komt nog bij dat dit niet echt een particulier is maar iemand die in 2 jaar meer dan 140 items heeft verkocht, dat is dus gewoon een handelaar en die weet dus ook wat hij verkoopt.

Btw hij/zij heeft nog niet gereageerd op mijn mail van vanmorgen dus ik wacht de reactie af.
De deal gaat iig niet door dan maar negatieve feedback.

en het gaat me er niet om dat ik iets meer betaal het gaat erom dat de gitaar VEEL mooier/aparter wordt aangeprezen dan dat het in werkelijkheid is.

En dat de gitaar er goed uitziet is wel wat anders dan goed ZIJN.

Stratman70
17 mei 2005, 19:23
Wat zijn je verwachtingen dan voor zo'n prijs???? Ik vraag me toch af of je wel redelijk bent.

Thedevilinside
17 mei 2005, 19:52
Wat zijn je verwachtingen dan voor zo'n prijs???? Ik vraag me toch af of je wel redelijk bent.

Ho ho wacht even, ke kan bij ebay erg moeilijk inschaaten hoe hoog de uiteindelijke prijs zal zijn, ik had echt verwacht dat hij uiteindelijk veel hoger uit zou komen. Zat er zelfs aan te denken om tot 350 euro te bieden.
De laatste minuut kan de prijs op ebay makkelijk verdubbelen of meer.
Dus als ik 350 euro had betaald wat zou je dan zeggen ?

Franc
17 mei 2005, 20:03
The Devil heeft wel een punt :D

Een hoop hangt ook af van of die verkoper nog (netjes) reageert.
Als ie dat niet doet zou ik zonder gevoel de koop ontbinden.

En negatieve feedback zou dan zeer onterecht zijn en dat zou ik bij eBay aankaarten.

pimmetje
17 mei 2005, 20:10
Dat je veel te veel betaalt voor een Harley Benton :D.

pimmetje
17 mei 2005, 20:11
brrr

pimmetje
17 mei 2005, 20:12
handig zo'n forum waarop je niet kan posten :evil:

pimmetje
17 mei 2005, 20:14
of toch...?

Raytheman
17 mei 2005, 20:27
Dat je je huiswerk niet gedaan hebt? :-D

nee sorry, als de nieuwwaarde 198 is en je hebt er een tientje meer voor betaald..so what? Er zijn wel grotere prijsvershillen in den lande...
De gitaar die ik op het oog heb heb ik het goedkoopst voor 778 gezien en het duurst voor 1198. Als je dat laatste betaald hebt ben je er écht ziek van.
Ik zou zeggen koop hem gewoon en verkoop hem weer door

pimmetje
17 mei 2005, 20:28
nu wel kans?

ccc
17 mei 2005, 20:52
Impulsief kopen is nooit goed..

Ik kocht ook al een paar gitaren op Ebay, maar altijd met de vraag voor extra inlichtingen (serienummers -detailfoto's- commentaar op nek -frets en pickups -ouderdom).
En via de feedback kun je ook heel wat te weten komen.

Je vroeg er gewoon om om verneukt te worden, wees blij dat het niet om een duur stuk gaat..

Thedevilinside
17 mei 2005, 21:30
Overigens had ik aangeboden om de ebay kosten te betalen maar de reactie op mijn mail waren van dusdanige aard dat ik dat nu ook niet meer doe.
Kreeg nu al de derde mail die vol staat met scheldwoorden.

srv-man
17 mei 2005, 23:50
Logisch dat je niet vrolijk bent van deze deal. Maar de verkoper heeft geen woord gelogen en gewoon een slimme verkooptekst opgesteld. Pearl of mother is geen parelmoer.... :D
Wanneer iets in een advertentie niet duidelijk is het sterk aan te bevelen voor het bieden vragen hierover te stellen aan de verkoper, simpel zat. Bevallen de antwoorden je niet, bied dan niet.
Op het moment dat je ergens op biedt en een veiling wint ben je een overeenkomst tot koop aangegaan en dien je die overeenkomst na te komen, wettelijk gezien. Gezien het bedrag zal het bij niet nakomen natuurlijk nooit tot een rechtszaak komen, maar op deze manier wordt ebay niet leuker.
Hé, volgende keer meer succes. :wink:

Gr, Theo

jpb
17 mei 2005, 23:52
Zo gaat het altijd als je nog niet zoveel weet van gitaren. Er zijn zo veel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het kan niet anders dan dat je een paar keer goed op je bek gaat voordat je weet waar je ECHT op moet letten. Dat hoort erbij. Heb ik ook gehad. Over een paar weken krijg ik een 1961 Epi Sorrento van ebay (VS). Ziet er goed uit, maar dat moet nog maar blijken als ik de gitaar in mijn handen heb.
Mijn advies is gewoon betalen; je hebt geboden en je hebt je dus verplicht. Mischien klinkt íe wel goed? Anders verkoop je hem met verlies en ben je weer een ervaring rijker. Hoort erbij; kun je niet omheen

jpb
17 mei 2005, 23:57
@Thedevilinside (wat een naam; vindt je het gek dat je eBay avontuur mislukt??? :D :wink: ),
Zo gaat het altijd als je nog niet zoveel weet van gitaren. Er zijn zo veel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het kan niet anders dan dat je een paar keer goed op je bek gaat voordat je weet waar je ECHT op moet letten. Dat hoort erbij. Heb ik ook gehad. Over een paar weken krijg ik een 1961 Epi Sorrento van ebay (VS). Ziet er goed uit, maar dat moet nog maar blijken als ik de gitaar in mijn handen heb.
Mijn advies is gewoon betalen; je hebt geboden en je hebt je dus verplicht. Mischien klinkt íe wel goed? Anders verkoop je hem met verlies en ben je weer een ervaring rijker. Hoort erbij; kun je niet omheen

jpb
17 mei 2005, 23:58
Zo gaat het altijd als je nog niet zoveel weet van gitaren. Er zijn zo veel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het kan niet anders dan dat je een paar keer goed op je bek gaat voordat je weet waar je ECHT op moet letten. Dat hoort erbij. Heb ik ook gehad. Over een paar weken krijg ik een 1961 Epi Sorrento van ebay (VS). Ziet er goed uit, maar dat moet nog maar blijken als ik de gitaar in mijn handen heb.
Mijn advies is gewoon betalen; je hebt geboden en je hebt je dus verplicht. Mischien klinkt íe wel goed? Anders verkoop je hem met verlies en ben je weer een ervaring rijker. Hoort erbij; kun je niet omheen

jpb
18 mei 2005, 00:26
Zo gaat het altijd als je nog niet zoveel weet van gitaren. Er zijn zo veel merken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het kan niet anders dan dat je een paar keer goed op je bek gaat voordat je weet waar je ECHT op moet letten. Dat hoort erbij. Heb ik ook gehad. Over een paar weken krijg ik een 1961 Epi Sorrento van ebay (VS). Ziet er goed uit, maar dat moet nog maar blijken als ik de gitaar in mijn handen heb.
Mijn advies is gewoon betalen; je hebt geboden en je hebt je dus verplicht. Mischien klinkt íe wel goed? Anders verkoop je hem met verlies en ben je weer een ervaring rijker. Hoort erbij; kun je niet omheen

Anders Destium
18 mei 2005, 10:38
Wacht gewoon tot hij binnenkomt, tegenwoordig schijn je voor weinig geld hele leuke gitaren te kunnen kopen. Wie weet speelt en klinkt hij net zo goed als hij er uit ziet...

jpb
18 mei 2005, 10:58
@Thedevilinside, het is heel normaal dat je als newbie in gitaarland op je bek gaat. Heb ik ook gehad. Het is vrijwel onmogelijk om in het oerwoud van merken meteen de beste deal te maken. Kwilificaties als Mijn advies is: verlies nemen, gewoon betalen. Je bent weer een ervaring rijker en mischien klinkt die gitaar best goed? Het is inderdaad een 5-ply neck met mahonie en esdoorn; dots zien er idd uit als parelmoer dus de beschrijving klopt wel. Anders verkoop je hem weer. Bovendien is negatieve feedback op eBay niet prettig. Niet voor jou en niet voor anderen.

jpb
18 mei 2005, 11:00
test

Quink
18 mei 2005, 12:27
En? Nog geen reactie van de foppert?

Quink
18 mei 2005, 12:33
WTF is dit nou weer?? Er is maar een pagina te zien, ik reageer en we blijken ineens op pagina 3 te zitten?? :???:

En "Edit werkt ook niet meer. Gitaarnet doe er toch gdvr eens wat aan. http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

-robbert-
18 mei 2005, 12:43
zo'n gitaar kwam op marktplaats ook al eens voorbij. Ik had gelijk door dat het die tele was van thomann. En als ik in jouw schoenen stond zou ik dat dus echt niet betalen omdat je het verplicht zou zijn. En al helemaal niet omdat hij je loopt uit te schelden. Dan zou je hem eigenlijk negatieve feedback moeten geven

jpb
18 mei 2005, 13:17
Die server is helemaal van slag :-( . Nu doet hij het ineens wel en heb ik tiendubbelposts :-?

zo'n gitaar kwam op marktplaats ook al eens voorbij. Ik had gelijk door dat het die tele was van thomann. En als ik in jouw schoenen stond zou ik dat dus echt niet betalen omdat je het verplicht zou zijn. En al helemaal niet omdat hij je loopt uit te schelden. Dan zou je hem eigenlijk negatieve feedback moeten geven
Wordt er dan gescholden? En dan nog moet je de transactie normaal afhandelen.

Quink
18 mei 2005, 13:44
Wordt er dan gescholden? En dan nog moet je de transactie normaal afhandelen.

Blijft een moeilijk geval vind ik. Je moet als koper er voor zorgen dat je van te voren zoveel mogelijk informatie inwint. Zeker in een geval als dit, onbekende gitaar, zou je op zijn minst hebben kunnen vragen waar de gitaar vandaan kwam. Ik zou dat zeker willen weten.

Van de andere kant, ik vind ook dat de verkoper de plicht heeft zo veel en zo eerlijk mogelijke informatie te verschaffen. Dus in ieder geval de herkomst van de gitaar, of er iets mee is gedaan (Fender sticker er op bijv.). Anders loop je het risico dat je achteraf gezeur krijgt. Maar goed, ik denk dat de verkoper in dit geval bewust dat risico heeft gelopen in de hoop een hoger bedrag voor de gitaar te vangen.

Als Dev.Ins. heeft aangeboden de eBay kosten voor zijn rekening te nemen zou de verkoper op zijn minst een normale mail terug kunnen sturen waarin hij akkoord gaat of alsnog eist dat de transactie doorgaat. Als hij gelijk begint te schelden, tsja, dan zou ik ook minder geneigd zijn om toch te betalen, zeker als je je al genaaid voelde.

Cubensis
18 mei 2005, 15:11
@Thedevilinside, het is heel normaal dat je als newbie in gitaarland op je bek gaat. Heb ik ook gehad. Het is vrijwel onmogelijk om in het oerwoud van merken meteen de beste deal te maken. Kwilificaties als Mijn advies is: verlies nemen, gewoon betalen. Je bent weer een ervaring rijker en mischien klinkt die gitaar best goed? Het is inderdaad een 5-ply neck met mahonie en esdoorn; dots zien er idd uit als parelmoer dus de beschrijving klopt wel. Anders verkoop je hem weer. Bovendien is negatieve feedback op eBay niet prettig. Niet voor jou en niet voor anderen.
maar voorzover ik weet is thedevilinside (formaly know as Alhambra) niet echt een newbie in gitaarland meer, maar gewoon iemand die is opgelicht :D

Thedevilinside
18 mei 2005, 17:45
@Thedevilinside, het is heel normaal dat je als newbie in gitaarland op je bek gaat. Heb ik ook gehad. Het is vrijwel onmogelijk om in het oerwoud van merken meteen de beste deal te maken. Kwilificaties als Mijn advies is: verlies nemen, gewoon betalen. Je bent weer een ervaring rijker en mischien klinkt die gitaar best goed? Het is inderdaad een 5-ply neck met mahonie en esdoorn; dots zien er idd uit als parelmoer dus de beschrijving klopt wel. Anders verkoop je hem weer. Bovendien is negatieve feedback op eBay niet prettig. Niet voor jou en niet voor anderen.
maar voorzover ik weet is thedevilinside (formaly know as Alhambra) niet echt een newbie in gitaarland meer, maar gewoon iemand die is opgelicht :D

fijn dank U :-D

Btw ik had Sash ook even gevraagt er naar te kijken en ook hem leek het een duurdere gitaar.
Nogmaals bij ebay is het heel moeilijk te bepalen waar het item uiteindelijk voor weg gaat prijs verhogingen van 200% in de laatste minuut zijn geen uitzondering.
ff op een rijtje:

De verkoper had 140 beoordelingen in 1,5 jaar waarvan 3 negatief, dus dat leek positief

Ik heb iemand anders geraadpleegt over de gitaar, dat leek ook positief.

Ik kon niks vinden over de gitaar aangezien het merk niet bekend was en waarschijnlijk had hij dat ook niet gezegd aangezien hij ook nu blijft volhouden dat het geen HB is.

Iemand die 140 muziek items verkoopt in 1,5 jaar is geen particulier maar een handelaar en volgens mij heb je europees het recht om binnen 8 dagen de koop te cancellen.

Ik heb aangeboden om de ebay kosten te vergoeden.

En nogmaals HET GAAT ME NIET OM DIE 10 EURO MEER DIE IK KWIJT BEN, het ging mij erom om een goede gitaar te krijgen en daar leek alles in de advertentie op te wijzen.

Zelf nu zegt de verkoper dat het om een gitaar van minimaal 500 euro gaat.

en voor iedereen die zegt gewoon betalen en verlies nemen, jullie zijn vast dezelfde die geloven in 1 jaar garantie op een produkt en als iets na 13 maanden kapot gaan dat gewoon accepteren.
Ik heb nieuws voor jullei je staat echt een stuk sterker als je denkt.

ccc
18 mei 2005, 18:06
geef es de link van de ebay auction !!!

matto
18 mei 2005, 18:16
Als beginner is het altijd verstandiger om in een GOEDE muziekwinkel je gitaar te kopen , je kunt dan testen, voelen er aan ruiken en vaak als na een paar dagen blijkt dat het niet helemaal is wat je wilt toch nog weer ruilen of de koop ongedaan maken.
:P

Thedevilinside
18 mei 2005, 19:16
Als beginner is het altijd verstandiger om in een GOEDE muziekwinkel je gitaar te kopen , je kunt dan testen, voelen er aan ruiken en vaak als na een paar dagen blijkt dat het niet helemaal is wat je wilt toch nog weer ruilen of de koop ongedaan maken.
:P

Ik heb al wel 20 gitaren gehad van een oude westone tot een gibson explorer tot een LAg roxanne prestige dus helemaal een beginner ben ik niet.

okee hierbij de link, kan iedereen zelf beoordelen of de tekst wel helemaal zo eerlijk was of dat er toch behoorlijk werd overdreven en nogmaals het gaat me niet om de prijs maar om de misleiding.
En nee ik zeg niet dat hij liegt maar ik zeg wel dat hij niet oprecht is.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP.dll?VierItem&item=7320991648

Cubensis
18 mei 2005, 19:18
Als beginner is het altijd verstandiger om in een GOEDE muziekwinkel je gitaar te kopen , je kunt dan testen, voelen er aan ruiken en vaak als na een paar dagen blijkt dat het niet helemaal is wat je wilt toch nog weer ruilen of de koop ongedaan maken.
:P

Ik heb al wel 20 gitaren gehad van een oude westone tot een gibson explorer tot een LAg roxanne prestige dus helemaal een beginner ben ik niet.

okee hierbij de link, kan iedereen zelf beoordelen of de tekst wel helemaal zo eerlijk was of dat er toch behoorlijk werd overdreven en nogmaals het gaat me niet om de prijs maar om de misleiding.
En nee ik zeg niet dat hij liegt maar ik zeg wel dat hij niet oprecht is.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAP.dll?VierItem&item=7320991648

toch heeft ie wel ergens gelijk met dat beginner ;)

Thedevilinside
18 mei 2005, 19:27
Ghehehe ja sorry patrick je heb helemaal gelijk.

Btw voor diegene die zeggen van wat wil je ook voor die prijs, denk eraan ik had een bedrag tot z'n 350 euro er voor klaar liggen dus dat had het ook kunnen zijn. Voor een 300 tot 400 euro kan je 2ehands best een semi-topper kopen, stond b.v. een hele mooie carvin op marktplaats voor 400 en ga binnenkort naar een yamaha kijken van nieuw zo'n 1000 euro voor 300 euro incl koffer dus het kan echt. Uiteraard krijg je voor zo'n prijs geen fender usa of een gibson maar dat was het dan ook niet.

Thedevilinside
18 mei 2005, 19:44
Sorry nogmaals de link

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7320991648

Thedevilinside
18 mei 2005, 19:57
O en hier de thomann link, zoek de 5 verschillen :-D

http://www.thomann.de/harley_benton_hbt2000_egitarre_prodinfo.html#fpix

Btw bij thomann wordt wel over ahorn gesproken maar echt niet over mahonie en maple.

Franc
18 mei 2005, 20:21
Tsja, ik zie nog steeds niet echt de misleiding in deze tekst, sorry...

Er staat dat het een mooi gebouwde gitaar is etc. etc. en het is niet bewezen dat dat niet zo is.

En als hij de pups vervangen heeft door die Harry Häussel is dat ook nog een upgrade van het ding...

Die termen als top model enzo, tsja dat is gewoon verkoop praat.

Ik zou gewoon de koop afhandelen en er het beste van hopen.

Franc
18 mei 2005, 20:22
Tsja, ik zie nog steeds niet echt de misleiding in deze tekst, sorry...

Er staat dat het een mooi gebouwde gitaar is etc. etc. en het is niet bewezen dat dat niet zo is.

En als hij de pups vervangen heeft door die Harry Häussel is dat ook nog een upgrade van het ding...

Die termen als top model enzo, tsja dat is gewoon verkoop praat.

Ik zou gewoon de koop afhandelen en er het beste van hopen.

Franc
18 mei 2005, 20:23
:???:

Franc
18 mei 2005, 20:24
En die Thomann zou ik ook niet blind vertrouwen. Dat zijn ook verkopers...

Quink
18 mei 2005, 20:34
Ik kon niks vinden over de gitaar aangezien het merk niet bekend was en waarschijnlijk had hij dat ook niet gezegd aangezien hij ook nu blijft volhouden dat het geen HB is.

Ja, als hij het vol blijft houden vrees ik dat hij het je ook niet gezegd zou hebben als je er eerder naar gevraagd had. Volgens mij kun je op de foto van de kop nl. nog een lichtere plek zien in de vorm van de "B" van Benton, op vrijwel dezelfde plaats als waar die op die gitaar van Thomann ook zit (rechtsonder de stringtree).

(Of is dit nou heel erg "mijn pannekoek lijkt sprekend op Elvis" niveau? :???: :D )

Thedevilinside
18 mei 2005, 20:47
Tsja, ik zie nog steeds niet echt de misleiding in deze tekst, sorry...

Er staat dat het een mooi gebouwde gitaar is etc. etc. en het is niet bewezen dat dat niet zo is.

En als hij de pups vervangen heeft door die Harry Häussel is dat ook nog een upgrade van het ding...

Die termen als top model enzo, tsja dat is gewoon verkoop praat.

Ik zou gewoon de koop afhandelen en er het beste van hopen.

FF goed lzen he die pu's zitten er niet op daar moet 150 euro voor bijbetalen.

Er staat duidelijk top hout echte parel moer en meer van dat soort dingen.

Man man de gemiddelde consument laat echt over zich heen lopen, meen je dat nu seriues dat jij dat zou pikken.

Btw er wordt dus gewoon helemaal niks overgemaakt dus niks afwachten.

Ik snap echt niet dat mensen zoals jij hier zo op reageren of heb jij wel geld te veel ofzo.

Franc
18 mei 2005, 21:04
Hee, hee rustig he, ik verdedig hier niemand of zo, ik speel ff advocaat van de duivel!! :-D

Ik geef ff tegengas om zinnige argumenten los te krijgen.

Als je nu eens al je argumenten verzamelt en naar eBay stuurt en naar de verkoper heb je een sterke zaak denk ik.

Franc
18 mei 2005, 21:08
Dat van die pups had ik te snel gelezen ja, mijn fout. :oops:

Zijn er al aanwijzingen dat de inlays NIET van parelmoer zijn?? Ik zie dat bij Thomann niet terug...

srv-man
18 mei 2005, 21:53
Btw voor diegene die zeggen van wat wil je ook voor die prijs, denk eraan ik had een bedrag tot z'n 350 euro er voor klaar liggen dus dat had het ook kunnen zijn. Voor een 300 tot 400 euro kan je 2ehands best een semi-topper kopen, stond b.v. een hele mooie carvin op marktplaats voor 400 en ga binnenkort naar een yamaha kijken van nieuw zo'n 1000 euro voor 300 euro incl koffer dus het kan echt. Uiteraard krijg je voor zo'n prijs geen fender usa of een gibson maar dat was het dan ook niet.

Hé Devil, wat ik niet snap is dat je 350 euro biedt op een gitaar waarvan je de herkomst vooraf niet eens vast hebt gesteld. Wat mij betreft ben je dan toch een "rookie" op zakelijk gebied.
Tip van de ervarener ebayer: altijd vragen vooraf stellen en bij voorkeur zeer gericht naar specifieke aspecten als de bouwer, vermeldenswaardige beschadigingen etc. vragen. Bel hem desnoods op, we leven niet alleen in de cyberwereld.
Als je vooraf vragen had gesteld had je vanzelf gemerkt of de verkoper serieus genoeg is. Nogmaals ,door te bieden ben je een zakelijke overeenkomst aangegaan.

Aan de andere kant, de verkoper reageert ook niet al te fatsoenlijk door te gaan schelden e.d. Hij zou op zijn minst een bewijs van de oorsprong van deze gitaar moeten tonen of in ieder geval een fatsoenlijk antwoord hierover moeten geven. Anders is het mogelijk inderdaad misleiding en stemt de aangeboden waar niet overeen met het beschrevene. In dat geval hoef je de overeenkomst uiteraard niet na te komen.

Take care,
Theo

ccc
18 mei 2005, 22:18
Ebay is een veilingshuis, als je naar een fisieke veiling gaat ben je ook gebonden aan je bod.
Ebay kan je net zo goed schorsen voor mijn part.

No excuse voor dit geval, je moest je maar beter gëinformeerd hebben, de spijt kwam slechts na de 4de post in dit topic (tot dan dacht je een koopje gedaan te hebben).
Met een link vooraf op dit forum zou je al heel wat ellende vermeden hebben.

Cubensis
18 mei 2005, 22:21
ach, ebau schorst je pas na 3 keer niet betalen ofzo :D

Roy K.
19 mei 2005, 16:09
maar voorzover ik weet is thedevilinside (formaly know as Alhambra) niet echt een newbie in gitaarland meer

Formerly known as :-D

@ Alhambra: Bij een koop op afstand heb je inderdaad de mogelijkheid om een aangegane koop binnen 7 werkdagen na ontvangst van de zaak te ontbinden. Krijg je bij de aflevering geen schriftlijke bevestiging van de koop geldt zelfs een termijn van drie maanden. Of dat alles ook geldt bij een koop van een particulier weet ik niet zeker...

Thedevilinside
19 mei 2005, 17:19
Ebay is een veilingshuis, als je naar een fisieke veiling gaat ben je ook gebonden aan je bod.
Ebay kan je net zo goed schorsen voor mijn part.

No excuse voor dit geval, je moest je maar beter gëinformeerd hebben, de spijt kwam slechts na de 4de post in dit topic (tot dan dacht je een koopje gedaan te hebben).
Met een link vooraf op dit forum zou je al heel wat ellende vermeden hebben.

wordt er bij een fysiekeveiling ook een lul verhaal opgehangen.

Btw als de gitaar idd van mahonie maple en ahorn is gemaakt is het dan niet erg vreemd dat thomann alleen ahorn vermeld, je zou toch denken dat die andere materialen meer indruk maken.

Okee een link vooraf zou idd de ellende vermeden hebben, maar wat mij verbaast is dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:

Thedevilinside
19 mei 2005, 17:19
Ebay is een veilingshuis, als je naar een fisieke veiling gaat ben je ook gebonden aan je bod.
Ebay kan je net zo goed schorsen voor mijn part.

No excuse voor dit geval, je moest je maar beter gëinformeerd hebben, de spijt kwam slechts na de 4de post in dit topic (tot dan dacht je een koopje gedaan te hebben).
Met een link vooraf op dit forum zou je al heel wat ellende vermeden hebben.

wordt er bij een fysiekeveiling ook een lverhaal opgehangen.

Btw als de gitaar idd van mahonie maple en ahorn is gemaakt is het dan niet erg vreemd dat thomann alleen ahorn vermeld, je zou toch denken dat die andere materialen meer indruk maken.

Okee een link vooraf zou idd de ellende vermeden hebben, maar wat mij verbaast is dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:

Cubensis
19 mei 2005, 19:02
maar voorzover ik weet is thedevilinside (formaly know as Alhambra) niet echt een newbie in gitaarland meer

Formerly known as :-D


nee, dat was juist mn woordgrap, formaly is formeel ;)

bat
19 mei 2005, 20:07
Tja.

Aan de ene kant ben ik het wel eens met de mensen die zeggen dat je vooraf beter had moeten checken of je echt een unieke gitaar voor een koopje ging kopen. Een mailtje met gerichte vragen met als reply een mail met vage/ontwijkende antwoorden had je waarschijnlijk snel op andere gedachten gebracht.

Aan de andere kant vind ik de ad op eBay wel enigszins misleidend. Er wordt wellicht niks gezegd wat niet waar is, maar wel de suggestie gewekt dat het om een bijzondere gitaar gaat. De reactie van de verkoper (overigens ben ik benieuwd naar de mails) is, als ik je moet geloven, weinig netjes. Al met al heb ik mijn twijfels bij de intenties van deze handelaar, helemaal eerlijk vind ik het niet meer.

Persoonlijk geef ik je groot gelijk dat je probeert er onder uit te komen. Gewoon niet betalen en niet meer reageren op mails. het enige wat je op kunt lopen is een bad rating op eBay en in dit geval zou ik dat als een kleine bedrijfsschade beschouwen, niet als groot probleem.

jpb
19 mei 2005, 21:00
[...........]dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:
Precies, dat is helaas soms het geval. Ik vond de tekst van die verkoper ook niet echt vertrouwenwekkend. Het eerste wat je wilt weten is toch de maker/het merk????? Het gaat ook niet over de gebruikte materialen. Esdoorn en mahony zijn echt niet zo bijzonder; parelmoer ook niet. Je kunt van mindere houtsoorten een hele goede gitaar maken, en omgekeerd kan ook.

jpb
19 mei 2005, 21:00
[...........]dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:
Precies, dat is helaas soms het geval. Ik vond de tekst van die verkoper ook niet echt vertrouwenwekkend. Het eerste wat je wilt weten is toch de maker/het merk????? Het gaat ook niet over de gebruikte materialen. Esdoorn en mahony zijn echt niet zo bijzonder; parelmoer ook niet. Je kunt van mindere houtsoorten een hele goede gitaar maken, en omgekeerd kan ook.

jpb
19 mei 2005, 21:01
[...........]dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:
Precies, dat is helaas soms het geval. Ik vond de tekst van die verkoper ook niet echt vertrouwenwekkend. Het eerste wat je wilt weten is toch de maker/het merk????? Het gaat ook niet over de gebruikte materialen. Esdoorn en mahony zijn echt niet zo bijzonder; parelmoer ook niet. Je kunt van mindere houtsoorten een hele goede gitaar maken, en omgekeerd kan ook.

jpb
19 mei 2005, 21:01
[...........]dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:
Precies, dat is helaas soms het geval. Ik vond de tekst van die verkoper ook niet echt vertrouwenwekkend. Het eerste wat je wilt weten is toch de maker/het merk????? Het gaat ook niet over de gebruikte materialen. Esdoorn en mahony zijn echt niet zo bijzonder; parelmoer ook niet. Je kunt van mindere houtsoorten een hele goede gitaar maken, en omgekeerd kan ook.

Diedo
19 mei 2005, 21:06
maple = ahorn, om verwarring te voorkomen.

FNaRK
19 mei 2005, 22:14
alhambra
je bent en blijft een domme ambtenaar

























:-D


SUKKEL

Anders Destium
19 mei 2005, 22:44
maar voorzover ik weet is thedevilinside (formaly know as Alhambra) niet echt een newbie in gitaarland meer

Formerly known as :-D


nee, dat was juist mn woordgrap, formaly is formeel ;)

Bedoelde u: formally

ToTaL FaKe
19 mei 2005, 22:49
ohww patrick nou word je zelf ook eens op de feiten gedrukt :-D

srv-man
19 mei 2005, 23:39
[...........]dat dus iedereen maar een verhaal mag vertellen over een gitaar in dit geval en dat dan de koper maar uit moet zoeken of het waar is. :???:
Precies, dat is helaas soms het geval. Ik vond de tekst van die verkoper ook niet echt vertrouwenwekkend. Het eerste wat je wilt weten is toch de maker/het merk????? Het gaat ook niet over de gebruikte materialen. Esdoorn en mahony zijn echt niet zo bijzonder; parelmoer ook niet. Je kunt van mindere houtsoorten een hele goede gitaar maken, en omgekeerd kan ook.

Ach, welke teksten wekken wel vertrouwen......een paar regels verder zie je staan......Te koop: Maverick X-1: engelse topkwaliteit....... daar hoor ik ook niemand over.....:D

Cubensis
20 mei 2005, 00:15
ohww patrick nou word je zelf ook eens op de feiten gedrukt :-D
tsja, het zat er een keer aan te komen dat ik teruggepakt werd :D

Funkblaster
20 mei 2005, 00:16
maple = ahorn, om verwarring te voorkomen.

maple = esdoorn

Cubensis
20 mei 2005, 00:17
maple = ahorn, om verwarring te voorkomen.

maple = esdoorn

nee meid echt?
maar in het duits heet maple Ahorn ;)

Funkblaster
20 mei 2005, 00:23
ghehe ow shit

Thedevilinside
20 mei 2005, 08:59
alhambra
je bent en blijft een domme ambtenaar

























:-D


SUKKEL

Wie is er nu al jaren bezig met een stel kansloze leerhomo's om, tegen beter weten in, aan de bak te komen ?

Ritch
20 mei 2005, 14:39
ghehe ow shit

GENAKT! :-D

Tujuh
24 mei 2005, 15:11
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:11
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:12
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:12
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:13
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:20
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

Tujuh
24 mei 2005, 15:21
Ik ben ook van plan om op Ebay een leuk 2e hands Ibanez'je aan te schaffen voor een mooi prijsje. Denken jullie dat dat de moeite waard is? Er staan op dit moment erg lage prijzen voor veel van dit soort gitaren :)

asdasdasdsdsad

Wizz
24 februari 2006, 12:51
Ik zou zeggen koop hem gewoon en verkoop hem weer door

Dan verneuk je òf iemand anders, òf jezelf... :satisfie:
Ik zou hem om die reden houden. Veel gitaren zijn op dit moment haast "te goedkoop" , een vergelijkbaar ding kostte een paar jaar geleden nog vrolijk duizend gulden -meer dan het dubbele van wat je betaald hebt dus.
Best een leuk gitaartje lijkt me !

:cooler: Wizz :cooler:

Philippe
24 februari 2006, 13:48
Ik denk niet dat je post nog erg veel nut heeft..

vester86
24 februari 2006, 14:17
na 10 maanden...

Braindead
24 februari 2006, 14:30
Waarom wordt er na zo'n lange tijd nog op deze post gereageerd? De link op ebay is al lang gone!!!!!