PDA

View Full Version : Zeurende gitaar



hippie99
19 augustus 2002, 16:49
Ik hoor altijd bij die vette (nu)-metal bands zo'n zeurende toon (soulfly heeft dit live ook kheel vaak ) kilkt heel erg vet maar hoe doetieut, ik merk wel dat als ik mijn G snaar op de 3e positie buig naar een B dat er enige vergelijking in zit maar het zeurt nogniet genoeg HELP HELP UT KLINKT ZO VET !!!

sleep_to_saturate
19 augustus 2002, 18:28
Bedoel je dat je bv. op de b-snaar de 4e fret indrukt, de hoge e-snaar tegelijk los aanslaat en die b-snaar net zo bend dat ie net onder de hoge e-snaar qua toon zit.
Of op de g-snaar de 7e bend tegelijk met het aanslaan op de b-snaar van de 4e fret.
Dat zeurt wel aardig geloof ik.

hippie99
20 augustus 2002, 15:01
Ja dat Zeurt behoorlijk, klinkt inderdaad wel vet, weet je toevallig nog andere manieren om van die rare zeur geluiden te krijgen

BLOK182
20 augustus 2002, 15:51
Ik hou er niezo van als mun gitaar zeurt :wink:

Raffel
23 augustus 2002, 12:58
doet noemt men dus een Unison-bend


you're welcome

Phizer
31 augustus 2002, 19:31
ik had ooit eens een video uitzending met daarin steve vai gedownload, toen 'zeurde' hij ook met zn gitaar..... beetje met de tremolo spelen

Raffel
2 september 2002, 12:44
ja, op de rand en dan naar beneden drukken en hand weg...

MADdie86
27 oktober 2002, 17:57
Verschillende manieren.

Je bend op een bepaalde manier.

Je bend en kloot wat met je toon knoppen.

Je gebruikt een Wah effekt.

Je gebruikt een beetje tremolo. :smile:

Maar wat ik nog het meeste doe is benden en tergelijk mijn tremolo naar beneden douwen (je kam). Zeurt ook wel.

P.s. gitaren zeuren gelukkig niet zoveel als je vriendin, gitaren hebben een volume knop je meisie niet. Gitaren hebben weleen te kleine ingang :smile: dus moet je zelf ff afwegen wat je het liefste hebt :grin: