PDA

View Full Version : Ibanez GRG-270BK



thomazzbootzz
16 mei 2005, 21:33
test

thomazzbootzz
16 mei 2005, 21:34
Beste mensen ik was van plan om een nieuwe gitaar te kopen, een
Ibanez GRG-270BK voor het soleerwerk zoals vai en satriani.
maar is dit een goeie gitaar?
graag meningen of ervaringen met deze gitaar.

Nrrrk
16 mei 2005, 22:53
Hoe duur issie? Tis best een goeie gitaar. GRG is de goedkopere versie van de RG's. Powersound elementen zijn best wel cool.

Vexx
16 mei 2005, 23:34
Hoe duur issie? Tis best een goeie gitaar. GRG is de goedkopere versie van de RG's. Powersound elementen zijn best wel cool.

Vind je? Ik vind ze echt crap.

Over de GRG270: het is een goedkope Ibanez, en heeft dus ook goedkope hardware (brug, tuners, e.d.). Dat is te merken.

Het is meer aan te raden om een tweedehands RG5** te kopen. Die hebben een betere afwerking, betere elementen, en betere hardware. Dat kost misschien wat meer dan zo'n GRG, maar dan heb je tenminste een goede gitaar waar je mee vooruit kan.

jorrit
17 mei 2005, 08:39
Hoe duur issie? Tis best een goeie gitaar. GRG is de goedkopere versie van de RG's. Powersound elementen zijn best wel cool.

haha best wel cool? mwah wat jij wilt maar k vind dr geen donder aan.
het ligt natuurlijk aan de koper, hoe lang speel je al etc. wat zijn je eisen. maar als je echt vai/satch wilt gaan spelen zul je iets moeten hebben met een betere tremelo. begin je met spelen of kan je al spelen?

jorrit
17 mei 2005, 08:40
Hoe duur issie? Tis best een goeie gitaar. GRG is de goedkopere versie van de RG's. Powersound elementen zijn best wel cool.

haha best wel cool? mwah wat jij wilt maar k vind dr geen donder aan.
het ligt natuurlijk aan de koper, hoe lang speel je al etc. wat zijn je eisen. maar als je echt vai/satch wilt gaan spelen zul je iets moeten hebben met een betere tremelo. begin je met spelen of kan je al spelen?

Nrrrk
17 mei 2005, 10:21
In het standpunt dus van een beginner. Ze zijn bijv. beter als de elementen die je bij goedkopere gitaren krijgt. (stagg, e.d.). Ik ben er ook niet helemaal weg van, vandaar dat ik ze in de bridge er ook heb uitgetyft.

Diedo
17 mei 2005, 11:03
ik zou idd voor een tweedehands RG5xx gaan. dat zit gewoon goed in elkaar en klinkt nog prima ook!

Vexx
17 mei 2005, 11:10
ik zou idd voor een tweedehands RG5xx gaan. dat zit gewoon goed in elkaar en klinkt nog prima ook!

+1

Ik raad alleen aan om ook eens bij andere merken te kijken, wat zij te bieden hebben:
- Dean Custom 450
- Jackson Dinky (misschien een Proffesional? Die zijn ook erg okee)
- Misschien een oude Charvel (Model 3 kost ongeveer evenveel geld, met mazzel een Model 4: die zijn ook erg goed)

Er zijn nog wel meer modellen die wat kunnen zijn, maar ik kom er zo effe niet op...

Pin je in ieder geval niet vast op Ibanez. Dat heb ik wel gedaan (ik heb een RG2550EX, de opvolger van de RG550), en achteraf had ik toch ook nog wel willen kijken naar bijvoorbeeld een Jackson Dinky.

thomazzbootzz
17 mei 2005, 17:00
Ik kan hem kopen voor 210 euro is dat goedkoop?

AART
17 mei 2005, 17:22
als ie nieuw is: ja
2e hands: normaal.

Diedo
17 mei 2005, 18:16
ik zou idd voor een tweedehands RG5xx gaan. dat zit gewoon goed in elkaar en klinkt nog prima ook!

+1

Ik raad alleen aan om ook eens bij andere merken te kijken, wat zij te bieden hebben:
- Dean Custom 450
- Jackson Dinky (misschien een Proffesional? Die zijn ook erg okee)
- Misschien een oude Charvel (Model 3 kost ongeveer evenveel geld, met mazzel een Model 4: die zijn ook erg goed)

Er zijn nog wel meer modellen die wat kunnen zijn, maar ik kom er zo effe niet op...

Pin je in ieder geval niet vast op Ibanez. Dat heb ik wel gedaan (ik heb een RG2550EX, de opvolger van de RG550), en achteraf had ik toch ook nog wel willen kijken naar bijvoorbeeld een Jackson Dinky.

jep! zeker ook naar andere dingen kijken! Die Dean heeft ook goede kritiek gehad, alleen had ik een keer een rot model getest...

ik denk dat je na een jaar op die GRG bent uitgekeken, en dat zou zonde zijn!