PDA

View Full Version : whammy ??



glacius
16 mei 2005, 20:07
test

glacius
16 mei 2005, 20:08
ik vind die whammy van satriani echt zoo cool ,... wil ik ook ..

welke? en hoe duur ? en waar kan ik hem krijgen ? hoeft natuurlijk niet exact dezelfde te zijn als die van satriani maar wel een goeie

Synx
16 mei 2005, 20:17
eh bedoel je die hoge piep geluiden die ie maakt? Dat is gewoon een harmonic bij de pickups en dan wel of niet met de tremelo.
Gewoon een leuk gitaartje dus wat gestemd blijft bij tremelo misbruik ;) maar ik kan het ook fout hebben en dat jij heeel iets anders bedoelt!

skanky
16 mei 2005, 20:27
Satriani gebruikt de reissue, die gewoon in de winkel te koop is voor +/- 250 euro.

Geweldig speeltje, ik kocht'm voor erbij, maar gebruik'm nu stiekem toch wel erg vaak. 8-)

glacius
16 mei 2005, 21:01
eh bedoel je die hoge piep geluiden die ie maakt? Dat is gewoon een harmonic bij de pickups en dan wel of niet met de tremelo.
Gewoon een leuk gitaartje dus wat gestemd blijft bij tremelo misbruik ;) maar ik kan het ook fout hebben en dat jij heeel iets anders bedoelt!

nee niet een harmonic, ik zag hem met zijn voet op een soort wah pedaal maar bij hem ging zijn toon een octaaf omhoog (correct me if I'm wrong)

skanky
16 mei 2005, 21:10
Digitech Whammy:

http://www.digitech.com/products/whammy.htm

andere bekende gebruikers:
Tom Morello (RATM/Audioslave)
Jonny Greenwood (Radiohead)
Matt Bellamy (Muse)

Baco
20 mei 2005, 17:42
Cool ding, die Whammy 4. Heb er onlangs terug eentje (heb nog een Whammy II gehad). Leuk, die MIDI aansturing ook trouwens.

Cool spul dus 8-)