PDA

View Full Version : Gepiep bij het verschuiven van hand.



SantaSCSI
16 mei 2005, 20:02
Hallo,

Ik speel nu al een tijdje, en het valt me nu pas op dat ik steeds dat gepiep heb dat je krijgt als je van akkoord/riff switcht. Vooral wanneer men amp nogal hard staat is dit echt duidelijk te horen en redelijk irritant.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Azrael
16 mei 2005, 20:42
Dat geluid vind ik juist geweldig. Dat maakt een gitaar een gitaar en geen synthesiser. Al die bijgeluiden geven het wat extra's.

JoostBaksteen
16 mei 2005, 22:19
Azrael> In die nieuwe single van direct zit dat de HELE tijd, dat vind ik echt storend en irritant.

Tot op zekere hoogte is het leuk, maar als je het de hele tijd doet, expres, of niet expres, vind ik het niet leuk meer.

JvD.
16 mei 2005, 22:22
Dat geluid vind ik juist geweldig. Dat maakt een gitaar een gitaar en geen synthesiser. Al die bijgeluiden geven het wat extra's.
+ een hele boel!

Bl44t44p
16 mei 2005, 22:46
Azrael> In die nieuwe single van direct zit dat de HELE tijd, dat vind ik echt storend en irritant.

Luister dan ook geen Di-rect man :P

Ik vind dat ook wel vet :) Stoort me eigenlijk niet zo vaak (in feite nooit)

Das Schaap
17 mei 2005, 00:30
Hallo,

Ik speel nu al een tijdje, en het valt me nu pas op dat ik steeds dat gepiep heb dat je krijgt als je van akkoord/riff switcht. Vooral wanneer men amp nogal hard staat is dit echt duidelijk te horen en redelijk irritant.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Oefenen, het kan vaak erg irritant zijn en een bepaalde sfeer die je wilt neerzetten dat je het "net niet" gevoel krijgt. Gewoon goed kijken en luisteren waar het fout gaat, analyseer beide handen en herhaal het en het gaat dan weg of wordt het minder. Maar bijgeluiden zijn echt niet altijd goed, bij nr. 2 dacht ik van God Hates Us All van Slayer irriteer ik me echt aan die geluiden.

harrie-beton
17 mei 2005, 10:00
ik snap wat je bedoeld. Het piepen is te voorkomen door niet te schuiven maar pakken. Vooral op akoestisch is het irritant.

De greep optillen en op de goede fret weer neerzetten, dat vereist wel techniek en oefening maar dat is het verschil tussen beginners en gevorderden. Ik snap wel dat sommige het mooi vinden maar met mate dan. Een gitarist moet beide kunnen

hb

Azrael
17 mei 2005, 10:26
Azrael> In die nieuwe single van direct zit dat de HELE tijd, dat vind ik echt storend en irritant.

Tot op zekere hoogte is het leuk, maar als je het de hele tijd doet, expres, of niet expres, vind ik het niet leuk meer.

Tijd om echte muziek te luisteren dan :-D

lostsoul
17 mei 2005, 11:14
Je kunt er geslepen snaren opdoen.

harrie-beton
17 mei 2005, 13:48
Je kunt er geslepen snaren opdoen

klopt maar die klinken dof

lostsoul
17 mei 2005, 14:38
Ja klopt beetje dof.

Ik haal ze er ook weer af want ik heb er genoeg van. Eigenlijk zouden snaren die er een beetje tussenin zitten perfect zijn.

dejohan
18 mei 2005, 19:26
Ja klopt beetje dof.

Ik haal ze er ook weer af want ik heb er genoeg van. Eigenlijk zouden snaren die er een beetje tussenin zitten perfect zijn.

Die bestaan hoor. D'addario heeft ze.

SantaSCSI
19 mei 2005, 17:20
Ik heb vandaag een improvisatieoefening moeten doen op gitaar, en het viel me op dat het verminderde naarmate ik meer speel. Iemand zei tegen me: of je hand optillen en weer neerzetten, of hard genoeg drukken op de snaren. Maar dat 2de lijkt me niet echt functioneel wanneer je snel begint te spelen.

Oefenen dus :-D