PDA

View Full Version : Straatmuzikanten



Do||e DrieS
16 mei 2005, 16:04
Hey medeforumers,

Ik speel nog niet zo lang gitaar maar ik zou graag in de zomer op straat spelen. De straat is een plaats waar je niet veel tijd doorbrengt, behalve om van punt A naar punt B te gaan. Mensen leven niet op straat, ze lopen erin. Het moet fijn zijn om die ruimte in te nemen, om een wereld in een wereld te creëren.

Alleen weet ik niet goed wat ik het best zou spelen, kan iemand mij nummers aanraden?
Ik moet dringend beginnen oefenen want de zomer komt er aan...
Met enkele goeie tips ga ik hopelijk wat minder nerveus zijn, om me ergens neer te zetten en te spelen.

Zijn hier straatmuzikanten of mensen met ervaring die me kunnen helpen?

Het trekt me echt aan. je speelt, krijgt geld, drinkt het op en begint opnieuw.

dit is m'n eerste post hier, ik ben een newbie

stimmt
22 mei 2005, 04:49
als je dan toch op straat gaat spelen zorg dan dat er hart en ziel in zit... vraag nog een maat van je mee te doen en ga lekker met 2 akkoestische gitaren (bluesy) jammen. Pukske dabei, zoipen dabei en geld verdienen...

sambora
22 mei 2005, 22:05
Check ook nog even of je wel overal mág staan. We werken in NL immers graag met vergunningen e.d. :roll: . Maar volgens mij mag je meestal wel onversterkt spelen, dus als je die 100 watt buizenversterker thuislaat zal het wel goed zitten :D .

Do||e DrieS
24 mei 2005, 21:49
Bedankt voor de reacties. maar ik vroeg me zo af of die straatmuzikanten enkel inproviseren of een hele set ingestudeerde nummers spelen..? ik ben belg btw :wink:

Do||e DrieS
24 mei 2005, 22:40
Ik zie het echt wel zitten maar ik ben nogal onzeker met al die mensen die je voorbij lopen. 'k denk dat ik toch voldoende nr's ga instuderen en tussen door wat improviseren met toonladders. lukt me wel 8-)

Do||e DrieS
25 mei 2005, 09:35
Niemand tips van welke nummers ik zou spelen, bekende zoals bob dylan maar er zijn er zeker nog , wie kan me er nog enkele opnoemen??

pimmetje
25 mei 2005, 09:45
Natuurlijk wel liefst akelig bekend werk (wat je ook zeker weten aardig met ballen uit kan voeren op je akoestische gitaar). Herkenning doet over 't algemeen meer voor mensen dan of 't echt netjes is uitgevoerd of zo.

Zorg dat jee een repertoire hebt van zo'n 20 minuten, misschien iets meer, maar over 't algemeen wordt je na 20 minuten toch wel zo'n beetje weggeschopt bij een zaak voor.

Je kan ook in plaats van een extra gek met akoestische gitaar iemand met staande bas proberen over te halen... trekt meer aandacht en klinkt ALTIJD lekker :D.

pimmetje
25 mei 2005, 09:50
Kijk ook ff naar een Neil Young nummertje of zo.
Een of ander Elvis-dingetje gaat er bij ouwe taarten in als koek (dan is zo'n staande bas helemaal lekker :D).

Do||e DrieS
25 mei 2005, 12:18
Bedankt voor de reactie pimmetje

Do||e DrieS
27 mei 2005, 12:36
Ik vraag me nu af of ik ooit al eens een straatmuzikant ben tegengekomen die niet zong...?? Ik kan niet goed zingen en daar heb ik het lef niet voor om dat op straat te doen, mss nog iemand zangtips? :razz:
Goh ja, anders neurie ik wat mee en speel ritmisch met m'n schoen ofzo... we zien wel, 't begint al lekker weertje te worden. ' begint te kriebelen, nieuwe uitdaging :)

Ravanelli
1 juni 2005, 23:25
Er is een verschil tussen mooi zingen en niet vals zingen. Niet vals zingen is altijd te leren naar mijn mening. Gewoon durven.........

Je brengt me trouwens op ideëen met dat op straat spelen. :-D Makkelijk geld verdienen.