PDA

View Full Version : Is dit iets??? Gerrinez



Anavrin
16 mei 2005, 14:05
Heej Gasten,
een collega van mij, die geen gitaar speelt heeft al 10 jaar de volgende gitaar op zolder hangen, waar hij niks mee doet. Ik vind die gitaar wel mooi, maar vraag me af wat het ding waard is. Het is schijnbaar een Gerrinez, en hij ziet er zo uit:
http://members.home.nl/100procentmafkees/DSC04160.jpg

http://members.home.nl/100procentmafkees/DSC04149.jpg

Dus: hoeveel is zoiets waard?

ps. Ik heb geen zin om die gast op te lichten of zo, dus wil 'm wel een eerlijke prijs geven. Anders krijg je er later alleen maar gezeik mee.

wietse
16 mei 2005, 14:29
niet veel, deze gitaren werden in de 60er en 70er jaren verkocht als postorder gitaren ,geimporteerd door een gerritzen, de duurdere modellen kwamen waarschijnlijk uit de ibanez fabriek weg .
deze lijkt mij eerder iets uit de kawai fabrieken, niet te intoneren, gewoon proberen als hij goed speelt en klinkt is hij max een 100 euro waard, deze is zo te zien nog wel in erg mooie staat.
ik zou er echter niet meer dan een 60 a 70 euro voor over hebben, leuk voor de heb maar meer niet.

xxlarsxx
16 mei 2005, 15:19
Ik heb precies dezelfde ooit eens gehad, gekocht voor 50 gulden.... niet echt denderend maar ook niet slecht voor dat geld. Zou er niet meer dan zo'n 50 euro voor geven als je hem echt wil.

AutoStatic
16 mei 2005, 15:21
+1
Aan de elementen te zien lijkt het een Kawai product.
Het is geen origineel model, op de slagplaat na, ziet er wel erg goed uit nog.

Anavrin
16 mei 2005, 15:23
De originele slagplaat was schijnbaar ooit gebroken, maar hij heeft er toen zelf een andere opgezet (zelf uitgesneden, en gepoogd er iets leuks van te maken, maar dat is een beetje mislukt).

bert k
16 mei 2005, 15:25
Gerrinez was het huismerk van muziekwinkel Gerritsen in Den Haag, de naam is natuurlijk een woordspeling op Ibanez, dus ik denk niet dat ze bij Ibanez gemaakt werden. (Hoewel, die Jappen deden alles voor geld... :D )

Robbert
16 mei 2005, 15:50
Volgens mij zitten de orginele snaren er ook nog op! :P

RS-Rik
16 mei 2005, 21:30
Vage elementkappies en echte vintage snaren.


Is dat ding geen 3/4 gitaartje?

ToTaL FaKe
16 mei 2005, 21:42
21 frets, dus lijkt me niet echt een 3/4 gitaartje :-D

snaren zitten er waarschijnlijk al op sinds hij dat ding kocht ofzo :-D

Anavrin
25 mei 2005, 11:57
ok dan, dat wordt dus geen Gerrinez voor mij...
Ik heb 'm ff uitgetest, en in eerste instantie kreeg ik er geen geluid uit. De potmeters zijn hevig versleten, en de output is dus niet goed gesoldeerd. Toen ik 'm open maakte om het probleem te vinden, zag ik ook dat deze gitaar niet eens van multiplex is, maar van een soort van MDF....
Lijkt me duidelijk, daar verspil ik dus alleen m'n geld aan...

Ik heb al wel wat anders verzonnen, nl dat ik de gitaar voor die gast tegen kostprijs repareer, en hem gitaarles geef, in ruil voor een paar piano-lessen (hij heeft vroeger heel lang piano gespeeld) 8-)

Franc
25 mei 2005, 12:02
ok dan, dat wordt dus geen Gerrinez voor mij...
Ik heb 'm ff uitgetest, en in eerste instantie kreeg ik er geen geluid uit. De potmeters zijn hevig versleten, en de output is dus niet goed gesoldeerd. Toen ik 'm open maakte om het probleem te vinden, zag ik ook dat deze gitaar niet eens van multiplex is, maar van een soort van MDF....
Lijkt me duidelijk, daar verspil ik dus alleen m'n geld aan...

Ik heb al wel wat anders verzonnen, nl dat ik de gitaar voor die gast tegen kostprijs repareer, en hem gitaarles geef, in ruil voor een paar piano-lessen (hij heeft vroeger heel lang piano gespeeld) 8-)

Op zich is MDF voor een gitaar niet onaardig.
Ibanez heeft een tijd van die dingen gehad die helemaal gegoten waren van MDF. Van die surfgitaren geloof ik :)

Mattia
25 mei 2005, 12:21
ok dan, dat wordt dus geen Gerrinez voor mij...
Ik heb 'm ff uitgetest, en in eerste instantie kreeg ik er geen geluid uit. De potmeters zijn hevig versleten, en de output is dus niet goed gesoldeerd. Toen ik 'm open maakte om het probleem te vinden, zag ik ook dat deze gitaar niet eens van multiplex is, maar van een soort van MDF....
Lijkt me duidelijk, daar verspil ik dus alleen m'n geld aan...

Ik heb al wel wat anders verzonnen, nl dat ik de gitaar voor die gast tegen kostprijs repareer, en hem gitaarles geef, in ruil voor een paar piano-lessen (hij heeft vroeger heel lang piano gespeeld) 8-)

Op zich is MDF voor een gitaar niet onaardig.
Ibanez heeft een tijd van die dingen gehad die helemaal gegoten waren van MDF. Van die surfgitaren geloof ik :)\

Gatever, nee. MDF is loodzwaar, en zo slap als wat. Geen doorlopend nerf, minimale vocht, en dat ding is naar de kloten, en MDF heeft ook quasi geen rigiditeit. Voor mallen, simpele meubelstukken, oke. Een gitaar? Nee.

Franc
25 mei 2005, 12:30
Vocht is natuurlijk makkelijk te bestrijden want een dergelijk gitaar zet je natuurlijk rondom in de dekkende lak.

Ik zeg ook niet dat ik een MDF gitaar zou willen hebben, maar Ibanez heeft ermee ge-experimenteerd.

En het lijkt me wel dat je een super gelijkmatig resonerend geheel hebt met een body van MDF. Geen dode stukken en zo.
Volgens mij is hier al eens een topic over geweest....(of ik heb een case of...deja vu) :D

bert k
25 mei 2005, 13:38
Volgens mij heb je juist een volkomen dode, niet resonerende gitaar. Bij een luidspreker is dat wel tof, maar niet bij een gitaar. Daar moet het hout juist meetrillen.