PDA

View Full Version : Gitaar Ft. Bas



VooDoo
16 mei 2005, 12:46
He Gitaristen,
ik zat ff met een vraagje te stoeien, ik vatte het niet helemaal
Maar is het zo dat als ( ik speel niet in een band, nog nooit in gespeeld) je gitaar speelt met bas dat je dan bij akkoorden alleen de onderste 3 snaren aanslaat de hoge tonen dus? want anders zou je met de bassist botsen ofzo, zoiets had ik dus gehoord
Njah ik een neef van mij speelt base dus ik vroeg me dat ff af hoe je samen met een base speelt

En hoe zit dat bij keyboard :lol:
Ja sorry kheb nog nooit in een band gespeeld :oops: :(

Negative K3 fan
16 mei 2005, 13:02
:-? :???: :o

Cubensis
16 mei 2005, 13:11
He Gitaristen,
ik zat ff met een vraagje te stoeien, ik vatte het niet helemaal
Maar is het zo dat als ( ik speel niet in een band, nog nooit in gespeeld) je gitaar speelt met bas dat je dan bij akkoorden alleen de onderste 3 snaren aanslaat de hoge tonen dus? want anders zou je met de bassist botsen ofzo, zoiets had ik dus gehoord
Njah ik een neef van mij speelt base dus ik vroeg me dat ff af hoe je samen met een base speelt

En hoe zit dat bij keyboard :lol:
Ja sorry kheb nog nooit in een band gespeeld :oops: :(

uh, de laagste snaar van een gitaar is nog steeds een octaafje hoger meestal dan de bass, dus wat je zegt slaat nergens op, gewoon de akkoorden spelen.
en al zou het 'botsen' dan wordt je geluid alleen maar voller (moet je wel zorgen dat je goed gestemd staat allebei :D )

sickpunk
16 mei 2005, 13:27
heb er nog nooit van gehoort...en denk dat het spelen erg lastig zal gaan...
sla dat dus maar gewoon over en pak maar gewoon de normale akkoorden, werkt prima hoor ;)

Tjebbe
16 mei 2005, 20:22
Hoewel het wel zo is dat als je samen met een bassist speelt je niet perse de lage snaren hoeft te gebruiken, omdat de bassist dan ook de lage frequenties dekt, kan het natuurlijk geen kwaad om ze wel te gebruiken, en is het helemaal niet zo dat je met de bassist 'botst' of iets dergelijks.
Het is wel zo dat, wanneer je alleen speelt, de lage (qua klank dan) snaren essentieler zijn dan als je met een bassist speelt; maar het is niet zo dat je ze moet vermijden ofzo wanneer je met een bassist speelt..