PDA

View Full Version : Nieuw (brug)element



AlterEgo
16 mei 2005, 12:06
Hoi

AlterEgo
16 mei 2005, 12:07
Ik heb een Peavey Vortex II uit 1985 en de originele elementen zitten er nog gewoon in. Het nek element klinkt redelijk, maar het brugelement is echt karakterloos. Het klinkt gewoon saai en droog. De naam van die elementen is "P-12 adjustable pole piece humbuckers". Ik wil dus een nieuw brugelement in mijn gitaar zetten. Ik speel veel metal (immortal, Dream Theater, poging tot Children of Bodom, Opeth, Sonata Arctica. ) maar ook best vaak wat rustiger spul. Dus het zou handig zijn om een vrij allround pickup te hebben. Omdat ik veel goeds heb gehoord over p90 elementen, dacht ik er aan om http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=41559 deze te kopen. Ik wil geen actief element. Heeft iemand nog tips?

AART
16 mei 2005, 12:10
p90 is niet geschikt voor metal, meer voor blues en soft-rock.

een dimarzio PAF Pro lijkt me in jouw geval het beste.

AlterEgo
16 mei 2005, 12:23
p90 is niet geschikt voor metal, meer voor blues en soft-rock.

een dimarzio PAF Pro lijkt me in jouw geval het beste.
Is een PAF pro niet meer voor in de nek?

Fumi SG
16 mei 2005, 12:45
kan allebei.... neck en brug

RUIS
16 mei 2005, 12:47
Ik heb een Dimarzio PAF Pro in de brugpositie van m'n strat zitten, is een lekker allround element(coiltap), maar voor het zware werk zou ik iets heters nemen met meer laag.

Ibanez RuleZ
16 mei 2005, 12:49
paf pro is veel te neuzig en vind ik geen metal element.

kijk eens naar de hogere output elementen. ben zelf nogal te spreken over de tonezone en ook wel over de steve's special (van dimarzio) en er zijn nog tig andere versies van SD en andere merken van elementen die leuk zouden zijn voor je.

ga eens wat sites af en luister naar samples

www.dimarzio.com
www.seymourduncan.com
www.emginc.com (moet je wel allebei de elemetenten vervangen, spam is dat ik 2 85's heb liggen die ik kwijt wil)

Harrald