PDA

View Full Version : cubase of cooledit



JvD.
15 mei 2005, 20:02
Wat zal ik aanschaffen.
Ik heb wel eens met cooledit gewerkt bij een vriend. Maar vond het niet echt handig. Je kunt wel snel iets opnemen maar alle filters enz, geluid aanpassen vond ik de interfase heel onoverzichtelijk.

skabouter
15 mei 2005, 23:16
cubase is vele malen beter/uitgebreider/hadniger. cool-edit is ook prima, maar nie zo verrijkend. als je het toch gratis kan krijgen, doe dan cubase

bert k
16 mei 2005, 01:03
Hangt er helemaal vanaf. Cubase doet Midi en Audio, CoolEdit doet alleen audio. Als ik niks met synths doe grijp ik meestal naar CoolEdit. Cubase kan veel meer. Zet er gewoon allebei op.

harrie-beton
16 mei 2005, 11:34
cubase is 800 euro ofzo en echt professioneel.
Cool edit is zoals Bert roept een WAV edit programma met beperkte mix mogelijkheden.

Ic3gl0vE
16 mei 2005, 13:47
Zet er gewoon allebei op.

Hoe minder software, hoe meer stabiliteit in je systeem. Ik zou dus voor 1 programma kiezen. Ik zou Cubase kiezen, want het werkt gewoon lekker en je kunt er echt alles mee. En als je zelf al aangeeft dat je CoolEdit niet handig vond werken kun je dat programma natuurlijk sowieso beter niet gebruiken hè

bert k
16 mei 2005, 14:15
Nou, dat is wat kort door de bocht IMHO. Een systeem wordt onstabiel als het helemaal vol zit met troep als Word, Internet, Kazaa, MSN en vooral games. Maar om nou te zeggen dat twee audioprogs het onstabiel maken geloof ik niet. Tegelijk draaien ze trouwens niet dat dan weer wel. Als je Cubase hebt zou je eigenlijk Wavelab erbij moeten nemen als editor.

Han S
16 mei 2005, 16:35
Adobe Audition (CEP) edit echt als een zonnetje en het klinkt ook erg goed, zeker als je dingen in 32 bit 96k er in zet kun je editen als een bezetene zonder kwaliteitverlies.

In de filmindustrie is het de meest gebruikte editor. Wavelab snap ik af en toe geen hol meer van, gebeuren altijd onverklaarbare dingen mee.

Cubase is cool voor opname en midi, Nuendo is ook te gek, vooral als je surroundmixen wilt maken

JoostBaksteen
16 mei 2005, 17:12
Adobe Audition (CEP) edit echt als een zonnetje en het klinkt ook erg goed, zeker als je dingen in 32 bit 96k er in zet kun je editen als een bezetene zonder kwaliteitverlies.


Voor de mensen die het niet weten: CoolEdit is overgenomen door Adobe en heet tegen woordig Adobe Audition.

Bloodline
17 mei 2005, 09:48
cubase is 800 euro ofzo en echt professioneel.
Cool edit is zoals Bert roept een WAV edit programma met beperkte mix mogelijkheden.


Cubase is 800 euro klopt . . .*hoest* *hoest* www.bitlord.com * hoest* www.torrentspy.com * hoest * aaarggh, ik heb last van me keel :/ zeg ik soms dingen lijkt het wel :S

JvD.
17 mei 2005, 16:06
cubase is 800 euro ofzo en echt professioneel.
Cool edit is zoals Bert roept een WAV edit programma met beperkte mix mogelijkheden.


Cubase is 800 euro klopt . . .*hoest* *hoest* www.bitlord.com * hoest* www.torrentspy.com * hoest * aaarggh, ik heb last van me keel :/ zeg ik soms dingen lijkt het wel :S

jah ik weet ook wel hoe ik der aan moet komen. maar als je in je vraag zecht dat je iets gaat downen, dan word je minder serieuz genomen.

Jerre
21 mei 2005, 19:14
Ik heb Cubase 2 helemaal gedownload, was de image vd de cd dus identieke copie.
Ik kan het je echt aanraden, van Cubase kan je verwachten dat het eindresultaat zeker goed zal zijn (als je weet hoe je met het programma werkt). Cool edit voelt aan en ziet er gewoon uit als een lomp stuk speelgoed.

Ga voor Cubase, zoek een paar tutorials, en je bent vertrokken.
Het programma heeft meer dan genoeg functies dus je zal nooit beknot worden in je fantazie, cool edit daar en tegen heeft zijn beperkingen.

J.